Χαμός στα ΚΤΕΟ - Πόσα εκατομμύρια οχήματα δεν έχουν περάσει έλεγχο

Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων και ΚΤΕΟ. Ποια είναι τα πρόστιμα 2022

Η μη εφαρμογή του νόμου έχει δημιουργήσει ασφυκτικές οικονομικές συνθήκες σε πολλά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων - Εξετάζεται προσφυγή στην ΕΕ - 2,8 εκατ. ιδιοκτήτες οχημάτων απέχουν από τον έλεγχο.

Αμετάβλητα παραμένουν τα κρατικά έσοδα και το 2024 σύμφωνα με όσα ανέγραφε ο Προϋπολογισμός που κατατέθηκε στη Βουλή προκαλώντας την έντονη αντίδραση των ιδιοκτητών ΚΤΕΟ οι οποίοι εδώ και χρόνια περιμένουν την διασταύρωση στοιχείων ώστε να εφαρμοστεί επιτέλους η νομοθεσία έστω και μετά από 10 χρόνια!

Χαρακτηριστικά στον Προϋπολογισμό του 2024 επισημαίνεται ότι τα έσοδα που προέρχονται από το Ειδικό Τέλος διενέργειας Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων τα οποία θα ανέλθουν σε 20 εκατ. ευρώ το 2024 Κωδικός 1140103) όσα δηλαδή είχαν προϋπολογιστεί και το 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα λειτουργούν 230 ιδιωτικά ΚΤΕΟ που απασχολούν πάνω από 3.500 υπαλλήλους και 28 Δημόσια ΚΤΕΟ με περίπου 350 άτομα προσωπικό.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Βήκας τονίζει στο Carandmotor.gr ότι: «Δυστυχώς, όπως διαφαίνεται, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξακολουθεί να δείχνει αδυναμία να επιβάλει τον νόμο αναφορικά με την αντιμετώπιση του φαινομένου αποχής 2,8 εκατ. ιδιοκτητών οχημάτων που δεν προσκομίζουν συστηματικά τα οχήματά τους στο ΚΤΕΟ από το 2007.

Από το 2015 έχουμε νόμο που προβλέπει την ηλεκτρονική διασταύρωση των βάσεων δεδομένων κυκλοφορούντων οχημάτων και ελέγχων ΚΤΕΟ με σκοπό την άμεση ενημέρωση των αμελών οδηγών και την επιβολή κυρώσεων. Δυστυχώς έως σήμερα το Υπουργείο δεν είναι σε θέση να ανακοινώσει το πότε θα εφαρμοστεί ο νόμος παρέχοντας μόνο αόριστες διαβεβαιώσεις δίχως αντίκρισμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο τεχνικός έλεγχος ΚΤΕΟ προβλέπεται από την Ευρωπαϊκή νομοθεσία για όλα τα κράτη μέλη, γεγονός που καθιστά την χώρα μας έκθετη έναντι των υπολοίπων μελών της ΕΕ αλλά και έναντι ευρωπαϊκών κυρώσεων λόγο μη συμμόρφωσης.

Το γεγονός αυτό δυστυχώς παράγει μια σειρά και άλλων κρίσιμων κοινωνικών και οικονομικών ζητημάτων για την χώρα μας, μοιραία και πολιτικών ευθυνών κατά την άποψή μας, αφού λόγω αυτής της διαχρονικής ολιγωρίας, η πολιτεία μας με την ανοχή της στην ανομία καταλήγει να δημιουργεί τεράστιο κίνδυνο για την οδική ασφάλεια και το περιβάλλον και γενικότερα την δημόσια ασφάλεια και υγεία, να επιβραβεύει τους επικίνδυνους οδηγούς, εμπαίζοντας παράλληλα τους ευσυνείδητους και νομοταγείς, να υποβαθμίζει συνειδητά έναν πολύ σημαντικό θεσμό και να δημιουργεί ζητήματα επιβίωσης σε 230 επιχειρήσεις ΚΤΕΟ που εμπιστεύτηκαν την ελληνική νομοθεσία υλοποιώντας υψηλότατες επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ και δημιουργώντας πάνω από 3.500 νέες θέσεις εργασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος, όσο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν εφαρμόζει τον νόμο ΚΤΕΟ η πολιτεία μας χάνει σημαντικά έσοδα ύψους περίπου 200 εκατ. ευρώ από μη είσπραξη ΦΠΑ, Τελών ελέγχων και Παραβόλων ΚΤΕΟ. Τα έσοδα αυτά χάνονται οριστικά και δεν δύναται να ανακτηθούν αναδρομικά για ευνόητους λόγους. Είναι πολύ πιθανό επίσης να αντιμετωπίσουμε ζητήματα απολύσεων στον κλάδο αφού σημαντική μερίδα εργαζομένων καταλήγει άνευ αντικειμένου εργασίας.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι αυτός ο τεράστιος κίνδυνος για την οδική ασφάλεια σύντομα θα λάβει τέλος και δε θα χρειαστεί να γίνει προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να εφαρμοστούν τα αυτονόητα και δεδομένα, όπως συμβαίνει στα υπόλοιπα κράτη μέλη της.»

Στελέχη από ιδιωτικά ΚΤΕΟ ξεκαθαρίζουν στο Carandmotor.gr πλέον ότι η κατάσταση δεν πάει άλλο και θα προβούν σε ακραίες λύσεις για να προστατεύσουν τις επιχειρήσεις τους αλλά και τους υπόλοιπους εργαζόμενούς τους. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Έχουμε ένα νόμο σε ισχύ από το 2014 και δεν εφαρμόζεται με αποτέλεσμα να μην περνούν από ΚΤΕΟ πάνω από 1,5 εκατ. οχήματα. Οι επιχειρηματίες του κλάδου λαμβάνουμε κάθε χρόνο διαβεβαιώσεις ότι ο νόμος θα εφαρμοστεί θα γίνουν διασταυρώσεις και θα επιβληθούν τα πρόστιμα με αποτέλεσμα όλοι οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ να προσλαμβάνουν συνεχώς υπαλλήλους ώστε να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στην μελλοντική αυξημένη κίνηση που θα δημιουργήσει η εφαρμογή του νόμου. Τα δύο τελευταία χρόνια μάλιστα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ήταν τόσο πειστική ότι θα γίνουν οι διασταυρώσεις και θα επιβληθούν τα πρόστιμα σε όσους δεν περνούν από Τεχνικό Έλεγχο τα οχήματά τους με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των ΚΤΕΟ να προσλάβει υπαλλήλους ώστε να είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν την μεγάλη προσέλευση ιδιοκτητών οχημάτων. Μετά όμως την δημοσίευση του Προϋπολογισμού του 2024 είμαστε σχεδόν βέβαιοι όλοι οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ ότι ο νόμος δεν θα εφαρμοστεί ούτε στη νέα χρονιά καθώς τα κρατικά έσοδα από τους Τεχνικούς Ελέγχους Οχημάτων είναι αμετάβλητα σε σχέση με το φέτος οπότε θα πρέπει να προβούμε σε ακραίες λύσεις ώστε να προστατεύσουμε τις επιχειρήσεις μας και το υπόλοιπο προσωπικό που θα μείνει να εργάζεται στα ΚΤΕΟ. Σε διαφορετική περίπτωση τα υπέρογκα έξοδα δεν θα μπορούν να καλυφθούν από την συνεχώς μειούμενη κίνηση των ελέγχων δημιουργώντας ανεπανόρθωτες ζημίες που είναι πολύ πιθανό να οδηγήσουν μέχρι και στο λουκέτο, κάτι που δεν θέλει κανένας να του συμβεί. Αν η πολιτική ηγεσία επιθυμεί να κυκλοφορούν στους δρόμους ασφαλή και ελεγμένα οχήματα θα πρέπει άμεσα να προβεί στην διασταύρωση των στοιχείων και να επιβάλλει πρόστιμα εφαρμόζοντας τον νόμο ώστε και οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ να μπορέσουν να διατηρήσουν τον μεγάλο αριθμό εργαζομένων που απασχολούν και να σταματήσει να «αιμορραγεί» ένας υγιής κλάδος της Ελληνικής οικονομίας

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που θίγουν στο Carandmotor.gr οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ έχει να κάνει με την αυξανόμενη μείωση των οχημάτων που ελέγχουν. Πιο συγκεκριμένα ακόμη και οι άνθρωποι που περνούν από Τεχνικό Έλεγχο τα οχήματά τους κάποια στιγμή εξαιτίας της ατιμωρησίας και της μη εφαρμογής του νόμου αμελούν και εκείνοι να περάσουν το όχημά τους από Τεχνικό Έλεγχο ή εκδίδουν Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων κάθε δύο χρόνια αντί για κάθε χρόνο που ορίζει η νομοθεσία δηλαδή όποτε ξαναπεράσουν από τεχνικό έλεγχο. Αν συνεχιστεί η παραπάνω κατάσταση ο αριθμός των ιδιοκτητών που περνούν από ΚΤΕΟ συνεχώς θα μειώνεται με ότι και αν σημαίνει αυτό για τις επιχειρήσεις του κλάδου αλλά και για τα κρατικά έσοδα.

Αυτή την στιγμή περίπου 1,5 εκατ. οχήματα δεν περνούν από τακτικό Τεχνικό Έλεγχο κάθε χρόνο ενώ η κατάσταση στα δίκυκλα δείχνει να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο καθώς τα ποσοστά των ελέγχων δείχνουν σχεδόν αποχή...

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ