Γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «σκοτώνουν» το ραδιόφωνο;

ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο

Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας φαίνεται πως θα περάσει η ζώνη συχνοτήτων AM, μιας και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δείχνουν «ανήμπορα» να την υποστηρίξουν.

Το ραδιόφωνο αποτελεί τον επιστήθιο φίλο κάθε οδηγού που περνάει ατελείωτες ώρες πίσω από το τιμόνι, κρατώντας του συντροφιά μέσω ενημερωτικών και ψυχαγωγικών εκπομπών.

Στην Ελλάδα, οι λάτρεις του ραδιοφώνου συντονίσσονται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς που εκπέμπουν σε διάφορες συχνότητες στα FM, μιας και τα ΑM έχουν εγκαταλειφθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου, εξαιρουμένων κάποιων κρατικών ραδιοφώνων.

ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο παραγκωνιμός της μεθόδου εκπομπής ραδιοφωνικών σημάτων AM (διαμόρφωση εύρους) δεν προκαλεί έκπληξη, μιας έχουν χειρότερη ποιότητα ήχου σε σύγκριση με τα FM, ενώ είναι περισσότερο επιρρεπή σε παρεμβολές.

ΑΜ, λοιπόν, πνέουν τα λοίσθιά τους, αν και εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται σε αρκετές χώρες του πλανήτη, όπως είναι οι ΗΠΑ όπου αξιοποιούνται για τα κυρήγματα ιερέων της υπαίθρου, για την κάλυψη σχολικών αγώνων ποδοσφαίρου, αλλά και την μετάδοση μηνυμάτων εκτάκτου ανάγκης κατά τη διάρκεια καταστροφών.

Παρά την όποια χρησιμότητά τους, οι συχνότητες AM αναμένεται να δεχθούν το τελειωτικό του χτύπημα που θα τα «κλειδώσει» στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Αυτό δεν θα δοθεί από τις πιο ανεπτυγμένες ζώνες συχνοτήτων (π.χ. FM), αλλά από έναν εξωγενή παράγοντα ο οποίος δεν είναι άλλος από το ίδιο το αυτοκίνητο. Ο λόγος είναι ο εξής:

Πολλά από τα υφιστάμενα συστήματα κίνησης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (ο αριθμός των οποίων αυξάνεται με γοργούς ρυθμούς) παράγουν ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο που επηρεάζει τα σήματα AM.

Ήδη πολλές εταιρείες όπως η Ford και η Tesla έχουν ήδη εγκαταλείψει τα AM στα αυτοκίνητά τους, ενώ την ίδια πρακτική αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.

ραδιόφωνο στο αυτοκίνητο
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το διαφαινόμενο τέλος των AM, δεν έχει περάσει απαρατήρητο από στελέχη της Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης των ΗΠΑ (FEMA), τα οποία την περασμένη Κυριακή διαμήνυσαν στον υπουργό Μεταφορών των ΗΠΑ, Πιτ Μπούτιτζετζ, ότι πρέπει να εγγυηθεί πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα «σκοτώσουν» τα AM.

Σύμφωνα με την FEMA υπάρχουν περίπου 75 ραδιοφωνικοί σταθμοί σε AM οι οποίοι παρέχουν ενημέρωση στο 90% του αμερικανικού πληθυσμού, προσφέροντας παράλληλα κρίσιμη ενημέρωση για καταστάσεις εκτάκτου ανάγκης όπως είναι οι φυσικές καταστροφές.

Προς το παρόν, τουλάχιστον δύο αυτοκινητοβιομηχανίες - η Hyundai και η Toyota - έχουν δηλώσει ότι δεν σχεδιάζουν να αφαιρέσουν την υποστήριξη ραδιοφώνου AM από τα ηλεκτρικά μοντέλα τους. Εκπρόσωποι, ωστόσο, της τελευταίας παραδέχθηκαν στη Wall Street Journal ότι η αντιμετώπιηση των παρεμβολών στα ΑΜ αποτελεί μια δύσκολη πρόκληση.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ