208

Η επαναστατική μπαταρία της GM που κάνει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσιτά

GM battery

Η General Motors ανακοίνωσε την εξέλιξη μιας νέας τεχνολογίας μπαταριών που υπόσχεται να φέρει την τιμή των ηλεκτρικών οχημάτων στο ίδιο επίπεδο με εκείνη των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η νέα μπαταρία, με χημική σύσταση πλούσια σε μαγγάνιο (lithium-manganese-rich-LMR), προσφέρει 30% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα χωρίς αύξηση στο κόστος παραγωγής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η χρήση φθηνότερου μαγγανίου αντί για το πιο ακριβό κοβάλτιο και υψηλό ποσοστό νικελίου συμβάλλει στην καθοριστική μείωση του κόστους. Επιπλέον, τα νέα αρθρωτά στοιχεία της μπαταρίας περιλαμβάνουν 50% λιγότερα εξαρτήματα, γεγονός που απλοποιεί τη διαδικασία παραγωγής και μειώνει τις πιθανότητες σφαλμάτων.

Αυτό όχι μόνο περιορίζει τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίστηκαν σε προηγούμενα μοντέλα, αλλά συμβάλλει και στην αποδοτικότητα των εργοστασίων.

Σύμφωνα με τον Kurt Kelty, αντιπρόεδρο της GM για τις τεχνολογίες μπαταριών, πρόωσης και βιωσιμότητας -και πρώην επικεφαλής του τμήματος μπαταριών της Tesla- η τεχνολογία LMR «θα συμπληρώσει τις λύσεις υψηλού νικελίου και φωσφορικού σιδήρου, διευρύνοντας τις επιλογές για τους πελάτες μας». Παράλληλα, θα προωθήσει την καινοτομία στον τομέα της αμερικανικής βιομηχανίας μπαταριών και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Η GM αξιοποιεί πάνω από 200 διπλώματα ευρεσιτεχνίας της LG Energy Solutions, με την οποία συνεργάζεται μέσω της κοινοπραξίας Ultium Cells για την παραγωγή των μπαταριών. Οι νέες κυψέλες έχουν πρισματική μορφή, μεγαλύτερη από τις κλασσικές κυψέλες που χρησιμοποιούνταν έως τώρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας LMR είναι η αποφυγή εξάρτησης από κινεζικές πατέντες που σχετίζονται με τις μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες κυριαρχούν σήμερα στην παγκόσμια αγορά.

Η GM σχεδιάζει να προσαρμόζει την επιλογή της χημείας των κυψελών ανάλογα με το είδος του οχήματος. Συγκεκριμένα οι κυψέλες NCMA (νικέλιο-κοβάλτιο-μαγγάνιο-αλουμίνιο) θα παραμείνουν για τα μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Οι νέες κυψέλες LMR θα χρησιμοποιούνται σε οικονομικά προσιτά SUV μεγάλης αυτονομίας. Και οι κυψέλες LFP θα προορίζονται για τα βασικά, εισαγωγικά μοντέλα προσιτής τιμής.

Αυτή η ευέλικτη προσέγγιση επιτρέπει στην GM να καλύψει κάθε ανάγκη και επίπεδο τιμής, ενισχύοντας ταυτόχρονα την ανταγωνιστικότητά της απέναντι στις κινεζικές λύσεις. Κατά συνέπεια, η τεχνολογία LMR θεωρείται πλέον κομβικό στοιχείο για το μέλλον των ηλεκτρικών μοντέλων της General Motors.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η πιλοτική παραγωγή της νέας γενιάς μπαταριών της General Motors έχει προγραμματιστεί για το 2027, με τη μαζική παραγωγή να ξεκινά το 2028. Οι νέες μπαταρίες θα εξοπλίσουν μοντέλα SUV και pickup από τις Chevrolet, GMC και Cadillac.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ