Χιλιάδες καρκινογόνα ταξί στους δρόμους

ταξί Αθήνας

Χωρίς φίλτρο μικροσωματιδίων DPF κυκλοφορεί η πλειοψηφία των ταξί στους δρόμους της Αθήνας εκπέμποντας πολλαπλάσιους ρύπους από τους προβλεπόμενους.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, τα ταξί που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας με «ανύπαρκτα» φίλτρα DPF είναι χιλιάδες και αποτελούν περιβαλλοντικές ωρολογιακές βόμβες, τη στιγμή που ο νέος Δακτύλιος εξαιρεί από την ελεύθερη είσοδο στη πόλη καινούργια οχήματα με εκπομπές CO2 άνω των 120 γρ./χλμ.

Το Diesel Particulate Filter ή Φίλτρο Συγκράτησης Μικροσωματιδίων είναι εκείνο το εξάρτημα του συστήματος εξαγωγής που αναλαμβάνει, όπως προκύπτει και από το όνομα του, να συγκρατεί και να εξουδετερώνει την αιθάλη (την μαύρη κάπνα) που απελευθερώνουν οι κινητήρες diesel κατά τη λειτουργία τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
φίλτρο dpf

Μετά από κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα και ειδικά σε χρήση εντός πόλης τα DPF φίλτρα απαιτούν αντικατάσταση, καθώς η «αναγέννησή» τους δεν είναι εφικτή. Έτσι, πολλοί είναι αυτοί που επιλέγουν να τα αφαιρέσουν εντελώς και να αποφύγουν το κόστος αντικατάστασης που μπορεί να φτάσει ακόμη ακόμη και πάνω από τα 500 ευρώ. Σε αυτή την περίπτωση, στο σημείο της εξάτμισης που βρίσκεται το φίλτρο γίνεται μια τροποποίηση- ξεχωριστή κατασκευή ώστε η απουσία του DPF να μην είναι ορατή στους ελέγχους ΚΤΕΟ (σημειώστε επίσης πως ο εξοπλισμός των ΚΤΕΟ δε μετρά μικροσωματίδια και έτσι από τον έλεγχο καυσαερίων δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή η απουσία του DPF), ενώ παράλληλα στον πίνακα οργάνων μένει μόνιμα αναμμένο το λαμπάκι για "Check Engine" ή βλάβης φίλτρου DPF, το οποίο ο οδηγός απλώς αγνοεί. To παραπάνω έχει σαν αποτέλεσμα να επιβαρύνει των ατμόσφαιρα με βλαβερούς ρύπους, τη στιγμή που γίνονται συνολικά προσπάθειες για ανανέωση των κυκλοφορούντων οχημάτων με νέα αυτοκίνητα τελευταίας τεχνολογίας.

Μερική λύση στο πρόβλημα αναμένεται να δώσει η υποχρεωτική απόσυρση-λόγω χρονολογίας-περίπου 7.000 παλιών ταξί, εκ των οποίων, πολλά από αυτά μετρούν σχεδόν 25 χρόνια στην ενεργό δράση! Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως, ο μέσος όρος  της ηλικίας των ταξί που κυκλοφορούν στους αθηναϊκούς δρόμους είναι στα 11 έτη και υπολογίζεται σε ποσοστό άνω του 70% ότι αφορά σε οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro 5 και προγενέστερα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, να σημειώσουμε πως αυτή τη στιγμή, μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» δίνονται εκπτώσεις σε όποιο αγοράζει ένα ηλεκτρικό (μηδενικών ρύπων) ταξί. Ειδικά, το πρόγραμμα αναφέρει ότι σε επιβατικά δημόσιας χρήσης - ταξί με λιανική τιμή προ φόρων έως 50.000 ευρώ, ισχύει έκπτωση ίση με το 25% επί της λιανικής τιμής προ φόρων (έως και 8.000 ευρώ). Εάν σε αυτή προστεθεί το bonus απόσυρσης των 2.500 ευρώ που ισχύει στο ίδιο πρόγραμμα, τότε το όφελος αγγίζει τα 10.500 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ