Το χαμένο στοίχημα του φυσικού αερίου -Πώς η Ελλάδα ξόδεψε μία ακόμα χρυσή ευκαιρία

Fysiko-aerio

Οι λιγοστοί κατασκευαστές που επένδυσαν σε αυτό από το τρένο, το δίκτυο πρατηρίων καταδικάστηκε σε μια βασανιστικά αργή ανάπτυξη, την ίδια στιγμή που η εκρηκτική αύξηση της τιμή του ήρθε να βάλει οριστικό τέλος στις όποιες ελπίδες καταξίωσης στην ελληνική αγορά.

Το φυσικό αέριο διέθετε όλα τα απαραίτητα... προσόντα στο βιογραφικό του ώστε να αποτελέσει μια εξαιρετική εναλλακτική στην πολύπαθη αγορά των υγρών καυσίμων, σπάζοντας το ισχυρό δίπολο της βενζίνης-diesel και δημιουργώντας ένα δίχτυ ασφαλείας στη διαδικασία μετάβασης στον… μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης.

Τα πράγματα, βέβαια, δεν εξελίχθηκαν όπως θα περίμενε κανείς, μιας και ο απογοητευτικός ρυθμός με τον οποίο αναπτύχθηκε το δίκτυο των πρατηρίων φυσικού αερίου στη χώρα μας δεν επέτρεψε την αύξηση του στόλου των οχημάτων CNG στην ελληνική αγορά και τη διάδοση ενός καυσίμου που μόνο πλεονεκτήματα είχε να προσφέρει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το χαμηλό κόστος ήταν το σημαντικότερο αλλά όχι και το μοναδικό. Χαρακτηριστικά, όπως οι περιορισμένες ανάγκες επεξεργασίας, η διασφαλισμένη ποιότητα στην αντλία και οι χαμηλότερες εκπομπές ρύπων που ούτως ή άλλως εξασφαλίζει η τελειότερη διαδικασία καύσης, καθιστούσαν το φυσικό αέριο μια εξαιρετικά αποδοτική και φιλική προς το περιβάλλον λύση.

Με την υπόσχεση ότι το δίκτυο των πρατηρίων θα πυκνώσει καλύπτοντας επαρκώς την ελληνική επικράτεια να παραμένει… υπόσχεση, το φυσικό αέριο έμοιαζε να χάνει το ραντεβού με την ιστορία και τη μοναδική ευκαιρία να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη χώρα μας.



Φυσικό αέριο

Η στροφή της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας είχε ήδη αρχίσει και οι λιγοστοί κατασκευαστές οι οποίοι είχαν επενδύσει στα υπαρκτά πλεονεκτήματα του CNG, έστρεψαν το βλέμμα τους προς μια άλλη κατεύθυνση, εγκαταλείποντας αρχικώς την εξέλιξη και στη συνέχεια την παραγωγή οχημάτων διπλού καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παράδειγμα του Volkswagen Group είναι χαρακτηριστικό, καθώς ο γερμανικός όμιλος απέκτησε μια ιδιαίτερα πλούσια γκάμα προτάσεων φυσικού αερίου, την οποία ωστόσο δεν πρόκειται να ανανεώσει ή να αντικαταστήσει βάζοντας τέλος σε αυτό το σύντομο ταξίδι της.

Φυσικό αέριο

Σαν να μην έφτανε η ειλημμένη απόφαση των κατασκευαστών να εγκαταλείψουν τους κινητήρες διπλού καυσίμου-φυσικού αερίου, ήρθε η ατυχέστατη συγκυρία της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία να εκτοξεύσει τις τιμές του CNG στη χώρα μας, περιορίζοντας αν όχι μηδενίζοντας το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους κίνησης το οποίο προσέφερε μέχρι πρότινος η χρήση του.

Το μόνο σίγουρο είναι τα περιθώρια για το φυσικό αέριο έχουν πλέον στενέψει και η κατάσταση όχι μόνο στην ελληνική αλλά και στην ευρωπαϊκή αγορά είναι μη αναστρέψιμη. Η συρρίκνωση του στόλου των οχημάτων θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια στον περαιτέρω μαρασμό του δικτύου πρατηρίων, μέχρι η καθολική επικράτηση της ηλεκτροκίνησης να θέσει εκτός… νόμου κάθε λιγότερο ή περισσότερο επιτυχημένο κινητήρα εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ