Η αγωνιστική EXP εκδοχή της Dallara Stradale

Dallara Stradale EXP

Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου της αυτοκινήτου για το δρόμο, της Stradale, η Dallara αποκάλυψε τώρα και την αγωνιστική της εκδοχή Stradale EXP - ένα ωμό αγωνιστικό δημιούργημα χωρίς οροφή, που πυροδοτείται από τον κινητήρα του Ford Focus RS.

Γεννημένη τη δεκαετία του 1970, η Dallara κατασκευάζει σασί μονοθεσίων για αμέτρητα πρωταθλήματα ανά τον κόσμο. Παρότι το 2017 με τη Stradale για πρώτη φορά επέκτεινε τις διαστηριότητές της με το πρώτο της εμπορικό αυτοκίνητο για το δρόμο, που κοστολογείται 191 χιλιάδες Ευρώ, οι αγωνιστικές της ρίζες δεν θα μπορούσαν να αφήσουν τη Stradale χωρίς μια έκδοση αποκλειστικά για χρήση στην πίστα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάτω από το καπό της η Stradale EXP φιλοξενεί τον κινητήρα 2.3 EcoBoost του Ford Focus RS, αλλά ενισχυμένο για να αποδίδει 492 ίππους και 700 Nm ροπής. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως των 97 ίππων και των 200 Nm σε σχέση με τον κινητήρα που τοποθετείται στη σπορ εκδοχή του Focus.

Η EXP βασίζεται στο ίδιο ανθρακονημάτινο μονοκόκ της Stradale, αλλά έχει σημαντικές αεροδυναμικές προσθήκες σε σχέση με την έκδοση δρόμου - όπως τη γιγάντια πίσω πτέρυγα και το πολύ πιο δυναμικό ρύγχος. Οι προσθήκες αυτές παράγουν 1.250 άντωσης στην τελική ταχύτητα των 290 km/h, η οποία είναι αυξημένη κατά 25 km/h από την «απλή» Stradale.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την αύξηση της ισχύος, το αγωνιστικό σειριακό κιβώτιο 6 σχέσεων, το βάρος των μόλις 890 κιλών και την επιπλέον παραγώμενη άντωση, η Stradale EXP ήδη φαντάζει σαν ένα άκρως διασκεδαστικό «παιχνίδι» για την πίστα, με την εντυπωσιακή της σχέση 1,81 κιλών ανά ίππο.

Η έξυπνη ιδέα της Dallara είναι ότι η ο ιδιοκτήτης μιας Stradale δρόμου μπορεί εύκολα να τη μετατρέψει σε EXP αγοράζοντας το πακέτο αναβάθμισής της, και αντιστρόφως ο ιδιοκτήτης της EXP μπορεί να τη μετατρέψει ώστε να είναι νόμιμη για το δρόμο. Στην πρώτη περίπτωση, πάντως, η Stradale που έχει μετατραπεί σε EXP μπορεί να έχει και οροφή ή και το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, που διατίθενται μόνο στη street-legal έκδοση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ