audi q3

Γιατί δεν παίρνουν το δίπλωμα χιλιάδες οδηγοί -Σε ποια δοκιμασία κόβονται

δίπλωμα

Τα χαμηλά ποσοστά επιτυχίας στις εξετάσεις οδήγησης στην Ευρώπη αποκαλύπτουν ότι η έλλειψη πρακτικής εξάσκησης, η πίεση και το άγχος καθιστούν ολοένα δυσκολότερη την απόκτηση διπλώματος για χιλιάδες νέους οδηγούς. 

Μια μελέτη ιδιαίτερου ενδιαφέροντος από την Επαγγελματική Ένωση Εταιρειών Εκπαίδευσης στη Λογιστική, τις Μεταφορές και την Οδική Ασφάλεια στην Ισπανία ανέδειξε με αριθμούς τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει μεγάλο μέρος των υποψηφίων οδηγών για να ολοκληρώσουν επιτυχώς την εξέταση για δίπλωμα οδήγησης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την εν λόγω μελέτη, μόλις το 44,7% των υποψηφίων πέρασε το θεωρητικό μέρος με την πρώτη, ενώ μόλις το 27% κατάφερε να περάσει το πρακτικό τεστ στην πρώτη προσπάθεια για το έτος 2024.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται, ταυτόχρονα, πως σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ισπανικής Γενικής Διεύθυνσης Κυκλοφορίας το ποσοστό επιτυχίας στις θεωρητικές εξετάσεις οδήγησης το 2024 κυμάνθηκε μεταξύ 70% και 80%, ενώ το ποσοστό επιτυχίας στις πρακτικές εξετάσεις ήταν αισθητά χαμηλότερο, μεταξύ 50% και 60%, με πολλούς υποψήφιους να χρειάζονται περισσότερες από μία προσπάθειες για να περάσουν.

Στατιστικά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες δείχνουν ότι και εκεί οι υποψήφιοι οδηγοί σημειώνουν παρόμοια ποσοστά επιτυχίας, υποδηλώνοντας ότι το πρόβλημα είναι μάλλον πανευρωπαϊκό και συνδέεται κυρίως με την προσέγγιση που ακολουθούν οι υποψήφιοι οδηγοί.

Σύμφωνα με πρόσφατη μαρτυρία εκπαιδευτή οδήγησης που ρωτήθηκε επί του θέματος, οι εξ αποστάσεως μέθοδοι εκμάθησης και οι εφαρμογές κινητών φαίνεται να είναι οι βασικοί λόγοι που δυσκολεύουν αρκετούς υποψήφιους οδηγούς να μελετήσουν σωστά, καθώς στερούν την άμεση επαφή και την πρακτική εμπειρία που προσφέρει η φυσική διδασκαλία. Ο εκπαιδευτής επισημαίνει ότι τα ψηφιακά μέσα μπορούν να φανούν χρήσιμα μόνο σε όσους διαθέτουν αυτοπειθαρχία και έχουν ήδη αποκτήσει τις σωστές βάσεις. Για τους περισσότερους όμως, η έλλειψη καθοδήγησης από δάσκαλο και η απουσία άμεσης ανατροφοδότησης καθιστούν τη μάθηση πιο απαιτητική και συχνά οδηγεί σε χαμηλότερα ποσοστά επιτυχίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, τονίζεται ότι πολλοί μαθητές του φτάνουν στο στάδιο των πρακτικών μαθημάτων με σημαντικά κενά στις θεωρητικές τους γνώσεις, κάτι που τον αναγκάζει να καλύψει αυτά τα κενά μέσα στο αυτοκίνητο, γεγονός που αυξάνει τις ώρες εκπαίδευσης και κατ’ επέκταση το συνολικό κόστος του διπλώματος.

Σχετικά με γιατί οι νέοι οδηγοί χρειάζονται πλέον περισσότερες ώρες διδασκαλίας, ο εκπαιδευτής οδήγησης εξηγεί ότι οι συνθήκες στους δρόμους έχουν αλλάξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Η αυξημένη κυκλοφορία, η πιο επιθετική οδηγική συμπεριφορά και η παρουσία νέων μέσων μετακίνησης (όπως τα ποδήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια) καθιστούν τη διαδικασία εκμάθησης πιο απαιτητική και πολύπλοκη.

Όσον αφορά τους πιο συνηθισμένους λόγους αποτυχίας στις πρακτικές εξετάσεις, φαίνεται ότι δεν οφείλονται τόσο στο παρκάρισμα, όπως πολλοί πιστεύουν, αλλά στην ανεπαρκή παρατήρηση της κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι κινήσεις ελέγχου, όπως το κοίταγμα στους καθρέπτες ή πάνω από τον ώμο, είναι δεξιότητες που απαιτούν συνεχή εξάσκηση, ωστόσο αρκετοί υποψήφιοι χάνουν τη συγκέντρωσή τους κατά την εξέταση, με αποτέλεσμα να κάνουν κρίσιμα λάθη.

Κατά τον ίδιο, η δυσκολία αυτή προέρχεται κυρίως από δύο παράγοντες. Πολλοί υποψήφιοι αισθάνονται πίεση να ολοκληρώσουν γρήγορα τη διαδικασία, ενώ άλλοι επηρεάζονται από το άγχος που δημιουργούν οι προσδοκίες και οι παρατηρήσεις των γονιών τους, με αποτέλεσμα να χάνουν τη συγκέντρωσή τους κατά τη διάρκεια της εξέτασης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ