Η Ford αποκαλύπτει την κορυφαία Mustang - Με απόδοση πάνω από 800 ίππους

Ford Mustang GTD

To απόλυτο muscle car, το ορόσημο Ford Mustang, μετατρέπεται σε supercar με τεχνολογίες της αγωνιστικής Mustang GT3 και ετοιμάζεται να πετύχει χρόνο κάτω από 7 λεπτά στο Nurburgring.

Με τη Mustang GTD, λέει ο διευθύνων σύμβουλος της Ford Jim Farley, «δεν κατασκευάσαμε ένα σπορ αυτοκίνητο δρόμου για την πίστα, αλλά δημιουργήσαμε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο για το δρόμο. Η Mustang GTD λαμβάνει την αγωνιστική τεχνολογία της Mustang GT3, την περικλύει σε ένα ανθρακονημάτινο αμάξωμα της Mustang και την απελευθερώνει για το δρόμο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή, με λίγα λόγια, είναι η απόλυτη Mustang που μπορεί να αγοράσει κανείς. Η Mustang GT3, από την οποία δανείζεται τις τεχνολογίες της, είναι το αγωνιστικό πρωτότυπο με το οποίο η εταιρεία του μπλε οβάλ θα αγωνιστεί στις 24 Ώρες του LeMans το 2024.

Έτσι, με τη Mustang GTD, η Ford εκτιμά ότι έχει όλες τις προϋποθέσεις για να σημειώσει χρόνο κάτω των 7 λεπτών στα 22 χιλιόμετρα της «πράσινης κόλασης», της παλιάς πίστας Nordschleife στο Nurburgring της Γερμανίας.

Στην καρδιά του βρίσκεται μια ειδικά εξελιγμένη εκδοχή του υπερτροφοδοτούμενου V8 κινητήρα των 5.2 λίτρων, ο οποίος θα ξεπερά τις 7.500 στροφές και με περισσότερους από 800 ίππους θα πυροδοτεί την ισχυρότερη Mustang παραγωγής όλων των εποχών.

Για τον έλεγχο όλης αυτής της ισχύος, η Mustang GTD εξοπλίζεται με προηγμένη ημι-ενεργητική ανάρτηση με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη απόσβεση των αμορτισέρ και επίσης προσαρμοζόμενα ελατήρια που τροποποιούν και το ύψος από το έδαφος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις αναρτήσεις συνδέονται οι σφυρήλατοι τροχοί 20 ιντσών μαγνησίου, που περικλύονται από τεράστια ελαστικά διάστασης 325 mm εμπρός και 345 mm πίσω. Πίσω τους κρύβονται κεραμικά φρένα της Brembo, καθώς και ειδικοί αεραγωγοί για την ψύξη τους - που προέρχονται απευθείας από τους αγώνες.

Πολύ σημαντικές επιρροές από τη Mustang GT3 έχει η GTD και στον τομέα της αεροδυναμικής. Το δάπεδο σφραγίζεται από ένα ανθακονημάτινο κάλυμμα, ενώ μικρά πτερύγια στο ρύγχος ελέγχονται υδραυλικά για τη διαχείριση της ροής του αέρα. Το ίδιο ισχύει και για την τεράστια πίσω πτέρυγα στην ουρά της Mustang GTD, η οποία στηρίζεται στην τρίτη κολόνα και μεταβάλλει την παραγώμενη άντωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μια σειρά από εξαρτήματα, επίσης, έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα για να κρατηθεί χαμηλά το βάρος: τα φτερά, η οροφή, η πίσω πόρτα, οι επενδύσεις των θυρών, η εμπρός πτέρυγα (splitter) και ο διαχύτης στην απόληξη του δαπέδου, μεταξύ άλλων.

Προς το παρόν δεν γνωρίζουμε πόση άντωση παράγει το αμάξωμα της Mustang GTD, ούτε έχουμε φωτογραφίες από το εσωτερικό της - το οποίο αναμφίβολα θα έχει σπορ προσανατολισμό. Εξάλλου, η Ford έχει ανακοινώσει ότι το τελευταίο διαθέτει αγωνιστικά καθίσματα Recaro, paddles αλλαγής σχέσεων πίσω από το τιμόνι και περιστροφικό διακόπτη για την επιλογή της μετάδοσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πίσω καθίσματα έχουν αφαιρεθεί, και παρά τον ωμό αγωνιστικό του προσανατολισμό το εσωτερικό διατηρεί την πολυτέλεια που του προσδίδουν όχι μόνο τα ανθρακονημάτινα τμήματα, αλλά και οι επενδύσεις από σουεντ και δέρμα.

Μια εντυπωσιακή λεπτομέρεια του εσωτερικού είναι το μεταλλικό ταμπελάκι που ξεχωρίζει αυτή την έκδοση: είναι κατασκευασμένο από εξαρτήματα τιτανίου που προέρχονται από το μαχητικό αεροσκάφος F-22 της Lockheed Martin F-22.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ford Mustang GTD θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Flat Rock, και έπειτα θα στέλνεται στην εταιρεία Multimatic στον Καναδά για την ολοκλήρωση της μετατροπής της. Με όλα τα παραπάνω, δεν προκαλεί εντύπωση ότι η τιμή της στις ΗΠΑ θα ξεκινά από τις περίπου 300.000 δολάρια (275.000 ευρώ). Οι αγοραστές κάθε εντιτύπου θα έχουν τη δυνατότητα να το εξατομικεύσουν με πληθώρα συνδυασμών χρωμάτων του αμαξώματος και του εσωτερικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ