Χιλιάδες οδηγοί επιστρέφουν στα θρανία -Ποιοι θα χάνουν το δίπλωμά τους

Point System

Η πλήρης ψηφιοποίηση του point system ανάβει το πράσινο φως για την εφαρμογή ενός μέτρου που είχε ατονίσει τα τελευταία χρόνια, αναγκάζοντας χιλιάδες οδηγούς να επιστρέψουν στα θρανία ώστε να περάσουν από υποχρεωτική επανεκπαίδευση.

Άσχημα νέα για τους επιρρεπείς σε τροχαίες παραβάσεις οδηγούς φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και η πρόθεση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να ψηφιοποιήσει τη διαδικασία καταγραφής των κλήσεων από τις αρμόδιες αρχές.

Το σχέδιο του Υπουργείου προβλέπει τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας στην οποία αναρτώνται οι τροχαίες παραβάσεις. Σχεδόν αυτόματα, το προβλεπόμενο χρηματικό πρόστιμο θα καταλήγει στον προσωπικό λογαριασμό Taxisnet του παραβάτη, ο οποίος κατά αυτόν τον τρόπο θα είναι αναγκασμένος να εξοφλήσει την οφειλή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Point System

Ωστόσο πέρα από την άμεση επιβολή των προστίμων μέσα από μια αδιάβλητη διαδικασία, η ψηφιοποίηση των κλήσεων πρόκειται να εξασφαλίσει και την εφαρμογή ενός μέτρου που είχε ατονίσει τα τελευταία χρόνια εξαιτίας της δυσκολίας εφαρμογής του.

Πρόκειται για το περίφημο point system ή αν προτιμάτε το σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οδηγών, το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να συλλέγει τους πόντους ποινής που προβλέπονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για κάθε τροχονομική παράβαση.

Point System
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με το Kώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όταν στο μητρώο ενός οδηγού συμπληρωθούν 25 πόντοι ποινής από τροχαίες παραβάσεις, τότε αφαιρείται η άδεια οδήγησης για έξι μήνες και όταν παρέλθει το διάστημα αυτό, ο οδηγός έχει δικαίωμα να προχωρήσει στη θεωρητική και πρακτική επανεξέταση, εφόσον παρακολουθήσει το 50% του ελάχιστου αριθμού των θεωρητικών μαθημάτων.

Βέβαια με το σημερινό σύστημα, παραμένει άγνωστο αν οι πόντοι αυτοί καταγράφονται και το σημαντικότερο αν υπάρχει ο απαραίτητος μηχανισμός ειδοποίησης του παραβάτη οδηγού ότι πλησιάζει ή έχει υπερβεί το όριο των 25 βαθμών ποινής.

Point System

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το ποινολόγιο των οδηγών έχει ατονίσει και οι περισσότεροι εστιάζουν είτε στο χρηματικό πρόστιμο είτε στην επί τόπου αφαίρεση είτε του διπλώματος οδήγησης είτε των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, αδιαφορώντας ή αγνοώντας ότι μια παράβαση επιβαρύνει το μητρώο τους με πόντους ποινής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ψηφιοποίηση των κλήσεων και της καταγραφής των πόντων ποινής θα επιτρέψει στις αρχές αλλά και στους ίδιους τους οδηγούς να έχουν πλήρη εικόνα του ποινολογίου, καθιστώντας εφαρμόσιμο ένα μέτρο το οποίο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα στείλει πίσω στα θρανία όσους κατά κανόνα παραβιάζουν τις διατάξεις του ΚΟΚ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ