Η απίστευτη Citroen DS των 700 ίππων και των 11 τροχών! (+video)

Michelin PLR Citroen DS Michelin 2021

Αυτή είναι ίσως η πιο περίεργη και λογικά σπανιότερη Citroen DS που έχει κατασκευαστεί ποτέ, ένα αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε από... εταιρεία ελαστικών! Γιατί όμως;

"Le Mille Pattes" που μεταφράζεται σε Σαρανταποδαρούσα, είναι το επίσημο παρατσούκλι αυτής της ιδιαίτερα μακριάς και περίεργης Citroen DS, που θα μπορούσε κάλλιστα να προέρχεται και από τον κόσμο των κόμικ. Το επίσημο όνομα της είναι Michelin PLR (Poids Lourd Rapide - Γρήγορη Βαριά) και δημιουργήθηκε από τη εταιρεία ελαστικών, ύστερα από δύο χρόνια σχεδιασμού και ένα ακόμη έτος υλοποίησης και δοκιμών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σκοπός της Michelin PLR ήταν να δώσει τη δυνατότητα στην Michelin να δοκιμάζει με ασφάλεια ελαστικά για οχήματα βαρέως τύπου σε πραγματικές συνθήκες, στις αρχές της 10ετίας του '70. Με εσωτερική ονομασία Citroen DS PLR Break, το δεκάτροχο όχημα των Γάλλων είχε μήκος επτά μέτρα και 32 εκατοστά, πλάτος σχεδόν 2,5 μέτρα και ύψος ένα μέτρο και 56 εκατοστά, με την απόσταση απο το έδαφος να φτάνει στα 215 χλστ.

Και ενώ οι δέκα τροχοί είναι αρκετοί για να δοκιμάσει ένας κατασκευαστής μαζικά τη συμπεριφορά των ελαστικών του σε σύντομο χρονικό διάστημα, ο πραγματικός λόγος ύπαρξης αυτής της Citroen βρίσκεται εντός και είναι ο... εντέκατος και κεντρικά τοποθετημένος τροχός της!

Για την κίνηση της η Citroen DS της Michelin είχε απαλλαχθεί από το συμβατικό μοτέρ της έκδοσης δρόμου, το οποίο φυσικά και δεν επαρκούσε σε καμία περίπτωση για να φτάσει τους εννέα τόνους βάρους του οχήματος δοκιμών έως και τα 177 χλμ./ώρα της τελικής του, με το μεγάλο βάρος να βρίσκεται εκεί εσκεμμένα και τους ανθρώπους της Michelin να προσθέτουν μολύβι για να φτάσουν σε αυτό το νούμερο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Σαρανταποδαρούσα έφερε δύο V8 κινητήρες Chevrolet χωρητικότητας 5,7 λίτρων οι οποίοι προέρχονται από Corvette και είχαν τοποθετηθεί το πίσω μέρος με την απόδοση τους να ανέρχεται συνολικά στους 700 ίππους. Ο ένας από αυτούς τους κινητήρες έδινε κίνηση και στους τρεις πίσω άξονες, ενώ και οι τέσσερεις εμπρός τροχοί αξιοποιούνταν από το σύστημα διεύθυνσης.

Η ταχύτητα του κεντρικά τοποθετημένου τροχού συγχρονιζόταν με εκείνη των υπόλοιπων δέκα μέσω αυτόματου κιβωτίου και υδραυλικού συμπλέκτη.

Το δεύτερο μοτέρ της Chevrolet έδινε κίνηση στον κεντρικά τοποθετημένο τροχό. Η βάση του τελευταίου έφερε υδραυλικό σύστημα που επέτρεπε στους ανθρώπους της Michelin να ρυθμίζουν κατά βούληση την επαφή του με το οδόστρωμα και έτσι να ασκούν στον τροχό βάρος από δύο έως και 3,25 τόνους. Μπορούσαν παράλληλα να αλλάξουν και τη γωνία επαφής του με τον δρόμο χάρη σε αυτό τον μηχανισμό. Και τα δύο μοτέρ ψύχονταν από τα κλειστά «παράθυρα» στο πίσω μέρος του οχήματος, πίσω από τα οποία βρίσκονταν συνολικά πέντε ψυγεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γύρω από τον τροχό υπήρχε παράλληλα ένα προστατευτικό κάλυμμα, το οποίο τοποθετήθηκε για να προφυλάσσει το αμάξωμα από την... εκτόξευση κομματιών του ελαστικού σε περίπτωση κλαταρίσματος. Ο οδηγός του οχήματος μπορούσε σε έκτακτη ανάγκη να απενεργοποιήσει άμεσα το μοτέρ που κινούσε τον μεγάλο τροχό, αλλά και την κίνηση του τελευταίου με το πάτημα ενός κουμπιού, μέσα σε τρία δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η «Σαρανταποδαρούσα» παρέμεινε για πολλά χρόνια στην υπηρεσία της Michelin ως το μοναδικό όχημα με το οποίο μπορούσε να δοκιμάσει με ασφάλεια σε δημόσιο δρόμο μεγάλου μεγέθους ελαστικά για βαρέα οχήματα και να τα κάνει να αναπτύξουν ακραίες για τα δεδομένα τους ταχύτητες με στόχο τη μελέτη της συμπεριφοράς τους.

Μετά και την επιβολή ορίων ταχύτητας στους γαλλικούς αυτοκινητόδρομους η Michelin "Le Mille Pattes" συνέχισε να δοκιμάζει ελαστικά σε περιβάλλον πίστας μέχρι που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Η Σαρανταποδαρούσα χρησιμοποιείται σήμερα από τη γαλλική εταιρεία σε διάφορες προωθητικές ενέργειες και όταν δεν γίνεται αυτό «αναπαύεται» ειρηνικά στο μουσείο της Michelin στη Γαλλία. Σήμερα μπορείτε να βρείτε τη Citroen DS PLR Break και ως μινιατούρα και να προσθέσετε στη συλλογή σας ένα πραγματικά σπάνιο αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ