208

H Range Rover ετοιμάζει νέο μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV

Range Rover Evoque

Μέσα στους επόμενους μήνες η βρετανική ομάδα θα λανσάρει ένα νέο ηλεκτρικό μοντέλο με σχεδιασμό και τεχνολογία που θα κάνουν τη διαφορά.

Το πλάνο της Range Rover αφορά επίσημη παρουσίαση αυτού του νέου, ηλεκτρικού της μοντέλου, στις αρχές του 2026. Ακόμα είναι αβάφτιστο αλλά πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως αποτελεί ένα ολοκαίνουριο -επιτέλους μοντέλο- κι όχι την EV εκδοχή κάποιου υπάρχοντος.

Το νέο ηλεκτρικό SUV της Range Rover θα έχει παρόμοιο μέγεθος με το σημερινό Velar, με μήκος περίπου στα 4.8 μέτρα. Παράλληλα, αναμένεται να έχει πλούσια χρωματική παλέτα, με τη δυνατότητα διχρωμίας, με αντίθετες αποχρώσεις στην οροφή.

Το μοντέλο αυτό θα αποτελέσει εφαλτήριο μίας νέα σχεδιαστικής γλώσσας για τη μάρκα – ήδη από τις πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες αυτό είναι σαφές. Δεν μιλάμε για extreme makeover, είναι όμως σαφές βήμα εκσυγχρονισμού, εναρμονισμένου με τη μινιμάλ φιλοσοφία του συγκεκριμένου brand.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από πλευράς τεχνολογίας, βασίζεται στην ολοκαίνουρια αρχιτεκτονική EMA (Electric Modular Architecture). Πολλά από τα συστήματα της – μπαταρία, ηλεκτροκινητήρες, θερμικό σύστημα διαχείρισης και έξυπνο λογισμικό – προέρχονται από το επίσης επικείμενο Range Rover Electric. Όμως ενώ εκείνο αναμένεται να έχει μπαταρία 118kWh, το νέο μικρότερο SUV θα χρειαστεί μικρότερα πακέτα, περίπου 100kWh και 80kWh, για να ανταγωνιστεί τις long-range και standard εκδόσεις των αντιπάλων του. Αυτές θα του εξασφαλίζουν αυτονομίες άνω των 480 και 640 χιλιομέτρων. Πρέπει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την JLR, το νέο σύστημα είναι 40% πιο αποδοτικό από αυτό του πρώτου της EV, της Jaguar I-Pace που μας είχε συστηθεί το 2019. Μπορεί να ανακτά θερμότητα στους –15°C για να ζεστάνει την καμπίνα, ενώ το λογισμικό φροντίζει συνεχώς να διατηρεί τη μπαταρία στην ιδανική θερμοκρασία για φόρτιση. Το ηλεκτρικό σύστημα 800V θα επιτρέπει εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση DC 350kW, ώστε η φόρτιση από 10–80% να επιτυγχάνεται σε περίπου 20 λεπτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι μπαταρίες που αρχικά θα κατασκευάζονται στις εγκαταστάσεις στα Midlands, στη συνέχεια θα συναρμολογούνται στο Gigafactory της Tata στο Bridgwater. Αντίθετα, οι ηλεκτροκινητήρες αναπτύχθηκαν εσωτερικά από τη JLR, καθώς δεν βρέθηκε κατάλληλη τεχνολογία από προμηθευτές για τις απαιτήσεις ενός τέτοιου μοντέλου, που πέραν της υψηλής αποδοτικότητας στον δρόμο, θα πρέπει να πατά και εκτός αυτού. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι δύο και θα είναι ένας σε κάθε άξονα, με συνδυαστική ισχύ 542 ίππων και 850Nm ροπής. Δεν είναι ακόμα σαφές αν το μοντέλο αυτό θα είναι αποκλειστικά τετρακίνητο ή αν θα υπάρξει και έκδοση με έναν κινητήρα για μεγαλύτερη αυτονομία. Είναι όμως σίγουρο πως για να έχει τις απαιτούμενες εκτός δρόμου ικανότητες, θα εφοδιαστεί με το σύστημα Terrain Response, που προσαρμόζει μετάδοση και πλαίσιο για άμμο, γρασίδι, χαλίκι, χιόνι, αναρρίχηση σε βράχια και διάβαση υδάνιων όγκων έως 900mm.

Περισσότερα θα ξέρουμε όσο θα πλησιάζουμε στην επίσημη πρεμιέρα, με την έναρξη παραγωγής να ξεκινά την προσεχή Άνοιξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ