Ποια χώρα σώζει από την καταστροφή τα εργοστάσια αυτοκινήτου στη Ρωσία;

Chery

Αν και η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία έφτασε στο χείλος του γκρεμού, έστω και την τελευταία στιγμή φαίνεται πως βρίσκεται λύση στο αδιέξοδο στο οποίο είχε περιέλθει εξαιτίας των διεθνών κυρώσεων και της αδυναμίας εύρεσης πρώτων υλών και εξαρτημάτων.

Σε κινεζικά χέρια περνούν, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ρωσικού Τύπου, τα εργοστάσια αυτοκινήτου στη χώρα. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι η ρωσική κυβέρνηση βρίσκεται ήδη σε διαπραγματεύσεις με την Chery, ώστε η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία να μεταφέρει ένα μέρος της παραγωγής της εντός των ρωσικών συνόρων, αξιοποιώντας τις γραμμές παραγωγής που έχουν τεθεί σε αδράνεια εξαιτίας των ελλείψεων σε πρώτες ύλες και εξαρτήματα.

Η Chery είναι μόλις ο ένατος κατασκευαστής οχημάτων στην Κίνα, έχοντας διαθέσει το 2021 959.000 μοντέλα στην εγχώρια αγορά και μόλις 40.874 στη ρωσική. Το 2022 ωστόσο οι πωλήσεις της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Ρωσία αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν, καθώς όλο και περισσότεροι στρέφονται, μετά και την αποχώρηση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, σε οχήματα κινεζικής προέλευσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή, λοιπόν, αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρίας για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ώστε να επικρατήσουν πλήρως σε μια πολύ μεγάλη και εξαιρετικά σημαντική αγορά, όπως είναι η ρωσική, εκμεταλλευόμενες την απουσία ουσιαστικού ανταγωνισμού.

Το ίδιο άλλωστε φαίνεται ότι πράττουν και οι Κορεάτες, διατηρώντας παρά τους διεθνείς περιορισμούς που έχουν επιβληθεί στη Ρωσία τη ροή μοντέλων στην τοπική αγορά, τοποθετώντας την KIA και την Hyundai στην πρώτη τριάδα των πωλήσεων.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι στο σύνολό τους οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές έχουν αποχωρήσει από τη Ρωσία, εγκαταλείποντας ακόμα και τις μονάδες παραγωγής που διέθεταν εκεί. Πιο χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Renault, η οποία αποτελούσε και τον βασικό μέτοχο της ρωσικής AutoVAZ. 

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ