Γιατί τα ταξί έχουν κίτρινο χρώμα στην Αθήνα;

taxi kitrino xroma athina

Τα βλέπουμε να κυκλοφορούν ακούραστα σε κάθε δρόμο και στενό της πρωτεύουσας, αλλά σπάνια έχουμε αναρωτηθεί γιατί έχουν κίτρινο χρώμα.

Ταξί. Ένα μεταφορικό μέσο από το οποίο πλημμυρίζουν οι δρόμοι της πρωτεύουσας. Και η καμπίνα τους έχει υπάρξει χώρος αφήγησης απίστευτων (κυριολεκτικά και μεταφορικά) ιστοριών που έχουν χαραχθεί ανεξίτηλα στην μνήμη των τυχερών επιβατών.

Οι απαρχές τους ανιχνεύονται προς τα τέλη του 19ου αιώνα, όταν και εμφανίστηκαν τα πρώτα επιβατικά αυτοκίνητα στην Αθήνα. Η τιμή, ωστόσο, των τελευταίων ήταν αστρονομική για τα δεδομένα της τότε εποχής, και ως εκ τούτου ελάχιστοι μπορούσαν να τα αποκτήσουν.

Λύση στο πρόβλημα κλήθηκαν να δώσουν τα ταξί (από τη λέξη “taximeter”, στα ελληνική μετρητής), τα οποία μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις μεταφορικές ανάγκες των πολιτών, δίχως να απαιτούν μια περιουσία. Το πρώτο ταξί κυκλοφόρησε στην ελληνική πρωτεύουσα το 1902, αν και λέγεται πως υπήρχαν από νωρίτερα κάποια ιδιωτικά αυτοκίνητα που εκτελούσαν… πειρατικά δρομολόγια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
taxi kitrino xroma athina

Όσο ο χρόνος περνούσε τα ταξί πολλαπλασιάζονταν με αστραπιαίους ρυθμούς, για να φτάσουμε στο σήμερα, που τα κίτρινα αυτά μέσα κάνουν… κατάληψη στους δρόμους της πρωτεύουσας. Όσοι, ωστόσο, ανήκουν στη γενιά της μεταπολίτευσης δύσκολα θα γνωρίζουν πως μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ‘80 τα ταξί της Αθήνας έφεραν γκρι χρώμα.

Αντιθέτως, άπαντες τα ξέρουμε για το φωτεινό κίτρινο αμάξωμά τους, το οποίο και καθιερώθηκε με υπουργική απόφαση το 1981.

Γιατί, όμως, κίτρινο; Η απάντηση δεν χρήζει επιστημονικής τεκμηρίωσης. Το συγκεκριμένο χρώμα επιλέχθηκε γιατί είναι εύκολα ορατό στους πελάτες που αναζητούν ένα ταξί μέσα στις ώρες αιχμής.

taxi kitrino xroma athina
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ακόμα, δεν είναι λίγοι οι ερευνητές που έχουν εστιάσει στην ιδιότητα του κίτρινου να τραβά ευκολότερα την προσοχή κατά τη διάρκεια της νύχτας, όταν και τα ταξί δεν σταματούν να κινούνται. Επομένως, είναι πιο εύκολα εντοπίσιμα από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου μ’ αποτέλεσμα να μειώνονται οι πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος.

Το παραπάνω συμπέρασμα επιβεβαιώνεται και από έρευνα που διεξήχθη το 2017 από το Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σιγκαπούρης (NUS), μια πόλη όπου τα μπλε και κίτρινα ταξί συνυπάρχουν. Για διάστημα 36 μηνών οι ερευνητές συνέλλεγαν σχετικά στοιχεία σε μια προσπάθεια να προσδιοριστεί η αιτιώδης σχέση ανάμεσα στη συχνότητα πρόκλησης ατυχημάτων και το χρώμα των ταξί.

taxi kitrino xroma athina

Η έρευνα κατέδειξε ότι τα κίτρινα είχαν 9 τοις εκατό λιγότερες πιθανότητες να εμπλακούν σε ατυχήματα από τα μπλε.

Σύμφωνα, επίσης, με τα αποτελέσματα της έρευνας, εφόσον όλα τα ταξί από τη μεγαλύτερη εταιρεία ταξί της Σιγκαπούρης άλλαζαν από μπλε σε κίτρινο, θα συνέβαιναν 917 λιγότερα ατυχήματα ετησίως.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για μια έρευνα που αδιαμφισβήτητα αφορά και τη Θεσσαλονική, τα ταξί της οποίας είναι μπλε χρώματος. 

Το χρώμα έχουν τα ταξί στις πόλεις της Ελλάδας

  • Αθήνα - κίτρινο
  • Θεσσαλονίκη - μπλε
  • Ρόδος - μπλε
  • Λάρισα - γκρι
  • Καβάλα - πορτοκαλί /από 2009 μετατροπή σε λευκό
  • Βέροια - κίτρινο
  • Ηράκλειο - γκρι
  • Σαλαμίνα - γκρι
  • Άργος - κίτρινο
  • Βόλος - γκρι
  • Πάτρα - βυσσινί
  • Χαλκίδα - βυσσινί
  • Μεσολόγγι - γκρι
  • Αλεξανδρούπολη - κίτρινο
  • Σάμος - γκρι
  • Ιωάννινα - κυπαρισσί
  • Τρίκαλα - γκρι
  • Καρδίτσα - γκρι
  • Γρεβενά - κόκκινο
  • Φλώρινα - γαλάζιο
  • Καστοριά - κίτρινο
  • Κιλκίς - κίτρινο
  • Σέρρες - κίτρινο
  • Έδεσσα - βυσσινί
  • Κοζάνη - μπλε
  • Χανιά - μπλε
  • Πολύγυρος - μαύρα
  • Καρπενήσι - γκρι
  • Λαμία - κόκκινο
  • Δράμα - κίτρινο
  • Ξάνθη - κυπαρισσί
  • Κομοτηνή - κόκκινο
  • Ηγουμενίτσα - κόκκινο
  • Πρέβεζα - κίτρινο
  • Άρτα - χρυσαφί
  • Κέρκυρα - μπλε
  • Μυτιλήνη - κίτρινο ή γκρι
  • Καλαμάτα - πράσινο της ελιάς
  • Ρεθυμνο - άσπρο
taxi kitrino xroma athina

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ