Τι χρώμα πρέπει να έχει το ψυκτικό υγρό του μοτέρ

Ψυκτικό υγρό, το χρώμα που δεν θέλω να δω ποτέ

Το ψυκτικό υγρό παίζει ζωτικό ρόλο στην υγεία του κινητήρα εσωτερικής καύσης και η αμέλεια από την πλευρά του οδηγού θα μπορούσε να έχει ακόμη και καταστροφικές συνέπειες για το μοτέρ και για την τσέπη του.

Η εύρυθμη λειτουργία του συστήματος ψύξης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι απαραίτητη για τη μακροζωία του, σε συνδυασμό φυσικά με εκείνη του συστήματος λίπανσης.

Και σε αυτά τα δύο συστήματα ζωτικό ρόλο παίζει η κατάσταση των υγρών που χρησιμοποιούν, του λιπαντικού για το σύστημα λίπανσης και του ψυκτικού υγρού για εκείνο που φροντίζει για τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας του μοτέρ κάτω από όλες τις συνθήκες. Με πολύ απλά λόγια, χωρίς το ένα ή το άλλο υγρό ένας κινητήρας μπορεί θα παρουσιάσει σύντομα μεγάλης έκτασης ζημιές και το κόστος της επισκευής του μπορεί να είναι ακόμη και απαγορευτικό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και ενώ οι οδηγοί σε γενικές γραμμές βρίσκονται περισσότερο σε εγρήγορση αναφορικά με την κατάσταση του λιπαντικού τείνουν να αγνοούν και να αμελούν σε μεγάλο βαθμό εκείνη του ψυκτικού υγρού.

Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύουν οι περισσότεροι οδηγοί, γνωρίζοντας ωστόσο ότι είναι αναλώσιμο, το ψυκτικό υγρό έχει συγκεκριμένη διάρκεια ζωής και κατά το πέρασμα του χρόνου χάνει τις ιδιότητές του- γι' αυτό και άλλωστε πρέπει να αντικαθίσταται.

Το ίδιο το ψυκτικό υγρό μπορεί να προειδοποιήσει τον οδηγό ενός αυτοκινήτου για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το ίδιο αλλά και το σύστημα ψύξης ενός θερμικού κινητήρα και να τον γλιτώσει από επισκευές που κοστίζουν χιλιάδες ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανάλογα με τον τύπο του κινητήρα και την παλαιότητά του το ψυκτικό υγρό έχει διαφορετικά, συνήθως σχετικά έντονα χρώματα, όπως για παράδειγμα το μπλε, το κίτρινο, το πράσινο και το κόκκινο και είναι ημιδιαφανές. Σε αυτή την κατάσταση πρέπει να είναι σε γενικές γραμμές και όταν φτάνει η ώρα της αλλαγής, η οποία, ανάλογα και με το αυτοκίνητο, πραγματοποιείται μια φορά κάθε 2-5 χρόνια.

Ακόμη και αν δεν αντιληφθούμε αύξηση της θερμοκρασίας κατά τη λειτουργία του κινητήρα, είτε από τον σχετικό δείκτη είτε από το λαμπάκι που ανάβει σε έκτακτη ανάγκη, οφείλουμε να ελέγχουμε περιοδικά την κατάσταση του ψυκτικού μας, για αλλοιώσεις στο χρώμα ή ακόμη και στη διαύγειά του.

Το χρώμα που σίγουρα θα πρέπει να μας θέσει σε κατάσταση συναγερμού είναι το καφέ, το οποίο υποδεικνύει ότι εντός του κυκλώματος ψύξης την εμφάνισή της μπορεί να έχει αρχίσει να κάνει η σκουριά. Σκουριά που μπορεί να έχει δημιουργηθεί από τη διάβρωση των μεταλλικών επιφανειών του μοτέρ με τις οποίες έρχεται σε επαφή το ψυκτικό υγρό.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συνήθως η εμφάνιση σκουριάς στο ψυκτικό οφείλεται στην λανθασμένη ανάμιξη του ψυκτικού υγρού με νερό βρύσης ή μεταλλικό νερό. Ο καθέ χωματισμός μπορεί να οφείλεται επίσης και σε ανάμιξη του ψυκτικού με το λιπαντικό λόγω διαρροής του δεύτερου στο κύκλωμα ψύξης.

Σε οποιαδήποτε περίπτωση πάντως αντιληφθούμε αυτή την αλλαγή χρώματος στο ψυκτικό θα πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα όχι μόνο στην αντικατάστασή του υγρού αλλά και στον καθαρισμό του συστήματος ψύξης του κινητήρα μας και στον εντοπισμό της βλάβης που πρέπει να επισκευαστεί άμεσα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ