https://www.executivelease.gr/leasing-obvious-guide?utm_source=car+and+motor.gr&utm_medium=banner&utm_campaign=car+and+motor.gr&utm_id=banner+car+and+motor

Γιατί η Mitsubishi αποχωρεί μετά από δεκαετίες από την αγορά της Κίνας

Mitsubishi China

Η Mitsubishi διανύει μια περίοδο ασφυκτικών πιέσεων και μειωμένων πωλήσεων, ενώ οι δασμοί του Ντόναλντ Τραμπ μείωσαν σημαντικά τις προβλέψεις κερδοφορίας της - φέρνοντάς την σε δεινή θέση.

Η δημοσιοποίηση της τεράστιας πτώσης στα λειτουργικά της κέρδη, τα οποία μειώθηκαν κατά 84% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ανάγκασαν τη Mitsubishi να πάρει δύσκολες και δραστικές αποφάσεις.

Μία από αυτές είναι η αποχώρηση από την κινεζική αγορά - δύο χρόνια μετά τη διακοπή της παραγωγής οχημάτων στην ασιατική χώρα, όπου πλέον οι τοπικοί κατασκευαστές έχουν το πάνω χέρι, ειδικά στον τομέα των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών οχημάτων που ανθίζουν εμπορικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξάλλου, η ίδια η ιαπωνική εταιρεία δήλωσε ότι εγκαταλείπει πλήρως την Κίνα εξαιτίας της «ταχύτατης μεταμόρφωσης» της αυτοκινητοβιομηχανίας στη χώρα.

Νωρίτερα φέτος η ιαπωνική εταιρεία συνοδευόταν από τη φήμη ότι θα μπορούσε να συμμετάσχει στη συγχώνευση Honda–Nissan. Όμως η συγχώνευση αυτή δεν έγινε ποτέ και η Mitsubishi έχασε αυτή τη «σανίδα σωτηρίας» για το μέλλον της.

Στις αρχές του Ιουλίου η Mitsubishi ανακοίνωσε το τέλος της συνεργασίας της με τη Shenyang Aerospace Mit. Motor. Mfg. Ltd, μια κοινοπραξία που δημιουργήθηκε το 1998 και κατασκεύαζε κινητήρες τόσο για μοντέλα της Mitsubishi όσο και για τοπικές κινεζικές φίρμες.

Αυτή η εξέλιξη ήρθε δύο χρόνια μετά το τέλος της 12ετούς συνεργασίας της Mitsubishi με τη GAC, μέσω της οποίας η πρώτη κατασκεύαζε τα αυτοκίνητά της στην Κίνα. Στην ακμή της, η συνεργασία αυτή κατέγραψε ετήσιες πωλήσεις 144.000 μονάδων, με το Outlander να αποτελεί το «βαρύ πυροβολικό».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, οι δασμοί που επέβαλε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, κόστισαν στη Mitsubishi περίπου 84 εκατ. ευρώ, ρίχνοντας τα λειτουργικά κέρδη του πρώτου τριμήνου στα 32,6 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το Nikkei Asia.

Η σημαντικότερη αγορά της Mitsubishi παραμένει η Νοτιοανατολική Ασία, αλλά ακόμα κι εκεί σημειώθηκε πτώση 8,5% στις πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο, με 54.000 οχήματα. Η Βόρεια Αμερική αντιπροσωπεύει το 22% των συνολικών πωλήσεων και, μάλιστα, εκεί υπήρξε αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το ενδιαφέρον είναι ότι η αύξηση δεν προήλθε από τις ΗΠΑ, αλλά από τον Καναδά. Η αγορά του Μεξικού επίσης κατέγραψε αξιοσημείωτη άνοδο.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ιαπωνία συμφώνησαν πρόσφατα σε νέα εμπορική συμφωνία που μειώνει τους δασμούς από 25% σε 15%. Αν και αυτό ενδέχεται να βοηθήσει τη Mitsubishi, η εταιρεία δεν έχει ακόμη αναθεωρήσει τις οικονομικές της προβλέψεις για το οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην Ευρώπη, η Mitsubishi φαίνεται να νιώθει περισσότερη αισιοδοξία. Τον Οκτώβριο του 2024 ανακοίνωσε την ενίσχυση της παρουσίας της στην ήπειρό μας με δύο νέα SUV στη μεσαία κατηγορία C, τη δημοφιλέστερη στην αγορά, τα οποία θα λανσαριστούν εντός του 2025.

Το πρώτο είναι το Mitsubishi Grandis, ένα μοντέλο με ισχυρό «ισπανικό άρωμα», αφού θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Ομίλου Renault στη Βαγιαδολίδ. Θα διατίθεται με δύο κινητήρες: έναν ήπια υβριδικό (MHEV) και έναν υβριδικό (HEV).

Ο πρώτος εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα 1.3 λίτρων απόδοσης 140 ίππων, που συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων. Υποστηρίζεται από μια γεννήτρια εκκίνησης που τροφοδοτείται από μπαταρία 0,13 kWh.

Ο δεύτερος αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.8 λίτρων με 110 ίππους, έναν ηλεκτροκινητήρα 50 ίππων και έναν ακόμη 20 ίππων, προσφέροντας συνδυαστική ισχύ 160 ίππων. Η μπαταρία τους έχει χωρητικότητα 1,4 kWh.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το Σεπτέμβριο, η Mitsubishi θα παρουσιάσει και ένα δεύτερο συμπαγές SUV, αυτή τη φορά πλήρως ηλεκτρικό, με την ονομασία Eclipse Cross. Θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας στην Ευρώπη μετά το i-MiEV του 2010.

Η είσοδος αυτών των δύο μοντέλων μέσα στο 2025, έρχεται να προστεθεί στα Colt, ASX και το νέο Outlander PHEV που παρουσιάστηκαν το 2023, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό νέων μοντέλων που λανσαρίστηκαν μεταξύ 2023 και 2025 στα πέντε.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ