Όλα τα καινούργια πετρελαιοκίνητα μοντέλα της BMW εφοδιάζονται με HVO 100 από το εργοστάσιο για να φτάσουν στις εκθέσεις.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Fleet Europe Days» που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο, το BMW Group παρουσίασε στους διαχειριστές στόλων λύσεις για την απανθρακοποίηση των στόλων τους. Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης σε καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.
Το πλεονέκτημά τους είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO2. Με περισσότερα από 250 εκατομμύρια οχήματα να κυκλοφορούν στην Ευρώπη, το αποτύπωμα CO2 μπορεί να βελτιωθεί εφόσον αυξηθεί το ποσοστό των ανανεώσιμων καυσίμων. Μία νέα τεχνική λύση του BMW Group επιβεβαιώνει ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW ενός εταιρικού στόλου εφοδιάζονται αποκλειστικά με HVO 100. Τα δεδομένα ανεφοδιασμού κάθε οχήματος συγκρίνονται με αυτά του συστήματος πληρωμών του διαχειριστή στόλου, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη ιχνηλάτηση του καυσίμου. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός στόλου που κινείται αποκλειστικά με HVO 100, για εταιρικούς πελάτες.
BUY NOW
Ο Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήρων του BMW Group, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. Με το HVO 100, που υποκαθιστά το ντίζελ, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το αποτύπωμα CO2 των εταιρικών στόλων. Ιδίως στον τομέα καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, διακρίνουμε δυνατότητες που είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε».
Ο Bernhard Kuhnt, Επικεφαλής Πωλήσεων Ευρώπης του BMW Group, δήλωσε: «Οι εταιρικοί πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, το ντίζελ παραμένει μία πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους. Η χρήση του HVO 100 προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO2, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες χρήσης — είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για ρυμούλκηση. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να βοηθήσουμε τους εταιρικούς πελάτες μας να μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα CO2 των στόλων τους».
Οι πρώτες συμβατικές συμφωνίες με διαχειριστές μεγάλων στόλων οχημάτων BMW που καταναλώνουν ντίζελ στη Γερμανία και την Ιταλία αναμένεται να οριστικοποιηθούν σύντομα. Αυτοί οι δοκιμαστικοί στόλοι, σε συνδυασμό με τον πιλοτικό στόλο του BMW Group που έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία, θα προσφέρουν σημαντικά δεδομένα και πληροφορίες για τη συνεχή βελτίωση της τεχνικής λύσης.
Όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στη Γερμανία εφοδιάζονται με HVO 100 από το εργοστάσιο
Από τον Ιανουάριο του 2025, όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στη Γερμανία εφοδιάζονται με HVO 100 πριν παραδοθούν στους εμπόρους. Αυτό το βήμα υπογραμμίζει τη δέσμευση της BMW να καταστήσει την απανθρακοποίηση εφικτή και πρακτικά εφαρμόσιμη σήμερα. Η συντομογραφία HVO σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» και το «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καύσιμο 100% καθαρό.
Το «Neste MY Renewable Diesel™» HVO 100 χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group σε Μόναχο, Dingolfing, Regensburg και Λειψία.
Το καύσιμο του Φινλανδού κατασκευαστή Neste επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO2e έως και 90% («well to wheel») σε σύγκριση με το ορυκτό diesel. Η αρχική πλήρωση στα εργοστάσια, πριν από την παράδοση στο δίκτυο εμπόρων του BMW Group, κυμαίνεται μεταξύ πέντε και οκτώ λίτρων, ανάλογα με το μοντέλο.
Για το BMW Group, η τεχνολογική δεκτικότητα αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, και οι προθέσεις του αποτυπώνονται στο μότο «Options instead of bans» («Επιλογές αντί για απαγορεύσεις»). Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο – από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), plug-in hybrid οχήματα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, έως εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα.
Το BMW Group έχει ήδη εγκρίνει για τα οχήματά του τη χρήση διαφόρων ανανεώσιμων καυσίμων, όπως τα HVO 100, B10 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN590 για πετρελαιοκινητήρες, καθώς και τα E25 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN228 για βενζινοκινητήρες.
Οι ρυθμιστικές συνθήκες πρέπει να προσαρμοστούν
Η νομοθεσία πρέπει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις. Για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των ανανεώσιμων καυσίμων σε ολόκληρη την αγορά, το BMW Group ζητά φιλόδοξη εφαρμογή της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED III), συμπεριλαμβανομένων εθνικών στόχων που προβλέπουν τουλάχιστον 30% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα και που πρέπει να ενσωματωθούν στην εθνική νομοθεσία έως το 2025.
Ο Dr. Thomas Becker, Επικεφαλής Πολιτικής, Εξωτερικών Σχέσεων και Βιωσιμότητας του BMW Group, δηλώνει: «Το BMW Group ζητά να λαμβάνεται υπόψη κάθε μέτρο μείωσης των εκπομπών CO2 σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει και τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, ειδικά για οχήματα που λειτουργούν κυρίως με καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα CO2 (CNF). Αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της Ε.Ε. για τους στόλους. Τα καύσιμα είναι διαθέσιμα, εκείνο που απαιτείται τώρα είναι ένας πρακτικός και ταχύτατα εφαρμόσιμος κανονισμός, που να επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτομίες και να τις καθιστούν εμπορεύσιμες».