208

Γιατί έρχονται αυστηρά μέτρα στο Μετρό Θεσσαλονίκης;

metro-thess11

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΥΜΕ έθεσε επί τάπητος το σοβαρό ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής.

Το Flyover θα παραδοθεί τον Μάιο του 2027 και η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά τον Φεβρουάριο του 2026, διαβεβαίωσε, από τη Θεσσαλονίκη ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος o οποίος πραγματοποίησε αυτοψία στο έργο του Flyover.

Λίγο αργότερα ο κ. Ταχιάος συμμετείχε σε κλειστή σύσκεψη εργασίας, υπό τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, όπου τέθηκε επί τάπητος το ζήτημα της εισιτηριοδιαφυγής που παρατηρείται στο μετρό Θεσσαλονίκης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εισιτήρια περνούν από χέρι σε χέρι

«Πολλοί επιβάτες, χρήστες του μετρό Θεσσαλονίκης, αφήνουν το εισιτήριό τους πάνω στη σκάλα ή το δίνουν στον επόμενο, μιας και αυτό έχει διάρκεια 70 λεπτά. Είναι μια πρακτική που, αν και δείχνει “αλληλεγγύη”, αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για το σύστημα. Πρέπει να ληφθούν άλλα μέτρα!», επισήμανε ο κ. Ταχιάος.

Το θέμα είναι σε γνώση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών και Υποδομών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και όπως επισήμανε ο κ. Ταχιάος: «Θα δοθούν εντολές τόσο προς την εταιρεία λειτουργίας, όσο και σε αυτήν που έχει κατασκευάσει και εγκαταστήσει το σύστημα των εισιτηρίων. Κάποιες αλλαγές πρέπει να γίνουν και ίσως φτάσουμε ακόμα και σε τροποποίηση του ίδιου του συστήματος επικύρωσης».

Τελική ευθεία για Καλαμαριά

«Ο τελικός στόχος για την παράδοση της επέκτασης του μετρό Καλαμαριάς στους χρήστες παραμένει ο Φεβρουάριος του 2026», ξεκαθάρισε ο κ. Ταχιάος και απαντώντας σε ερώτηση για το πόσες φορές και πότε θα «κλείσει» η βασική γραμμή, είπε: «Περιμένουμε τις μελέτες του integrator, της εταιρείας, δηλαδή, που έχει αναλάβει να συντονίσει όλες τις εργολαβίες μεταξύ τους στην Καλαμαριά και τη βασική γραμμή με αυτήν, και μετά θα ανακοινώσουμε επίσημα και έγκυρα, αν αυτό θα γίνει μία ή δύο φορές και για πόσο διάστημα».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το «μεγάλο στοίχημα»

Οι εργασίες κατασκευής του Flyover προχωρούν εξαιρετικά γρήγορα και δυναμικά, σημείωσε ο κ. Ταχιάος, σύμφωνα με τον οποίο το «μεγάλο στοίχημα» είναι η λειτουργία του λεγόμενου μπλε καλουπιού.

«Η αλήθεια είναι ότι ακόμα το έργο δεν έχει βρει τον ρυθμό που θα θέλαμε να βρει, με την έννοια ότι πρέπει κάθε άνοιγμα να τελειώνει σε ένα χρονικό διάστημα, το οποίο είναι περίπου 15 μέρες και αυτό δεν συμβαίνει», είπε ο κ. Ταχιάος, διευκρινίζοντας, ωστόσο με έμφαση, πως μπορεί αυτός ο καινοτόμος τρόπος κατασκευής να δημιουργεί κάποια αρχικά προβλήματα και καθυστερήσεις, καθώς βρισκόμαστε στην αρχή της σκυροδέτησης, αλλά «θα πάρει γρήγορα τον ρυθμό του και η δουλειά θα προχωρήσει με εντυπωσιακή ταχύτητα».

Ειδικότερα για το «μπλε» καλούπι τόνισε πως αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία μέσα στον χειμώνα και εξήγησε πως η συμφωνία με τον ανάδοχο έχει ήδη κλειδώσει, με το δεύτερο καλούπι να προορίζεται για το επόμενο κατασκευαστικό μέτωπο, δίνοντας αναπτυξιακή ώθηση στο χρονοδιάγραμμα. Πρόσθεσε, δε, ότι η πολιτική εποπτεία είναι διαρκής και γίνονται συχνές επισκέψεις στελεχών του υπουργείου, ώστε να διατηρηθεί η πίεση προς τον ιδιωτικό φορέα και τον κατασκευαστή, διασφαλίζοντας την παράδοση του έργου στο χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί από την έναρξη της κατασκευής του.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ