Οι ειδικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για όσους σκέφτονται να αγοράσουν αυτοκίνητο σε μπλε χρώμα, καθώς μια νέα έρευνα δείχνει ότι η συγκεκριμένη απόχρωση συνδέεται με ένα ιδιαίτερα αρνητικό στατιστικό.
Η εκτενής αυτή μελέτη πραγματοποιήθηκε από την ιστοσελίδα ερευνών IseeCars, η οποία ανέλυσε περίπου 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, καλύπτοντας την περίοδο από τον Ιανουάριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2024.
Η έρευνα δεν επικεντρώθηκε σε μια συγκεκριμένη μάρκα ή κατηγορία οχήματος, άλλα στο χρώμα τους, το οποίο, όπως αποδεικνύεται από τα ευρήματα, παίζει μεγαλύτερο ρόλο από όσο νομίζουμε στην οικονομική του πορεία μετά την αγορά.
BUY NOW
Πιο συγκεκριμένα και παρά το γεγονός ότι το μπλε χρώμα αποτελεί μια συνηθισμένη και ιδιαίτερα δημοφιλή επιλογή, καταλαμβάνοντας το 8,9% των συνολικών πωλήσεων και αποτελώντας το πέμπτο πιο κοινό χρώμα μετά το λευκό, το μαύρο, το γκρι και το ασημί, η έρευνα έδειξε ότι παρουσιάζει τη μεγαλύτερη απώλεια αξίας στα πρώτα πέντε χρόνια ιδιοκτησίας.
Οι αριθμοί μάλιστα είναι εντυπωσιακοί, αφού σύμφωνα με την ανάλυση της αμερικανικής εταιρείας, τα μπλε αυτοκίνητα χάνουν κατά μέσο όρο 27,11% της αρχικής τους τιμής στο ίδιο χρονικό διάστημα, αριθμός που μεταφράζεται σε οικονομική απώλεια περίπου 12.000 δολαρίων, ή περίπου 10.500 ευρώ.
Η πτώση αυτή είναι αισθητά μεγαλύτερη σε σύγκριση με πιο «ασφαλείς» χρωματισμούς, όπως το λευκό ή το κόκκινο, που διατηρούν σαφώς υψηλότερη μεταπωλητική αξία.
Το ενδιαφέρον είναι ότι το ίδιο μοτίβο παρατηρείται και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπου η χρωματική επιλογή επηρεάζει ακόμα περισσότερο τις μελλοντικές τιμές μεταπώλησης. Η έρευνα αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τα μπλε ηλεκτρικά μοντέλα χάνουν μέχρι και το μισό της αξίας τους μέσα σε πέντε χρόνια.
Το Tesla Model Y σε μπλε απόχρωση, για παράδειγμα, εμφανίζει μέση μείωση αξίας 50,4% στο ίδιο διάστημα, την ώρα που το ίδιο μοντέλο σε κόκκινο χάνει μόλις 3,2%, ενώ σε λευκή απόχρωση η πτώση περιορίζεται σε ποσοστό μόλις 0,8%.
Σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα , η γρήγορη πτώση της αξίας του μπλε χρώματος οφείλεται σε μια σειρά παραγόντων που σχετίζονται με τη ζήτηση της αγοράς, τις αναδυόμενες τάσεις και τις προτιμήσεις μεταχειρισμένων.