Γιατί το αυτοκίνητό μου δεν έχει πίσω υαλοκαθαριστήρα

Γιατί το αυτοκίνητό μου δεν έχει πίσω υαλοκαθαριστήρα 2023

Ο υαλοκαθαριστήρας στο πίσω παρμπρίζ των δημοφιλέστερων σύγχρονων αυτοκινήτων είναι υποχρεωτικός. Ωστόσο υπάρχει και ένας τύπος αμαξώματος που εξαιρείται.

Με τα SUV και τα hatchback να έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς εδώ και πολλά χρόνια, ο υαλοκαθαριστήρας στο πίσω παρμπρίζ είναι πλέον κοινός τόπος.

Ωστόσο πριν από μερικές δεκαετίες, τα πράγματα ήταν διαφορετικά καθώς στην αγορά κυριαρχούσε ένας διαφορετικός τύπος αμαξώματος, ο οποίος δεν ήταν υποχρεωμένος από το νόμο να φέρει υαλοκαθαριστήρα για το πίσω παρμπρίζ του εκμεταλλευόμενος άριστα τους... νόμους της φυσικής.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος φυσικά για τα μοντέλα με τύπο αμαξώματος τριών όγκων με τέσσερεις ή δύο πόρτες (sedan και coupe αντίστοιχα), τα οποία χάρη στην αεροδυναμική τους σχεδίαση δεν χρειάζονται υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ.

Εάν οδηγείτε ένα hatchback, station wagon ή SUV αυτοκίνητο σε χωμάτινο δρόμο με κακές καιρικές συνθήκες, θα προσέξετε ότι το πίσω παράθυρο θα καλυφθεί σχεδόν αμέσως από λασπόνερα, ακόμη και αν κινείστε με χαμηλή σχετικά ταχύτητα. Αυτό γίνεται λόγω των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του πίσω μέρους αυτών των αυτοκινήτων που έχουν όλα τους αμάξωμα δύο όγκων.

Το παραπάνω οφείλεται λόγω της μικρής κλίσης που έχει το πίσω παρμπρίζ, το οποίο, σε συνδυασμό με το σχεδόν κάθετο τελείωμα του πίσω μέρους, «ανακατεύει» τον αέρα με τέτοιο τρόπο που νερό και λοιπά αιωρούμενα σωματίδια πηγαίνουν με δύναμη και κάθονται πάνω στο παρμπρίζ της πίσω πόρτας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Βέβαια να σημειωθεί ότι έχει αποδειχθεί ότι και τα σεντάν μπορούν να επωφεληθούν από την ύπαρξη πίσω υαλοκαθαριστήρα, όταν για παράδειγμα κινούνται υπό βροχή με πολύ μικρές ταχύτητες στο κέντρο της πόλης, οι οποίες δεν βάζουν την αεροδυναμική να «λειτουργήσει». Έτσι συσσωρεύεται ποσότητα νερού στο παρμπρίζ, η οποία μειώνει την ορατότητα του οδηγού από τον μεσαίο καθρέπτη.

Στην Ιαπωνία υπάρχουν μοντέλα τριών όγκων με πίσω υαλοκαθαριστήρα, ενώ παλαιότερα τα συναντούσαμε ορισμένες φορές και στην Ευρώπη. Ωστόσο, στην πλειοψηφία τους ούτε τα παλιότερα αλλά ούτε και τα σύγχρονα σεντάν και coupe φέρουν πίσω υαλοκαθαριστήρα. Οι μόνες εξαιρέσεις είναι τα μοντέλα της Skoda, όπου εκεί όμως έχουμε να κάνουμε ουσιαστικά με 5θυρο αμάξωμα, τύπου liftback, με διαφορετικά χαρακτηριστικά αεροδυναμικής απόδοσης για το πίσω μέρος του.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ