Η BMW παρουσιάζει το νέο iDrive [εικόνες]

νέο bmw idrive

Είκοσι χρόνια έχουν περάσει από το ντεμπούτο της πρώτης γενιάς BMW iDrive. Τώρα, στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων-Consumer Electronics Show (CES) 2021, η BMW ανακοινώνει την επόμενη έκδοση του ευρέως γνωστού συστήματος απεικόνισης και ελέγχου της μάρκας, που σηματοδοτεί τη μετάβαση στη νέα, ψηφιακή εποχή.

Η ψηφιακή παρουσία της BMW στην CES 2021 περιλαμβάνει επίσης ένα ψυχαγωγικό teaser βίντεο, που οπτικοποιεί την εξέλιξη της αμφίδρομης επικοινωνίας του οδηγού με μία BMW τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Πρωταγωνίστριες αυτού του ταξιδιού στο χρόνο είναι η BMW Σειρά 7 του 2001 -στην οποία το σύστημα BMW iDrive γιόρτασε την πρεμιέρα του- και η BMW iX, που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2021 και στην οποία θα δούμε για πρώτη φορά τη νέα γενιά του λειτουργικού συστήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το λειτουργικό σύστημα BMW iDrive που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην τότε νέα BMW Σειρά 7 το 2001 άφησε πίσω τις συνήθειες του παρελθόντος και εξυγίανε το cockpit από τον αυξανόμενο αριθμό μπουτόν και χειριστηρίων. Τη θέση τους πήρε μία έγχρωμη οθόνη στον πίνακα οργάνων (Control Display) και ένα περιστροφικό χειριστήριο στην κεντρική κονσόλα (iDrive Controller). Αυτό το πολυλειτουργικό σύστημα επέτρεπε στους οδηγούς να ελέγχουν πολλές ρυθμίσεις του οχήματος, λειτουργίες ψυχαγωγίας, πλοήγησης και τηλεπικοινωνίας από ένα μόνο χειριστήριο.

Επιπλέον, η BMW 7 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τεχνολογία voice control, που επέτρεπε την ενεργοποίηση ορισμένων λειτουργιών μέσω φωνητικών εντολών.

Με το iDrive controller και το voice control, ο οδηγός μπορούσε να διαχειρίζεται τα συστήματα του αυτοκινήτου ευκολότερα και ασφαλέστερα. Ενώ παλαιότερα έψαχνε για κάθε λειτουργία ένα συγκεκριμένο μπουτόν στο cockpit, με τη νέα τεχνολογία μπορούσε απλά να κρατά το χέρι του στο Controller, το οποίο ήταν εργονομικά τοποθετημένο στην κεντρική κονσόλα. Οι διάφορες λειτουργίες ελέγχονταν μέσω τυποποιημένων κινήσεων περιστροφής, πίεσης και μετατόπισης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός μπορούσε να βλέπει τις πληροφορίες στην οθόνη Control Display -ενσωματωμένη στο κέντρο του πίνακα οργάνων στο ύψος των ματιών- άμεσα και με ασφάλεια. Το μόνο που χρειαζόταν ήταν να σηκώσει για κλάσματα δευτερολέπτου τα μάτια του από το δρόμο για να πληροφορηθεί τη λειτουργική κατάσταση των συστημάτων. Μέσα σε λίγα χρόνια, αυτή η καινοτόμα φιλοσοφία εξελίχθηκε στο νέο πρότυπο της βιομηχανίας. Πολλοί ακόμα κατασκευαστές υιοθέτησαν το συνδυασμό απεικόνισης και ελέγχου, καθώς αυτός ήταν ο μόνος τρόπος αξιοποίησης των όλων και περισσότερων λειτουργιών των οχημάτων τους. Σύμφωνα με τη BMW, το νέο σύστημα γεφυρώνει έξυπνα το χάσμα μεταξύ αναλογικής και ψηφιακής τεχνολογίας, κάτι που με τη σειρά του, σηματοδοτεί ένα ακόμα τεχνολογικό άλμα, καθώς τόσο ο αριθμός των διαθέσιμων λειτουργιών ενός οχήματος όσο και η πολυπλοκότητά τους αυξάνονται συνεχώς.

Η ψηφιακή νοημοσύνη δίνει το «παρών» στα αυτοκίνητα με βελτιστοποιημένους αισθητήρες για καλύτερη αντίληψη και ανάλυση του περιβάλλοντος.

Ως αποτέλεσμα, λειτουργίες οδήγησης και στάθμευσης μπορούν να αυτοματοποιούνται σε μεγάλο βαθμό. Και υπηρεσίες βασισμένες στο cloud αντλούν πληροφορίες από μία συνεχώς αυξανόμενη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.

Η επόμενη γενιά του BMW iDrive πρόκειται να αξιοποιήσει τις δυνατότητες ενός έξυπνα συνδεδεμένου οχήματος περισσότερο από ποτέ, κάνοντας την οδηγική εμπειρία ακόμα πιο ασφαλή, πιο άνετη και πιο ξεκούραστη αλλά και πιο πολυσυλλεκτική.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ