H Αθήνα αλλάζει: Πως το μετρό θα βελτιώσει τις μετακινήσεις

Σταθμοί μετρό βάθος 2022

Μνημόνιο συνεργασίας για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας υπεγράφη από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, τον Δήμαρχο Αθηναίων, κ. Κώστα Μπακογιάννη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Αττικό Μετρό ΑΕ, κ. Νίκο Κουρέτα και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ανάπλασης Αθήνας ΑΕ, κ. Χρόνη Ακριτίδη.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δήλωσε ότι θεωρεί τη Γραμμή 4 ως το σημαντικότερο έργο της τελευταίας 20ετίας στην πρωτεύουσα, μαζί με την Αττική Οδό. Γιατί θα αλλάξει την καθημερινότητα του πολίτη στο λεκανοπέδιο και θα δώσει τεράστια ώθηση στην οικονομία.

«Όσοι ζούμε στην Αθήνα, γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο κρίσιμο είναι το Μετρό για την καθημερινότητα της πόλης. Αν όμως δει κανείς πόσους σταθμούς Μετρό έχει η ελληνική πρωτεύουσα σε σχέση π.χ. με τη Μαδρίτη, θα καταλάβει ότι η χώρα μας είναι αρκετά πίσω», επισήμανε ο κ. Καραμανλής και ανέφερε ότι στο Παρίσι η μέση πυκνότητα σταθμών του Μετρό είναι τέσσερις ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου, όταν στην Αθήνα αντίστοιχα και με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 4 η μέση πυκνότητα θα φθάσει πλέον τον ένα σταθμό ανά τετραγωνικό χλμ. αστικού χώρου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι σημαίνει για την Αθήνα η Γραμμή 4 του Μετρό

Η Γραμμή 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του κέντρου της Αθήνας και γι’ αυτό προβλέπεται η κατασκευή νέων σταθμών σε κομβικά σημεία του κέντρου, όπως είναι τα Εξάρχεια ή το Κολωνάκι.

Πρακτικά, σε 8 χρόνια, όταν πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο, αυτό θα σημαίνει:

340.000 επιβάτες,

53.000 λιγότερα αυτοκίνητα στο δρόμο,

1.216 μεγαβατώρες εξοικονόμηση ενέργειας,

318 τόνοι λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τμήμα του έργου, του οποίου η κατασκευή έχει ξεκινήσει, έχει μήκος 13 χιλιόμετρα. Από το άλσος Βεΐκου, πάει στην Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια, το Κολωνάκι, τον Ευαγγελισμό, την Καισαριανή, την Πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου και καταλήγει στο Γουδή. Με 15 νέους σταθμούς, σε τέσσερις Δήμους.

Οι 7 από αυτούς τους 15 σταθμούς -και μάλιστα αυτοί που είναι στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές- βρίσκονται στον Δήμο Αθηναίων. Εξ ου λοιπόν και κρίθηκε αναγκαίο το μνημόνιο συνεργασίας.

Πηγή: Υπουργείο Μεταφορών

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ