BMW Head Banner

H Saab ζει -Αυτό είναι το αγροτικό που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιό της

Saab

Στο Trollhättan της Σουηδίας, εκεί όπου κάποτε κατασκευάζονταν τα εμβληματικά μοντέλα της Saab, πρόκειται να ξεκινήσει εκ νέου η παραγωγή αυτοκινήτων, αλλά με έναν εντελώς διαφορετικό προσανατολισμό.

Η γερμανική εταιρεία Jakob Mining Vehicles (JMV), σε συνεργασία με την T-Engineering από το Trollhättan, σχεδιάζει να συναρμολογεί στα ιστορικά εργοστάσια της σουηδικής εταιρείας ένα νέο ηλεκτρικό pick-up που έχει δημιουργηθεί ειδικά για τις σκληρές συνθήκες ενός πολύ συγκεκριμένου κλάδου που τίθεται στο επίκεντρο της ηλεκτρικής μετάβασης, εκείνου της μεταλλευτικής βιομηχανίας.

Πρόκειται για το JMV Terra Charge, ένα αμιγώς ηλεκτρικό επαγγελματικό όχημα που υπόσχεται να συνδυάσει αποδοτικότητα, ασφάλεια και αντοχή. Το Terra Charge διαθέτει τετρακίνηση, αυτονομία 250 χιλιομέτρων με μία φόρτιση και δυνατότητα ταχείας φόρτισης από 10% έως 80% σε λιγότερο από μία ώρα. 

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το pickup της JMV εξοπλίζεται με μπαταρία τύπου LFP, η οποία θεωρείται σήμερα η πιο ασφαλής τεχνολογία στον τομέα, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 1.050 κιλών. Επιπλέον, συμμορφώνεται με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας για οχήματα ορυχείων και είναι εξοπλισμένο με προστατευτικά συστήματα για την αποτροπή ανατροπής, πτώσης αντικειμένων ή άλλων κινδύνων που χαρακτηρίζουν το εργασιακό περιβάλλον.

Το Terra Charge είναι το πρώτο ελαφρύ αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της JMV και σηματοδοτεί, σύμφωνα με την εταιρεία, την απαρχή μιας νέας γενιάς φιλικών προς το περιβάλλον μεταλλευτικών οχημάτων.

Ο Will Wright, διευθυντής πωλήσεων της JMV, εξηγεί: «Σήμερα δεν υπάρχουν πολλά ηλεκτρικά pick-up που μπορείς να οδηγήσεις μέσα σε ένα ορυχείο. Βεβαίως, κυκλοφορούν συμβατικά αυτοκίνητα δρόμου, αλλά φέρουν μια σειρά από ηλεκτρονικά συστήματα που απλώς δεν χρειάζονται εκεί».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η ζήτηση για τέτοιου είδους λύσεις αυξάνεται συνεχώς, καθώς η μεταλλευτική βιομηχανία βλέπει σημαντικά οφέλη στην ηλεκτροκίνηση. Η κατάργηση των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μειώνει την ανάγκη για αερισμό, που σήμερα αποτελεί το μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος για πολλές στοές. Το Terra Charge, με τον αρθρωτό σχεδιασμό του, είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες του χώρου εργασίας, μειώνοντας παράλληλα το κόστος συντήρησης.

Όπως καταλήγει ο Wright: «Ο αερισμός μπορεί να μειωθεί σημαντικά αν αντί για βενζινοκίνητα χρησιμοποιούνται ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό μπορεί να επιφέρει τεράστιες οικονομίες».

Υπενθυμίζεται πως το τελευταίο αυτοκίνητο που βγήκε από το εργοστάσιο της Saab στο Trollhättan ήταν το Saab 9-3. Η παραγωγή του σταμάτησε το 2014, μετά από την κρίση και την πτώχευση της Saab.Το τελευταίο 9-3 που κατασκευάστηκε ήταν ένα 9-3 Aero με κινητήρα 2.0 T, και θεωρείται μια ιστορική στιγμή, καθώς σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής για την σουηδική μάρκα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την κατάρρευση της Saab, το εργοστάσιο του Trollhättan πέρασε σε διάφορους ιδιοκτήτες και χρησιμοποιήθηκε από διαφορετικές εταιρείες, με την JMV να είναι η τελευταία που εκμεταλλεύεται την ιστορική αυτή μονάδα.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ