Τι είναι αυτή η κόκκινη γραμμή που μπαίνει στους δρόμους -Τι πρέπει να κάνουν οι οδηγοί
Μια νέα κόκκινη γραμμή τοποθετείται στο κέντρο του δρόμου -πάνω από τη διπλή διαχωριστική γραμμή- σε επικίνδυνα τμήματα, όπου η τρέχουσα σήμανση είναι ανεπαρκής.
Η πιο πρόσφατη εφαρμογή της κόκκινης γραμμής πραγματοποιήθηκε στον αυτοκινητόδρομο A-355 της Ισπανίας, που συνδέει την Κόιν και τη Μαρμπέγια και θεωρείται σήμερα ως ένας από τους πιο επικίνδυνους στη χώρα.
Με έναυσμα τα τραγικά δυστυχήματα που έλαβαν χώρα τα προηγούμενα έτη σε ένα συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου μήκους μόλις τεσσάρων χιλιομέτρων, οι αρχές αποφάσισαν να εφαρμόσουν μια κόκκινη γραμμή πάνω από τη διπλή διαχωριστική γραμμή στη μέση του οδοστρώματος, ως πρόσθετο μέτρο ασφαλείας.
BUY NOW
Γιατί μπήκε στους δρόμους;
Η κόκκινη γραμμή εισήχθη επειδή οι υπάρχουσες σημάνσεις σχετικά με την απαγόρευση της προσπέρασης συχνά αγνοούνταν από τους οδηγούς. Η νέα σήμανση έχει σκοπό να χρησιμεύσει ως σαφής προειδοποίηση, ενημερώνοντας τους οδηγούς για ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο τμήμα του δρόμου. Τα τοπικά μέσα ενημέρωσης τόνισαν ότι η απόφαση εισαγωγής της κόκκινης γραμμής ήταν μια απάντηση στο πρόβλημα των οδηγών που αγνοούν τις υπάρχουσες σημάνσεις.
Πώς λειτουργεί;
Το κόκκινο χρώμα ξεχωρίζει στο δρόμο, κάτι που όχι μόνο ενισχύει το μήνυμα της απαγόρευσης των προσπεράσεων, αλλά και αναγκάζει τους οδηγούς να επιβραδύνουν ενστικτωδώς όταν διέρχονται από σηματοδοτημένα τμήματα του δρόμου. Οι ειδικοί αναρωτιούνται αν αυτό οφείλεται στο ίδιο το χρώμα ή ίσως στην καινοτομία αυτής της λύσης, η οποία προσελκύει την προσοχή των οδηγών. Η πιλοτική δοκιμή στοχεύει να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα.
Οι αρχές ελπίζουν ότι οι σαφείς σημάνσεις θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των ατυχημάτων στις επικίνδυνες διαδρομές. Επισημαίνουν ότι οι τρέχουσες λευκές γραμμές δεν ήταν αρκετά αποτελεσματικές, γι' αυτό και αποφάσισαν να επιλέξουν μια πιο ορατή λύση.
Θα εμφανιστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες;
Δεδομένου ότι η Ισπανία είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η βελτίωση της οδικής ασφάλειας αποτελεί προτεραιότητα για τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, υπάρχει πιθανότητα, μετά από θετικά αποτελέσματα των δοκιμών, η κόκκινη γραμμή να εμφανιστεί και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.