Το λάθος που κάνουν όλοι οι οδηγοί πριν γυρίσουν το κλειδί στη μίζα του αυτοκινήτου -Τι λένε οι ειδικοί

Μερικά δευτερόλεπτα αναμονής από το πρώτο γύρισμα του κλειδιού στη μίζα μέχρι την εκκίνηση του κινητήρα μπορούν να αποδειχτούν υψηλής σημασίας για την τσέπη σου και τη ζωή του αυτοκινήτου.
Μπορεί τα περισσότερα σύγχρονα μοντέλα να έχουν αφήσει στην άκρη το κλειδί, έχοντας το αντικαταστήσει με κουμπί, και, λόγω της ηλεκτρικής υποβοήθησης, να παίρνουν ακαριαία μπροστά, όμως αν οδηγείτε παλαιότερο αυτοκίνητο, αξίζει να ακολουθείτε μια διαδικασία που πολλοί έμαθαν με τον «δύσκολο» τρόπο ή από μηχανικούς της παλιάς σχολής.

Αναφερόμαστε στο γεγονός ότι δεν πρέπει να ξεκινάτε αμέσως τον κινητήρα μόλις βάλετε το κλειδί στη μίζα, αλλά πρώτα να το γυρίσετε στην πρώτη θέση. Αν και πολλοί θεωρούν ότι πρόκειται για μύθο, είναι μια πρακτική με τεχνική βάση που μπορεί να σας γλιτώσει από φθορές και περιττό στρες.
BUY NOW
Ο κύριος λόγος που πρέπει να ακολουθείται η συγκεκριμένη τεχνική βρίσκεται στην αντλία καυσίμου. Στα περισσότερα αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’90 και των αρχών του 2000, ειδικά όσα διαθέτουν ηλεκτρονικό ψεκασμό αλλά όχι άμεσο, η αντλία χρειάζεται λίγα δευτερόλεπτα για να δημιουργήσει επαρκή πίεση στο κύκλωμα καυσίμου και να στείλει βενζίνη στον κινητήρα. Όταν γυρίζετε το κλειδί στην πρώτη θέση, χωρίς ακόμα να εκκινήσετε το αυτοκίνητο, μπορείτε συχνά να ακούσετε ένα διακριτικό βουητό. Αυτό ονομάζεται “priming” της αντλίας.

Αν δεν περιμένετε αυτή τη διαδικασία να ολοκληρωθεί και προχωρήσετε άμεσα σε εκκίνηση, ενδέχεται ο κινητήρας να μην τροφοδοτηθεί σωστά με καύσιμο. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιο δύσκολη εκκίνηση, μεγαλύτερη καταπόνηση της μίζας και πιο γρήγορη φθορά της μπαταρίας. Μακροπρόθεσμα, επιβαρύνεται και η ίδια η αντλία καυσίμου.
Επιπλέον, σε πολλά αυτοκίνητα εκείνης της εποχής, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου χρειάζεται μερικά δευτερόλεπτα για να κάνει αυτοδιάγνωση και να συγχρονιστεί με τους αισθητήρες του κινητήρα. Οι λυχνίες στο ταμπλό που ανάβουν και σβήνουν μία-μία δεν είναι διακοσμητικές, αλλά υποδηλώνουν ότι οι βασικές λειτουργίες του συστήματος έχουν ελεγχθεί και είναι έτοιμες. Το να περιμένετε να σβήσουν πριν πατήσετε τη μίζα για να ξεκινήσει το μοτέρ, βοηθά στη σωστή λειτουργία του κινητήρα.

Ακόμη πιο κρίσιμη είναι η αναμονή σε παλαιότερα πετρελαιοκίνητα μοντέλα, λόγω των προθερμαντήρων. Με το γύρισμα του κλειδιού, οι προθερμαντήρες ενεργοποιούνται για να ανεβάσουν θερμοκρασία στους θαλάμους καύσης,μια βασική προϋπόθεση για ομαλή εκκίνηση, ειδικά τον χειμώνα. Η γνωστή ένδειξη που μοιάζει με σπείρα στο ταμπλό, σβήνει όταν η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί. Αν ξεκινήσετε νωρίτερα, το μοτέρ μπορεί να δυσκολευτεί να πάρει μπροστά ή να δουλέψει ανομοιόμορφα για λίγα δευτερόλεπτα.
Σε κάθε περίπτωση, καλό είναι να αφήνετε να περάσουν μερικά δευτερόλεπτα πριν πατήσετε τη μίζα. Ακούστε την αντλία, παρατηρήστε τις λυχνίες και αφήστε τα κυκλώματα να κάνουν τη δουλειά τους. Είναι μια συνήθεια του παρελθόντος που παραμένει εξαιρετικά χρήσιμη ακόμα και σήμερα, ειδικά αν θέλετε να διατηρήσετε το αυτοκίνητό σας σε καλή κατάσταση για περισσότερο.