Η Αθήνα αλλάζει – Αυτοί είναι οι δρόμοι που «σβήνουν» από τον χάρτη της πρωτεύουσας

λεωφόρος ποσειδώνος

Ένα νέο κεφάλαιο εγκαινιάζεται για το οδικό δίκτυο της Αττικής, το οποίο δείχνει έτοιμο να «καλωσορίσει» κάποιες νέες αστικές σήραγγες.

«Πυρετός» οδικών έργων, τα οποία είτε έχουν ξεκινήσει, είτε βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης, σημειώνεται στο Λεκανοπέδιο της Αττικής με στόχο τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Ξεχωριστή θέση στη λίστα με τα έργα στην Αττική, έχουν φυσικά και κάποιες υπογειοποιήσεις οι οποίες θα σηματοδοτήσουν τη δημιουργία νέων σηραγγών, που με τη σειρά τους θα επιφέρουν -έστω σε μεταφορικό επίπεδο- το «σβήσιμο» ορισμένων υφιστάμενων οδών από το χάρτη.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Αναντίρητα το μεγαλύτερο σε εξέλιξη πρότζεκτ υπογειοποίησης υλοποείται στα Νότια Προάστια και αφορά στη δημιουργία σήραγγας σε ένα τμήμα της Λεωφ. Ποσειδώνος.

Το υπογειοποιημένο τμήμα θα έχει μήκος 1,3 χιλιόμετρα, θα εκτείνεται από την παραλία του Αλίμου έως τη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά και θα έχει καθοριστική συμβολή στον μετριασμό της κυκλοφοριακής συμφόρησης μέσω της κατάργησης 6 φωτεινών σηματοδοτών.

Υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και σύμφωνα με την τελευταία επίσημη ενημέρωση της Lamda Development για την πρόοδο των εργασιών, έχει ολοκληρωθεί το 50% των εσκαφών και το 30% της σκυροδέτησης πλάκας βάσης.

Θα έχει 6 λωρίδες κυκλοφορίας (3 σε κάθε ρεύμα), 70 χλμ./ώρα όρια ταχύτητας, ενώ όταν ολοκληρωθεί (σ.σ. υπολογίζεται το 2025), δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία, μιας και μέσα σε ένα βράδυ ο υφιστάμενος άξονας θα «κουμπώσει» με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μέσω της Υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος αναβαθμίζεται το οδικό δίκτυο της πόλης, διασφαλίζοντας την ταχύτερη διέλευση των οχημάτων. Οι οδηγοί θα απολαμβάνουν νέες διόδους, ενώ οι πεζοί θα έχουν ευκολότερη πρόσβαση στη θάλασσα.

Αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως

Μεγάλο ενδιαφέρον, επίσης, συγκεντρώνει και η Αστική Σήραγγα Ηλιουπόλεως, που βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης και αναμένονται εξελίξεις. Εκτελούνται μελέτες τόσο από τη Lamda Development για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, όσο και από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ, που κατέθεσε Πρότυπη Πρόταση για την υλοποίησή της.

Σήραγγα Ηλιουπόλεως

Η σήραγγα θα ξεκινά από τα στρατόπεδα «Σακκέτα» και θα καταλήγει στη Λ. Βουλιαγμένης (περιοχή σταθμού μετρό Ηλιούπολης). Σύμφωνα, μάλιστα, με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς, θα αποτελείται από δύο διακριτικούς κλάδους, έναν για το κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Το μήκος της θα ανέρχεται σε 3 χλμ. με 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μόλις ολοκληρωθεί το έργο, οι οδηγοί θα μετακινούνται από τη Λεωφ. Κατεχάκη στη Λεωφ. Βουλιαγμένης σε 10 λεπτά, όταν σήμερα κατά τις ώρες αιχμής απαιτούνται τουλάχιστον 30 λεπτά.

Με το έργο θα επιτευχθεί η ταχεία σύνδεση των νοτίων προαστίων με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ θα εξασφαλιστεί και ταχύτερη πρόσβαση στον πόλο του Ελληνικού, το οποίο εκτιμάται ότι θα συγκεντρώνει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες καθημερινά.

Επέκταση Λεωφ. Κύμης

Σε πιο προχωρημένο στάδιο απ’ ότι η Αστική Σήραγγα Ηλιουπόλεως βρίσκεται η επέκταση της Λεωφ. Κύμης, ένα έργο προϋπολογισμού 245 εκατ. ευρώ έχει ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.

Η επέκταση της Λεωφ. Κύμης αποτελεί ένα έργο που βρίσκεται ένα βήμα πριν τη συμβασιοποίηση, καθώς εκκρεμεί η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ο οποίος αυτή τη στιγμή έχει «παγώσει» μιας και απομένει η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας στην προσφυγή που κατέθεσε ο Δήμος Ηρακλείου.

τούνελ Αττική Οδός
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προβλέπεται η ολοκλήρωση της Λεωφόρου Κύμης, στο τμήμα από την Αττική Οδό έως τον Α/Κ της Ε.Ο. Νο 1 (Καλυφτάκη), που αφορά στην μελέτη και κατασκευή οδικού άξονα διατομής κλειστού αυτοκινητοδρόμου, συνολικού μήκους περίπου 3,8 χλμ.

Στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται η κατασκευή σήραγγας 2,4 χλμ. που θα κατασκευαστεί με υπόγεια διάνοιξη (ενδεικτικού μήκους 1,25 χλμ). μέχρι την οδό Κανάρη στο κέντρο της Πεύκης και με εκσκαφή και επανεπίχωση (Cut & Cover) για ακόμα 1,15 χλμ. μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Πεύκη.

Με το συγκεκριμένο έργο θα δημιουργηθεί μία νέα έξοδος προς την Εθνική Οδό στον κόμβο της Καλυφτάκη και έτσι οι οδηγοί θα γλιτώνουν τις ουρές που σχηματίζονται στον κόμβο της Μεταμόρφωσης.

Υπογειοποίηση οδού «Μελίνας Μερκούρη»

Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 12,5 εκατ. ευρώ, το οποίο ήρθε στο προσκήνιο στις αρχές του καλοκαιριού στο πλαίσιο της συνάντησης του Περιφερειάρχη Αττικής, Γ. Πατούλη, και του Δημάρχου Ηρακλείου, Ν. Μπάμπαλου.

Μολονότι δεν είναι της κλίμακας των προαναφερθέντων έργων, θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για τους κάτοικους του βόρειου τομέα της Αθήνας μιας και θα ενισχυθεί η οδική ασφάλεια, θα μειωθεί η ταλαιπωρία των πεζών και των οδηγών, και θα δοθεί αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή του Ηρακλείου Αττικής.

Οδός Μελίνα Μερκούρη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η παρέμβαση ξεκινάει από την οδό Μελίνας Μερκούρη στη διασταύρωσή της με την οδό Ελ. Βενιζέλου όπου δημιουργούνται δύο κλάδοι μονής κατεύθυνσης.

Ο ένας κλάδος συνεχίζει επίγεια και ενώνεται με την οδό Πρασίνου Λόφου ενώ ο άλλος, υπογειοποιείται και αφού περάσει κάτω από την οδό Πρασίνου Λόφου και την πλατεία Κολοκοτρώνη συναρμόζεται με την οδό Κηφισίας στο τμήμα της που είναι πεζοδρομημένο και η υπογειοποίηση αναδύεται στη Μαρίνου Αντύπα όπου πλέον υπάρχει άνετη σύνδεση με Κύμης, Σπύρου Λούη, Λεωφόρο Κηφισίας.

Η σπουδαιότητα της εν λόγω παρέμβασης έγκειται στο εξής: Η συγκεκριμένη οδός, στο ύψος του Ηλεκτρικού Σταθμού εκτρέπεται μέσα από τις γειτονιές, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να διέρχονται καθημερινά μέσα από τις γειτονιές του Ηρακλείου περί τα 25.000 αυτοκίνητα -πλην της Λεωφόρου Ηρακλείου.

Με το έργο της υπογειοποίησης της οδού, ο μεγάλος όγκος οχημάτων θα σταματήσει να διέρχεται μέσα από τις γειτονιές και να επιβαρύνει την ποιότητα ζωής χιλιάδων πολιτών. Παράλληλα, θα επιτρέψει την ομαλή κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης, τη δημιουργία ενός σύγχρονου αστικού κέντρου πόλης με πεζοδρόμους, δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, ποδηλατόδρομους κλπ, με ταυτόχρονη αναβάθμιση και ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ