Ημερομηνία λήξης στα αυτοκίνητα -Μετά από πόσα χρόνια θα βγαίνουν «off»

fiat plant

Το προσδόκιμο ζωής θα είναι τα 15 έτη και μετά θα διακόπτεται η παραγωγή ανταλλακτικών και η αναβάθμιση του λογισμικού.

Σύμφωνα με αναφορές στον ευρωπαϊκό Τύπο, μεγάλος κατασκευαστής όρισε τη διάρκεια ζωής του αυτοκίνητου στα 15 έτη, και όπως αντιλαμβάνεστε είναι πιθανό να επικριθεί από πολλούς ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων, καθώς και από ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία. Και αυτό γιατί από την στιγμή που συντηρείται σωστά ένα αυτοκίνητο, δεν υπάρχει λόγος να μην είναι λειτουργικό.

Ωστόσο, η διάρκεια ζωής των 15 ετών που αναφέρει ο μεγάλος κατασκευαστής, έρχεται σε πλήρη ακολουθία με τον έλεγχο του τρόπου συντήρησης των αυτοκινήτων. Τα αναλώσιμα τα παράγουν εξωτερικοί προμηθευτές και αυτοί θα πρέπει να ανανεώνουν την γραμμή παραγωγής για να μπορούν να ανταποκριθούν σε αυτά των νέων μοντέλων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
highway driving

Όπως είναι φυσιολογικό, τα παλαιότερα μοντέλα δίνουν τη θέση τους σε νεότερα με αποτέλεσμα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων να απαιτούν από τους προμηθευτές να εκσυγχρονίσουν τις γραμμές παραγωγής αναλώσιμων και να επικεντρωθούν στα νεότερα μοντέλα.

Η «ιδέα» πίσω από την μείωση της υποστήριξης παλαιών αυτοκινήτων, οφείλεται και στην τεχνολογία που διαθέτουν οι ίδιοι οι προμηθευτές. Τα microchip για παράδειγμα, εξελίσσονται με πολύ γρήγορους ρυθμούς, με αποτέλεσμα τα ανταλλακτικά των σημερινών αυτοκινήτων να ανεβάσουν κατακόρυφα την τιμή τους εάν παραχθούν 20 χρόνια μετά το λανσάρισμα του μοντέλου.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του μεγάλου κατασκευαστή, το λογισμικό των μοντέλων του θα αναβαθμίζεται για 15 χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα σταματήσουν να είναι λειτουργικά όταν δεν θα δέχονται άλλες ενημερώσεις. Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους υπολογιστές. Θα μπορεί δηλαδή το αυτοκίνητο να κινείται, αλλά τα σφάλματα που θα παρουσιάζονται δεν θα διορθώνονται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Car spare parts

Αυτό όμως θα μπορούσε να θέσει και ζήτημα ασφάλειας σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Παρόμοια τάση παρατηρείται και στην αγορά λογισμικού, όπου εταιρείες κολοσσοί δυσκολεύονται να πείσουν τους χρήστες να προχωρήσουν σε αγορά των νέων εκδόσεων και αναβαθμίσεων.

Παρόμοιο πρόβλημα αναμένεται να προκύψει και στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς η υποστήριξη του λογισμικού θα θεωρείται σαν αγορά νέου αυτοκινήτου. Σε σχέση όμως με τις ηλεκτρονικές συσκευές και τους υπολογιστές, τα αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβότερα και οι υποψήφιοι αγοραστές είναι πιθανό να δείξουν σθεναρή αντίσταση.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ