Γιατί θολώνουν τα παράθυρα του αυτοκινήτου το πρωί -Πώς μπορώ να το αποτρέψω

Γιατί θολώνουν τα τζάμια το πρωί

Σε αυτή τη «μεταβατική» για τον καιρό περίοδο, τα θολωμένα τζάμια το πρωί στο αυτοκίνητο είναι ένα φαινόμενο που κάνει όλο και πιο συχνά την εμφάνισή του.

Έστω και με μια σχετική καθυστέρηση το φθινόπωρο έχει αρχίσει σιγά-σιγά να κάνει την εμφάνισή του φέρνοντας μαζί του και εκείνα τα φαινόμενα που ταλαιπωρούν ελαφρώς τους οδηγούς αυτοκινήτου και απαιτούν από την πλευρά τους τη δέουσα προσοχή.

Από τα κλασικά σημάδια που δείχνουν στους οδηγούς ότι το φθινόπωρο είναι πλέον εδώ είναι το θόλωμα των τζαμιών του αυτοκινήτου, το οποίο παρατηρείται τις πρωινές ώρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το θόλωμα του παρμπρίζ αλλά και των υπόλοιπων γυάλινων επιφανειών -πολλές φορές και των μεταλλικών- οφείλεται στα υψηλά επίπεδα υγρασίας που βρίσκονται στον αέρα τις πρωινές ώρες, ο οποίος είναι σχετικά πιο ζεστός σε σχέση με τις επιφάνειες του αυτοκινήτου.

Η διαφορά στη θερμοκρασία μεταξύ του αέρα που μεταφέρει υδρατμούς και των επιφανειών του αυτοκινήτου είναι εκείνη που οδηγεί στη συγκέντρωση υγρασίας εξωτερικά του παρμπρίζ: όταν ο αέρας έρχεται σε επαφή με τις επιφάνειες πραγματοποιείται άμεση συμπύκνωση των υδρατμών.

Η υγρασία που συγκεντρώνεται στα τζάμια του αυτοκινήτου αντιμετωπίζεται εύκολα από τον οδηγό. Το πρώτο βήμα είναι η χρήση των υαλοκαθαριστήρων για την απομάκρυνση του μεγαλύτερου μέρους της υγρασίας, η οποία ωστόσο θα κάνει ξανά την εμφάνισή της σύντομα, σε πολύ μικρότερο όμως βαθμό.

Καλό είναι πριν ξεκινήσετε να σκουπίσετε όλα τα τζάμια του αυτοκινήτου -και τους καθρέπτες- με ένα καθαρό πανάκι μικροϊνών ώστε να έχετε άμεσα καλύτερη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Επίσης, αν διατηρείτε καθαρά τα τζάμια του αυτοκινήτου σας, τότε αυτά θα θολώνουν πολύ λιγότερο το πρωί αφού οι όποιοι ρύποι βρίσκονται πάνω στις επιφάνειες του αυτοκινήτου ενισχύουν τη συγκέντρωση υγρασίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για να αποτραπεί η επανεμφάνιση της υγρασίας στα τζάμια απαιτείται από τον οδηγό και η χρήση του air condition ώστε η θερμοκρασία του παρμπρίζ -του μπροστά αλλά και του πίσω- να φτάσει περίπου στα επίπεδα του περιβάλλοντος, κάτι που θα αποτρέψει τη συμπύκνωση των υδρατμών πάνω στο παρμπρίζ.

Όσο η θερμοκρασία του περιβάλλοντος πέφτει και πλησιάζουμε προς τον χειμώνα, τα τζάμια του αυτοκινήτου θα αρχίζουν να θολώνουν και εσωτερικά αφού τα τζάμια θα είναι πιο κρύα σε σχέση με τα χνώτα μας, τα οποία μεταφέρουν παράλληλα υδρατμούς στο παρμπρίζ.

Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με αυτόματο κλιματισμό έχουν συγκεκριμένο κουμπί στην κεντρική τους κονσόλα με σχετική ένδειξη, το οποίο με το που πατηθεί ξεκινά αυτόματα και η διαδικασία για να ξεθολώσουν τα τζάμια, μια διαδικασία που διαρκεί συνήθως μόλις μερικά δευτερόλεπτα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τα αυτοκίνητα που έχουν απλό air condition ρυθμίζουμε το κύκλωμα αερισμού ώστε ο αέρας να περνά κυρίως από τους αεραγωγούς του ταμπλό. Όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα έχουν στα χειριστήρια του air condition και σχετική ένδειξη για το ξεθάμπωμα του παρμπρίζ, παρόμοια με αυτή που υπάρχει στο αυτοκίνητο και για το ξεθάμπωμα του πίσω παρμπρίζ.

Η παραπάνω ένδειξη βρίσκεται συνήθως στην άκρη της κλίμακας για τον ζεστό αέρα. Επόμενη κίνηση είναι να ρυθμίσουμε την κυκλοφορία του αέρα στην καμπίνα επιλέγοντας την ένδειξη που μας δείχνει ότι ο αέρας έρχεται από το εξωτερικό περιβάλλον.

Τέλος, για τα αυτοκίνητα που δεν φέρουν air condition, το μικρό άνοιγμα των παραθύρων σε συνδυασμό με τη χρήση του καλοριφέρ βοηθάει σημαντικά στην απομάκρυνση της υγρασίας από το εσωτερικό του αυτοκινήτου και φυσικά από τα τζάμια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ