Γιατί η BMW ζήτησε την άδεια της Citroen;

BMW XM teaser

Η διαρροή της ονομασίας ΧΜ του νέου, μεγάλου σπορ SUV του τμήματος Μ της BMW προκάλεσε απορίες σε σχέση με τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος του sedan της Citroen από τη δεκαετία του 1990.

Η βαυαρική εταιρεία έδωσε στη δημοσιότητα πριν λίγες μέρες την πρώτη, teaser ψηφιακή φωτογραφία (κεντρική φωτό) του πανίσχυρου SUV της, το οποίο η ίδια ονόμασε Concept XM. Η παγκόσμια πρεμιέρα του πρωτοτύπου είναι προγραμματισμένη να γίνει στα τέλη Νοεμβρίου, στη δημοφιλή έκθεση τέχνης Art Basel, στο Μαϊάμι των ΗΠΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με τη BMW, το γράμμα Χ αφορά στα SUV της εταιρείας, και το γράμμα Μ στο τμήμα των σπορ αυτοκινήτων επιδόσεων του Μονάχου. Αυτό σημαίνει ότι το νέο της σπορ SUV δεν θα είναι μια σπορ εκδοχή ενός υπάρχοντος SUV της, αλλά ένα καινούριο αυτοκίνητο - μεγάλων διαστάσεων, όπως έχουμε δει από τις κατασκοπευτικές φωτογραφίες των δοκιμών του.

Η τεραστίων διαστάσεων γρίλια με τα δύο υπερμεγέθη «νεφρά» της teaser φωτογραφίας δεν ήταν το μοναδικό που έκανε εντύπωση, κατά την αποκάλυψη του Concept XM από τη BMW. Ήταν και το όνομά του. Ως γνωστόν, το XM ήταν ένα sedan της Citroen της δεκαετίας του 1990, και η χρήση του ίδιου ονόματος προκάλεσε εύλογες απορίες σχετικά με τα δικαιώματα χρήσης του.

Τώρα όμως έγινε γνωστό, από πηγές εντός της γαλλικής εταιρείας, ότι η γαλλική εταιρεία και η BMW έφτασαν σε μια πρωτόγνωρη συμφωνία, σύμφωνα με την οποία οι δύο εταιρείες μπορούν να δανείζονται εκατέρωθεν συγκεκριμένες ονομασίες μοντέλων τους από το παρελθόν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για μια «συμφωνία κυρίων» η οποία για τη BMW προϋποθέτει την ελευθερία χρήσης του ονόματος ΧΜ, ενώ για τη Citroen υπάρχει πλέον το «ελεύθερο» από τη BMW να χρησιμοποιεί το γράμμα Χ σε συνδυασμό με έναν αριθμό - όπως, για παράδειγμα, για μια Crossover έκδοση C5 X.

Το παράξενο έχει να κάνει με την χρήση συγκεκριμένα της ονομασίας ΧΜ, η οποία -όπως προβλέπει η συμφωνία- μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τους δύο κατασκευαστές. Βεβαίως, από την άλλη, μοιάζει λίγο δύσκολο να μπερδέψει κανείς ένα τεράστιο SUV 700 ίππων με ένα οικογενειακό sedan της Citroen. Ή, ίσως η γαλλική εταιρεία να μην έχει κάν την επιθυμία να αναβιώσει την ΧΜ, είκοσι χρόνια μετά το τέλος της παραγωγής της, ή να χρησιμοποιήσει ξανά το όνομά της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πέραν της ονομασίας, το πρωτότυπο ΧΜ εισάγει, σύμφωνα με τη BMW, τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της επόμενης γενιάς των πολυτελών οικογεκειακών αυτοκινήτων του Μονάχου. Στον πυρήνα αυτής δείχνουν να βρίσκονται τα νέα τριγωνικά φωτιστικά σώματα, και η νέα φωτεινή «υπογραφή» τους. Μετά την ΧΜ, το σχεδιασμό αναμένεται να υιοθετήσει η νέα γενιά της Σειράς 7, που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2022.

Οι τεχνικές λεπτομέρειες του πρωτύπου ΧΜ θα αποκαλυφθούν, τουλάχιστον εν μέρει, με την επίσημη παρουσίασή της στο Μαϊάμι. Ωστόσο, πρέπει να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το μεγάλο βαυαρικό SUV θα διαθέτει υβριδική μονάδα ισχύος, με απόδοση άνω των 700 ίππων, πιθανότατα με τον V8 βενζινοκινητήρα των 4.4 λίτρων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ