Γιατί η Εφορία κυνηγάει τους influencers αυτοκινήτου;

influe

Η ΑΑΔΕ αξιοποιεί πλέον προηγμένους αλγόριθμους και τεχνητή νοημοσύνη ενώ ελέγχει πιστώσεις, αναλήψεις και πληρωμές.

Στο στόχαστρο της Εφορίας έχουν εισέλθει οι influencers αυτοκινήτου με την ΑΑΔΕ να εντατικοποιεί τους ελέγχους αξιοποιώντας προηγμένους αλγόριθμους και τεχνητή νοημοσύνη. Βασικός στόχος είναι το μπλοκάρισμα της απόκρυψης εσόδων από διαφημίσεις που προβάλλονται στα social media.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσοι influencers αυτοκινήτου έχουν έντονη δραστηριότητα στο Instagram, στο TikTok και λιγότερο στο Facebook θα «σκαναριστούν» από την ειδική υπηρεσία που έχει συσταθεί από την ΑΑΔΕ προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος και αν δηλώνουν τα έσοδα που λαμβάνουν από εταιρείες για να διαφημίζουν τα μοντέλα ή τις υπηρεσίες τους.

Ήδη τα στελέχη της ειδικής υπηρεσίας της ΑΑΔΕ ελέγχουν συγκεκριμένες αναρτήσεις που κάνουν οι influencers προωθώντας μέσω των καναλιών τους διάφορα μοντέλα και υπηρεσίες προκειμένου να διαπιστώσουν αν τα χρήματα που έχουν λάβει έχουν γνωστοποιηθεί στην Εφορία.

Η «ταρίφα» για κάθε video με την οποία παρουσιάζουν ένα μοντέλο ή υπηρεσιών διαμορφώνεται ανάλογα με τον αριθμό των followers που έχει ο κάτοχος του λογαριασμού, του αριθμού των «likes» και των «views» που λαμβάνει ενώ σύμφωνα με καταγγελίες που υπάρχουν στην ΑΑΔΕ το αρχικό ποσό ανάρτησης video από influencers με χιλιάδες ακολούθους ξεκινά από τις 10.000 ευρώ χωρίς να εκδίδονται τα νόμιμα φορολογικά παραστατικά!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι έλεγχοι πάντως πραγματοποιούνται βάσει προτεραιοπημένης λίστας έπειτα από ανάλυση στοιχείων που λαμβάνονται από τον ειδικό αλγόριθμο της ΑΑΔΕ, ο οποίος μέσω διασταυρώσεων οδηγεί στον εντοπισμό των αποκλίσεων μεταξύ των ποσών που δηλώνονται στην Εφορία.

Το φαινόμενο έχει λάβει πολύ μεγάλες διαστάσεις στη χώρα μας καθώς δεκάδες άτομα έχουν αναπτύξει έντονη δραστηριότητα στα κοινωνικά δίκτυα προβάλλοντας αυτοκίνητα και υπηρεσίες, με τις ελεγκτικές υπηρεσίες να τσεκάρουν εάν δηλώνουν τα εισοδήματα που αποκομίζουν από τις διαφημιστικές υπηρεσίες που παρέχουν. Στο στόχαστρο είναι οι πιστώσεις, οι αναλήψεις και οι πληρωμές τους μέσω των τραπεζικών λογαριασμών τους και αν συμβαδίζουν με τις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλουν.

Υπογραμμίζεται ότι η ΑΑΔΕ, με βάση την τεχνική ελέγχου που χρησιμοποιεί για τους influencers, προσδιορίζει το κέρδος τους με βάση τους ακολούθους που έχουν στα social media και τα views κάθε ανάρτησης, καθώς και το κατά πόσο η ανάρτηση είναι διαφημιστική ή όχι.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ