eko rally acropolis

Γιατί οδηγούμε στη δεξιά πλευρά του δρόμου στην Ελλάδα - Πώς καθιερώθηκε

Driving car 1

Στις μέρες μας η οδήγηση στη δεξιά μεριά του δρόμου θεωρείται αυτονόητη στις περισσότερες χώρες του κόσμου, ωστόσο λίγοι είναι εκείνοι που γνωρίζουν πώς καθιερώθηκε αυτή η συνήθεια.

Οι περισσότερες χώρες του κόσμου έχουν καθιερώσει εδώ και πολλά χρόνια την κίνηση των οχημάτων στη δεξιά μεριά του δρόμου. Αυτό όμως δεν ήταν πάντα το σύνηθες, όπως φαίνεται και από το γεγονός ότι υπάρχουν μερικές χώρες όπου διά νόμου η οδήγηση γίνεται στην αριστερή μεριά του δρόμου. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η επιλογή της μεριάς του δρόμου ήταν κάτι που έγινε φυσικά, για λόγους ασφάλειας και προστασίας πολλούς αιώνες πριν από την εφεύρεση του σύγχρονου αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα και με τα αρχαιολογικά δεδομένα, οι πρώτοι που φαίνεται να καθιέρωσαν την οδήγηση αρχικά στα αριστερά ήταν οι Ρωμαίοι που κινούνταν στο εκτενές δίκτυο δρόμων που είχαν κατασκευάσει.

kinisi aristera 1

Λόγω της εξάπλωσης αλλά και της επιρροής της αυτοκρατορίας τους, αυτή η συνήθεια πέρασε και σε άλλες περιοχές της Ευρώπης φτάνοντας φυσικά έως και τη Μ. Βρετανία και διατηρήθηκε σε μεγάλο βαθμό και τον Μεσαίωνα.

Οι ιστορικοί δεν γνωρίζουν με σιγουριά τον λόγο, ωστόσο θεωρούν ότι η επιλογή της αριστερής μεριάς του δρόμου έγινε καθώς οι περισσότεροι αναβάτες αλόγων και οδηγοί αμαξών ήταν δεξιόχειρες. Έτσι μπορούσαν να τραβήξουν με περισσότερη ευκολία το σπαθί που βρισκόταν αριστερά τους και να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους σε περίπτωση που δέχονταν επίθεση.

Μετά τον μεσαίωνα η πρώτη χώρα που εφάρμοσε σχετικούς νόμους για το πώς θα κινούνται τα άλογα και οι άμαξες ήταν το Βασίλειο της Μ. Βρετανίας, με το Ηνωμένο Βασίλειο να διατηρεί ακόμη και σήμερα την οδήγηση στην αριστερή μεριά του δρόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kinisi aristera

Στην Ελλάδα, όπως και στην συντριπτική πλειοψηφία των χωρών της Ευρώπης οι εξελίξεις στο συγκεκριμένο θέμα επηρεάστηκαν από την Γαλλία, η οποία, ίσως λόγω και της «αιώνιας» αντιπαλότητας με την Αγγλία, επέλεξε... διαφορετική ρότα.

Κατά την σύντομη κυριαρχία του επί ευρωπαϊκού εδάφους, ο Ναπολέων προχώρησε σε πολλές μεταρρυθμίσεις και στα εδάφη που είχε κατακτήσει και μία από αυτές ήταν η κίνηση στη δεξιά μεριά του δρόμου.

drivers
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την ηπειρωτική Ευρώπη να μην επηρεάζεται από την «αποκομμένη» Βρετανία σε αυτόν τον τομέα και την ανάγκη να μην υπάρχουν προβλήματα μεταξύ των χωρών που συνορεύουν εδαφικά, η οδήγηση στα δεξιά επικράτησε στις περισσότερες χώρες μέχρι τις ημέρες μας.

kinisi deksia

Ως ισχυρές αυτοκρατορίες, τόσο η Γαλλία όσο και το Ηνωμένο Βασίλειο «μετέφεραν» κάποιους από τους νόμους και τις συνήθειές τους και στις αποικίες τους. Χαρακτηριστικά παραδείγματα για τους Βρετανούς και την οδήγηση στη δεξιά μεριά ακόμη και σήμερα είναι η Ινδία, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία και η Κύπρος.

Η Ελλάδα λοιπόν επηρεάστηκε από τις εξελίξεις στην ηπειρωτική Ευρώπη και με τις γειτονικές της χώρες να έχουν υιοθετήσει το ίδιο σύστημα, επέλεξε και αυτή τα άλογα, οι άμαξες και έπειτα τα αυτοκίνητα να κινούνται στη δεξιά μεριά του δρόμου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ