Η ακτινογραφία της νέας Skoda Fabia

Skoda Fabia

Η Skoda παρουσίασε πριν τρεις μήνες την τέταρτη γενιά της Fabia και πλέον ετοιμάζεται για το εμπορικό της λανσάρισμα.

Πρόκειται για το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της Skoda μετά την Octavia, μιας και με τις τρεις προηγούμενες γενιές του κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 4,5 εκ. αυτοκίνητα. Σύμφωνα με την Skoda, ο λόγος που η Fabia έχει γίνει αγαπητή στο αγοραστικό κοινό είναι ο υψηλός λόγος τιμής προς αξία που προσφέρει, το προσιτό κόστος χρήσης και οι γενναιόδωροι χώροι για επιβάτες και αποσκευές.

Skoda Fabia 2022 C&M 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι τρεις: Active, Ambition και Style. Για την περίοδο του λανσαρίσματος θα προστεθεί και η First Edition, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει η σπορτίφ Monte Carlo.

Η νέα Skoda Fabia βασίζεται στην πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group όπως συμβαίνει και με τα άλλα τρία αδέρφια του (Audi A1, SEAT Ibiza και Volkswagen Polo). Ως αποτέλεσμα, οι εξωτερικές διαστάσεις έχουν αυξηθεί αρκετά, με μήκος 4.108 χλστ., πλάτος 1.780 χλστ., ύψος 1.459 χλστ. και μεταξόνιο 2.564 χλστ.

Skoda Fabia 2022 C&M 3

Σχεδιαστικά, η νέα Fabia είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Skoda με αρκετά στοιχεία από τα μεγαλύτερα μοντέλα της τσέχικης φίρμας. Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά έχει βελτιωμένες αναλογίες, δείχνει πιο στιβαρό και αποπνέει περισσότερο δυναμισμό χάρη στο πιο αιχμηρό παρουσιαστικό.

Στο εμπρός μέρος δεσπόζει η πολύγωνη μάσκα που ενώνεται οπτικά με τα λεπτότερα φώτα τύπου LED. Ο προφυλακτήρας έχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα με ενεργή γρίλια (μοναδικό στοιχείο στην κατηγορία) και στα άκρα του υπάρχουν οι προβολείς ομίχλης και οι αεραγωγοί που εξομαλύνουν την ροή του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς. Στο πλάι, συνυπάρχουν αρμονικά ανάγλυφες επιφάνειες με ακμές, ενώ πίσω ξεχωρίζει το μεγαλύτερο σπόιλερ οροφής και τα φώτα τύπου LED.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2022 C&M 4

Οι σχεδιαστές της Skoda έδωσαν μεγάλη προσοχή στην αεροδυναμική απόδοση της σιλουέτας της νέας Fabia, πραγματοποιώντας πάνω από 3.000 προσομοιώσεις για την επίτευξη του καλύτερου αεροδυναμικού συντελεστή στην κατηγορία (Cd 0.28). Επιπλέον, η ενεργή γρίλια που συναντάμε πρώτη φορά σε σουπερμίνι καταφέρνει, σύμφωνα πάντα με τον κατασκευαστή, να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου σε συνθήκες ταξιδιού με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα κατά 0,2 λτ/100 χλμ.

Η χρωματική παλέτα διαθέτει εννέα επιλογές, με τις νέες προσθήκες να είναι τα μεταλλικά Phoenix Orange και Graphite Grey. Επιπλέον, η νέα Skoda Fabia μπορεί να αποκτήσει διχρωμία σε οροφή, τροχούς και καθρέφτες, με τα διαθέσιμα χρώματα να είναι το μεταλλικό Graphite Grey ή το περλέ Magic Black. Δυνατότητα χρωματικής επιλογής υπάρχει και για την μάσκα, με το Graphite Grey να αντικαθιστά το χρώμιο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2022 C&M 8

Υπάρχουν ατσάλινες ζάντες 14 και 15 ιντσών με ειδικά σχεδιασμένα πλαστικά τάσια αεροδυναμικής σχεδίασης και εννέα διαφορετικά σχέδια για τις ζάντες αλουμινίου που κυμαίνονται από τις 15 έως τις 18 ίντσες.

Στο εσωτερικό, ξεχωρίζουν οι μεγαλύτεροι χώροι και η σύγχρονη εικόνα του ταμπλό. Το μεγάλο μεταξόνιο φροντίζει για άνετες μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων, με το πορτμπαγκάζ των 380 λίτρων (+50 λίτρα σε σχέση με το παρελθόν) να υπόσχεται ότι δεν θα αφήσετε τίποτα πίσω. Τα εμπρός καθίσματα είναι νέας σχεδίασης και για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου διαθέτουν ρύθμιση οσφυικής υποστήριξης. Ακόμα, πέρα από τους αυξημένους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, η νέα γενιά της Skoda Fabia διαθέτει 16 αποθηκευτικούς χώρους για μικροαντικείμενα συνολικής χωρητικότητας 108 λτ και έως πέντε θύρες USB-C (μία εξ αυτών στον καθρέφτη για την φόρτιση μιας dashcam). Φυσικά δεν απουσιάζουν και τα χαρακτηριστικά Simply Clever που μας έχει συνηθίσει η Skoda και διευκολύνουν στην καθημερινή συμβίωση. Μάλιστα, η νέα Fabia λανσάρει πέντε νέα τέτοια χαρακτηριστικά, όπως ο ιμάντας συγκράτησης αντικειμένων στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, το αποθηκευτικό κουτί/τσάντα στον χώρο του πορτμπαγκάζ κ.α..

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2022 C&M 5

Η σχεδίαση του ταμπλό ακολουθεί το πρότυπο της Octavia με “αιωρούμενη” έγχρωμη οθόνη για σύστημα πολυμέσων. Κάτω από αυτή συναντάμε τα χειριστήρια για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό που τοποθετείται για πρώτη φορά σε Fabia, ενώ μπροστά από τον οδηγό υπάρχει αναλογικός πίνακας οργάνων με ψηφιακή οθόνη 3,5 ιντσών για τον υπολογιστή ταξιδίου ή προαιρετικά ψηφιακός πίνακας 10,25 ιντσών με πέντε διαφορετικά μοτίβα. Υπάρχει ακόμα δυνατότητα θέρμανσης του τιμονιού δύο ακτίνων και του παρμπρίζ, ενώ προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί τιμόνι τριών ακτίνων με paddles σε περίπτωση που διαθέτει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Στην πλούσια έκδοση Style υπάρχει και κρυφός ατμοσφαιρικός φωτισμός σε δύο αποχρώσεις (κόκκινο ή λευκό).

Στον τομέα των infotainment, η νέα Skoda Fabia διαθέτει τρεις επιλογές. Η βασική αφορά το σύστημα Swing radio με έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών, ακολουθεί το σύστημα Bolero radio με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών και Bluetooth, και στην κορυφή συναντάμε το σύστημα Amudsen με έγχρωμη οθόνη 9,2 ιντσών, αναγνώριση χειρονομιών και την ψηφιακή βοηθό Laura που μιλάει 15 γλώσσες. Επιπλέον, όλα τα συστήματα διαθέτουν ενσωματωμένη eSIM για διαρκεί σύνδεση στο δίκτυο, καθώς και eCall.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2022 C&M 6

Στον τομέα της ασφάλειας, η νέα πλατφόρμα MQB-A0 φρόντισε έτσι ώστε η νέα γενιά του σουπερμίνι της Skoda να διαθέτει ακόμα περισσότερα χαρακτηριστικά. Πλέον μπορεί να εφοδιαστεί με έως και εννέα αερόσακους, με τους βασικούς να είναι οι μετωπικοί, οι εμπρός πλευρικοί και οι οροφής. Οι άλλοι τρεις είναι αυτός για τα γόνατα του οδηγού και οι πίσω πλευρικοί. Εμπλουτισμένη είναι και η ομπρέλα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνοντας επτά συστήματα: Travel Assist, Park Assist, Lane Assist, Traffic Sign Recognition, Side Assist, Front Assist με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών, και Manoeuvre Assist.

Η ανάρτηση της τέταρτης γενιάς Fabia αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η Skoda δίνει την επιλογή στον υποψήφιο αγοραστή να επιλέξει εάν θέλει μεταξύ σπορ ανάρτησης χαμηλώματος (-15 χλστ.) ή αύξησης της απόστασης από το έδαφος (+15 χλστ.) μέσω του πακέτου Rough-Road. Στο τελευταίο, η Skoda προσθέτει και προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω για προστασία από χτυπήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Skoda Fabia 2022 C&M 7

Η γκάμα κινητήρων αποτελείται από πέντε επιλογές βενζίνης. Όλοι οι κινητήρες ανήκουν στην οικογένεια EVO και σύμφωνα με την Skoda οι τέσσερις από αυτούς μπορούν να πετύχουν αυτονομία πάνω από 900 χλμ. όταν διαθέτουν το προαιρετικό 50άρι ρεζερβουάρ (40άρι το βασικό). Την βάση αποτελεί ο 3κύλινδρος 1.0 MPI σε δύο εκδόσεις ισχύος με 65 ή 80 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων. Ακολουθούν ο 3κύλινδρος 1.0 TSI με 95 ίππους και 175 Nm ή 110 PS και 200 Nm, με τον 95άρη να συνδυάζεται αποκλειστικά με 5αρι χειροκίνητο σασμάν. Η ισχυρότερη έκδοση διαθέτει είτε χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε τον 4κύλινδρο 1.5 TSI με σύστημα διακοπής της καύσης δύο κυλίνδρων σε συνθήκες χαμηλού φορτίου. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm και μπορεί να εφοδιαστεί μόνο με το DSG7.

Τέλος, η νέα γενιά της Skoda Fabia θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας τον Δεκέμβριο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ