byd atto 2

Το χειρότερο αυτοκίνητο στον κόσμο είναι γερμανικό - Πού κυκλοφορεί, γιατί έχει γίνει διάσημο

χειρότερο αυτοκίνητο

Το συγκεκριμένο όχημα έχει πλέον εξελιχθεί σε τοπικό αξιοθέατο, προσελκύοντας καθημερινά τα βλέμματα και τους φακούς των περαστικών, καθώς εδώ και 50 ολόκληρα χρόνια, δεν έχει πλυθεί ούτε μία φορά.

Η συγκεκριμένη ιστορία ξεκινά το 1976, όταν ο Hans-Lüdeke Rodewald, Γερμανός μηχανικός αυτοκινήτων και πανεπιστημιακός καθηγητής από το Βερολίνο, αποφάσισε να ξεκινήσει ένα ασυνήθιστο πείραμα, χρησιμοποιώντας ως «πειραματόζωο» το προσωπικό του όχημα.

Η ιδέα πίσω από το εγχείρημά του ήταν να διαπιστώσει κατά πόσο ένα αυτοκίνητο μπορεί να διατηρηθεί σε λειτουργική κατάσταση με ελάχιστο κόστος συντήρησης, χωρίς τακτικές παρεμβάσεις και, κυρίως, χωρίς κανένα εξωτερικό πλύσιμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το όχημα που χρησιμοποιήθηκε για το πείραμα ήταν ένα Opel Olympia Caravan του 1956, το οποίο αγοράστηκε ως μεταχειρισμένο 20 ετών, που, όμως, βρισκόταν σε εξαιρετική κατάσταση με όλα του τα εξαρτήματα ήταν εργοστασιακά.

Έκτοτε και για σχεδόν πέντε δεκαετίες, το Opel του Rodewald έχει δεχθεί μόνο τις απολύτως απαραίτητες εργασίες όπως αλλαγές λαδιών και φίλτρων, καθώς και μικρές επισκευές για να περνά με επιτυχία τον τεχνικό έλεγχο και να μπορεί να κυκλοφορεί νόμιμα στους δρόμους.

Αντικαταστάθηκαν, μόνο όταν κρίθηκε αναγκαίο, μερικά κρίσιμα μέρη όπως τα ελαστικά, τα τακάκια, ο εκκεντροφόρος, οι βαλβίδες και ο συμπλέκτης, ποτέ όμως δεν προχώρησε σε πλήρη ανακατασκευή ή ριζική συντήρηση.

Αυτό όμως που κάνει το συγκεκριμένο αυτοκίνητο μοναδικό είναι το γεγονός ότι δεν έχει πλυθεί ποτέ, ούτε μία φορά από το 1977. Αυτό, φυσικά είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να έχει την εμφάνιση που βλέπουμε στις σχετικές φωτογραφίες, κάτι που γρήγορα μαθεύτηκε στην τοπική κοινωνία του Βερολίνου και έγινε viral, με περαστικούς και μόνιμους κατοίκους να σταματούν καθημερινά για να το φωτογραφίσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μάλιστα, πάνω στη μόνιμη στρώση σκόνης που έχει σχηματιστεί πάνω στο αυτοκίνητο, έχουν χαραχθεί καρδιές, ονόματα, αριθμοί τηλεφώνων και μηνύματα, δημιουργώντας ένα είδος αυθόρμητου καμβά τέχνης του δρόμου πάνω στο ίδιο το σασί του αυτοκινήτου.

Όπως θα περιίμενε κανείς, ωστόσο, οι αρχές του Βερολίνου δεν συμμερίζονταν τον ίδιο ενθουσιασμό, μιας που η πόλη εφαρμόζει ζώνες χαμηλών εκπομπών, όπου η κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων απαγορεύεται αυστηρά, αφήνοντας έξω οχήματα όπως αυτό του κ. Rodewald. 

Σημειώνεται πως για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, ο ίδιος έχει ανά περιόδους επιχειρήσει να κατοχυρώσει το αυτοκίνητό του ως ιστορικό, όμως οι σχετικές αιτήσεις του είχαν απορριφθεί καθώς οι αρχές θεωρούσαν πως δεν πληροί τα κριτήρια «πολιτιστικής αξίας» εξαιτίας της αισθητικής και εξωτερικής του κατάστασης.

Μάλιστα, στη δεκαετία του ’90, οι αρχές απαγόρευσαν εντελώς την κυκλοφορία του οχήματος, γεγονός που οδήγησε τον καθηγητή να προσφύγει στη δικαιοσύνη. Τελικά, όχι μόνο δικαιώθηκε, αλλά και αποζημιώθηκε, αφού το 2017, μετά από μακρά διαμάχη που περιλάμβανε 15 διαφορετικές κατηγορίες για παραβάσεις, κατάφερε να διατηρήσει την παρουσία του οχήματός του εντός της περιβαλλοντικής ζώνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιμονή του τελικά απέδωσε, με τις αρχές σε επόμενο χρόνο να αναγνωρίζουν τη μοναδική πολιτιστική και κοινωνική του αξία, χορηγώντας στο «διάσημο όχημα» ειδική άδεια κυκλοφορίας. Το Opel Olympia μπορεί πλέον να διανύει έως 500 χιλιόμετρα τον χρόνο εντός της πράσινης ζώνης, αλλά μόνο για συγκεκριμένους σκοπούς.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ