Γιατί η Toyota μένει πιστή στην καθαρόαιμη σπορ οδήγηση

Toyota GR86

«Ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη και να κάνει θόρυβο» είπε πρόσφατα ο ισχυρός άνδρας της ιαπωνικής εταιρείας, Akio Toyoda, κάνοντας απόλυτα σαφείς τις επιφυλάξεις του για τα αμιγώς ηλεκτρικά sportscars.

Αν και ο Ιάπωνας παραδέχθηκε ότι κάποιοι μηχανικοί της Toyota ενδιαφέρονται για την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού σπορ αυτοκινήτου, ξεκαθάρισε ότι η ιδέα δεν συνάδει με τις προσωπικές του προτιμήσεις, ή ακόμα και αξίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Πάντα θα υπάρχουν άνθρωποι μέσα στην Toyota που θα θέλουν να φτιάξουν ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα», δήλωσε ο Toyoda σε πρόσφατη συνέντευξή του στην Automotive News. «Αλλά για εμένα, ως master driver, ένα σπορ αυτοκίνητο πρέπει να μυρίζει βενζίνη και να κάνει θόρυβο».

Ο εγγονός του ιδρυτή της Toyota, πρώην διευθύνων σύμβουλος και νυν πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Toyota, είναι γνωστός για τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκινήτων, συχνά πίσω από το τιμόνι αγωνιστικών μοντέλων Toyota και Lexus.

Έχει πίσω του μακρά ιστορία που συνδυάζει την επιχειρηματική διοίκηση με την αγάπη του για τους αγώνες ταχύτητας. Αγωνίζεται υπό το ψευδώνυμο "Morizo Kinoshita" σε διοργανώσεις όπως οι 24 Ώρες του Nürburgring, το 2009, 2014 και 2019. Η επιρροή του είναι τόσο σημαντική ώστε ακόμα και η GR Corolla φέρει το όνομά του στην ειδική έκδοση Morizo Edition.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Morizo θεωρεί ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι «συναρπαστικά» στην οδήγηση. Όταν ρωτήθηκε αν θα συμμετείχε σε αγώνα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο, απάντησε ότι δεν θα το έκανε, επειδή οι αγώνες αντοχής που του αρέσουν βασίζονται στην ικανότητα του οδηγού, ενώ με τα σημερινά ηλεκτρικά το ζητούμενο είναι ο χρόνος φόρτισης ή η αλλαγή μπαταρίας.

«Όχι! Δεν είναι συναρπαστικό», είπε. «Δεν μπορείς να γυρίσεις την πίστα πάνω από μία ώρα. Οι αγώνες αντοχής με τα τρέχοντα BEV δεν θα κρίνονται από τις ικανότητες του αυτοκινήτου αλλά από το πόσο γρήγορα φορτίζει. Ο επόμενος master driver θα πρέπει να αναλάβει αυτή την πρόκληση».

Ο Toyoda, έτσι, πιστεύει ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει ακόμη δρόμο μπροστά της για να προσφέρει μια γκάμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που να συμβαδίζει με τη φιλοσοφία της εταιρείας για οικονομικά και ποιοτικά οχήματα. Στην Ευρώπη, όπως και στις ΗΠΑ, η Toyota προσφέρει αυτή τη στιγμή μόνο ένα ηλεκτρικό μοντέλο: το crossover bZ4x.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
To ηλεκτρικό πρωτότυπο Toyota FT-Se
To ηλεκτρικό πρωτότυπο Toyota FT-Se

«Η Toyota είναι μια εταιρεία μαζικής παραγωγής, οπότε πρέπει να σκεφτόμαστε και την προσιτή τιμή, ακόμα και για τα ηλεκτρικά», είπε. «Όταν θα είμαστε σε θέση να προσφέρουμε προσιτά ηλεκτρικά, τότε ίσως εγώ ως master driver να παρουσιάσω ένα σπορ ηλεκτρικό μοντέλο».

Δεν προκαλεί έκπληξη αυτή η επιφυλακτική στάση του Toyoda, αφού έχει ασκήσει δημόσια κριτική στα ηλεκτρικά και στο παρελθόν. Σε εταιρική εκδήλωση της Toyota τον Ιανουάριο του 2024, δήλωσε ότι τα ηλεκτρικά εξαρτώνται από τις υποδομές και ότι πολλοί πελάτες της Toyota ζουν σε περιοχές με περιορισμένη πρόσβαση στο ηλεκτρικό ρεύμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Όσο κι αν προοδεύσουν τα ηλεκτρικά, πιστεύω ότι το μερίδιό τους στην αγορά δε θα ξεπεράσει το 30%», είπε. «Το υπόλοιπο 70% θα αποτελείται από υβριδικά, κυψέλες υδρογόνου και κινητήρες υδρογόνου. Και τα βενζινοκίνητα σίγουρα θα παραμείνουν. Οι πελάτες και η αγορά θα το καθορίσουν αυτό, όχι οι κανονισμοί ή οι πολιτικές πιέσεις».

Στην ίδια συνέντευξη, υπερασπίστηκε τη στρατηγική της Toyota στα υβριδικά λέγοντας πως «ο εχθρός είναι το διοξείδιο του άνθρακα». Πρόσθεσε ότι η παραγωγή 27 εκατομμυρίων υβριδικών είχε το ίδιο περιβαλλοντικό όφελος με 9 εκατομμύρια αμιγώς ηλεκτρικά στους δρόμους.

«Αν είχαμε φτιάξει 9 εκατομμύρια BEV στην Ιαπωνία, αυτό θα αύξανε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, αντί να τις μειώσει. Γιατί η Ιαπωνία βασίζεται στην παραγωγή ενέργειας από θερμικά εργοστάσια», εξήγησε. «Πρέπει να εξετάζουμε όλες τις επιλογές και να κινούμαστε προς όλες τις κατευθύνσεις. Εμείς πάντα λέγαμε ότι πολεμάμε το διοξείδιο του άνθρακα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

O Akio Toyoda έκανε τις παραπάνω δηλώσεις στο περιθώριο της φετινής έκθεσης ηλεκτρονικών CES 2025 στο Λας Βέγκας, όπου παρουσίασε τις τελευταίες καινοτομίες της εταιρείας - όπως τη φουτουριστική Woven City στους πρόποδες του όρους Φούτζι, τις επενδύσεις στη διαστημική τεχνολογία μέσω της Interstellar Technologies και την πρόοδο στην τεχνητή νοημοσύνη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ