Η Παλαιά Εθνική Οδός Αθηνών-Θηβών μπαίνει σε μια νέα εποχή, καθώς η αναβάθμιση της οδικής σύνδεσης Μάνδρας-Ερυθρών αναμένεται να μεταμορφώσει τον οδικό χάρτη της Δυτικής Αττικής.
Οι άκρως απαραίτητες εργασίες αναβάθμισης του οδικού δικτύου που ενώνει τη Μάνδρα με τις Ερυθρές αναμένεται όχι απλά να μειώσει τον χρόνο μετακίνησης των οδηγών αλλά και να συνδέσει πιο αποτελεσματικά τις δημοτικές ενότητες Μάνδρας, Οινόης, Βιλίων και Ερυθρών, ενισχύοντας παράλληλα την αντιπλημμυρική προστασία και την οδική ασφάλεια.
Η νέα χάραξη, συνολικού μήκους 11,06 χιλιομέτρων, δεν είναι απλώς μία τεχνική ανακατασκευή, αλλά μια πλήρης επανασχεδίαση της οδικής σύνδεσης Μάνδρας – Ερυθρών, με στόχο να βελτιωθεί η καθημερινότητα των κατοίκων και να ενισχυθεί η συνοχή των δημοτικών ενοτήτων.
BUY NOW
Έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να ανεξαρτητοποιεί πλήρως το οδικό δίκτυο από τη «συμπεριφορά» του ρέματος Σούρες. Με αυτόν τον τρόπο αντιμετωπίζεται ένας από τους βασικούς παράγοντες επικινδυνότητας που στο παρελθόν είχε οδηγήσει σε σοβαρά περιστατικά πλημμυρών.
Ταυτόχρονα, δημιουργείται ένας δρόμος με μεγαλύτερο πλάτος, καλύτερη ορατότητα και φιλικότερη γεωμετρία για σταθερή ροή κυκλοφορίας, επιτρέποντας σημαντική μείωση στον χρόνο μετακίνησης μεταξύ των δημοτικών ενοτήτων.
Κεντρικό ρόλο στο νέο έργο παίζουν οι αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, οι οποίες δεν περιορίζονται μόνο στη διασταύρωση του δρόμου με τα ρέματα. Προβλέπεται πλήρης διευθέτηση των ρεμάτων Σούρες και Σκυλορέματος, κατασκευή 40 εγκάρσιων τεχνικών αποστράγγισης και ενισχυμένες υποδομές απορροής.
Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών, το έργο χωρίζεται σε τρία βασικά τμήματα. Το πρώτο, μήκους 3,65 χλμ., αποτελεί την εξ ολοκλήρου νέα χάραξη βόρεια της υπάρχουσας οδού. Το δεύτερο, μήκους 1,05 χλμ., σχεδιάζεται με διιχνή διατομή ενιαίου οδοστρώματος.
Το τρίτο και μεγαλύτερο τμήμα των 6,36 χλμ. περιλαμβάνει τρεις ισόπεδους κόμβους και μία νέα γέφυρα, επιτρέποντας ομαλή σύνδεση με το υφιστάμενο δίκτυο χωρίς τα σημερινά σημεία συμφόρησης. Στο συνολικό πακέτο των έργων εντάσσονται επίσης δύο μεγάλες γέφυρες 37 μέτρων, μία σήραγγα τύπου cut & cover μήκους 144 μέτρων, καθώς και η αναδάσωση 408 στρεμμάτων στη θέση Φίχθι Μάνδρας.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές, η νέα οδική υποδομή αναμένεται να ενισχύσει την περιφερειακή οικονομία, να βελτιώσει τις καθημερινές μετακινήσεις και να δημιουργήσει καλύτερες προοπτικές για κάτοικους, επαγγελματίες και επισκέπτες.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 40,3 εκατ. ευρώ και χρηματοδοτείται πλήρως μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος «Αττική 2021–2027», με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι το έργο θα ολοκληρωθεί μέσα σε 42 μήνες, και σύμφωνα με τα αρμόδια όργανα ο νέος δρόμος θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2028.
Το παρακάτω βίντεο δημοσιεύθηκε από τον λογαριασμό blackdim στο Youtube αποτυπώνει από ψηλά τη χάραξη του νέου δρόμου.