Είναι 100 χρονών αλλά συνεχίζει να οδηγεί κάθε ημέρα -Τι δηλώνει η γιαγιά που έχει γίνει viral

giagia 100 xronon

Μπορεί η Ε.Ε. να σκέφτεται ακόμα και την απαγόρευση της οδήγησης από άτομα που έχουν περάσει ένα όριο ηλικίας, όμως η συγκεκριμένη γυναίκα δείχνει ότι τα χρόνια δεν καθορίζουν πάντα τις δυνατότητες ενός ανθρώπου.

Η συζήτηση γύρω από την οδήγηση σε προχωρημένη ηλικία έχει φουντώσει ξανά στην Ευρώπη, καθώς πολλά κράτη-μέλη προωθούν αυστηρότερους κανόνες για τις ανανεώσεις διπλώματος.

Η Ε.Ε. επεξεργάζεται ήδη ένα νέο πλαίσιο που προβλέπει εντατικότερους ελέγχους για όσους έχουν συμπληρώσει τα 70, με υποχρεωτικές ειδικές ιατρικές εξετάσεις ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σχεδιασμένες ώστε να κρίνουν αν υπάρχει μείωση των ανακλαστικών, προβλήματα στη συγκέντρωση αλλά και μείωση της οπτικής οξύτητας, με όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις πιθανόν να χάσουν την άδεια οδήγησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
hlikiomenos

Ταυτόχρονα στο τραπέζι έχει πέσει η εφαρμογή περιορισμών που θα εμφανίζονται απευθείας στην άδεια οδήγησης, όπως απαγόρευση νυχτερινής οδήγησης ή μετακινήσεων σε μεγάλες αποστάσεις από το σπίτι, ώστε να μειώνονται οι πιθανότητες εμπλοκής σε συμβάντα, καθώς και στοχευμένες ενέργειες ενημέρωσης ώστε ο εκάστοτε ηλικιωμένος να «ευαισθητοποιηθεί» και να αφήσει από μόνος του το τιμόνι σε περίπτωση που θεωρεί ότι δεν μπορεί πλέον να οδηγεί.

Μέσα σε αυτό το ευρωπαϊκό πλαίσιο που γίνεται ολοένα πιο αυστηρό, η ιστορία μιας γυναίκας από την Αργεντινή έρχεται να υπενθυμίσει ότι η ηλικία δεν αποτελεί πάντα απόλυτο δείκτη ικανότητας.

Η Marta Echaul, επιχειρηματίας που πρόσφατα έκλεισε τα 100 της χρόνια κι έχει δίπλωμα οδήγησης από τα 19 της, συνεχίζει να οδηγεί καθημερινά το Toyota Yaris της στους δρόμους του Μπουένος Άιρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
 Marta Echau

Δεν περιορίζεται απλώς στο να το κινεί για μικρές αποστάσεις, αφού κάθε πρωί το βγάζει από το επίπεδο -2 ενός στενού γκαράζ και κατευθύνεται στην εταιρεία μεταφορών που είχε δημιουργήσει και εξακολουθεί να διοικεί, κάνοντας μια διαδρομή περίπου 40 λεπτών,.

Όπως δηλώνει, οδηγεί επειδή αισθάνεται «υγιής και ελεύθερη». Θεωρεί πως βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, τόσο για να είναι πίσω από το τιμόνι όσο και για να παραμένει ενεργή επαγγελματικά.

Η οδήγηση για την ίδια δεν είναι τυπική διεκπεραίωση, αλλά μέσο διατήρησης της ανεξαρτησίας και της ποιότητας ζωής της. «Η ηλικία δεν μου εμποδίζει τίποτα», αναφέρει χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι η αίσθηση αυτονομίας αποτελεί για εκείνη το κλειδί της καθημερινότητάς της.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η περίπτωσή της φαίνεται να δικαιώνει και τη θέση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, ο οποίος τα τελευταία χρόνια υποστηρίζει πως η οδήγηση μπορεί να λειτουργήσει ως εξαιρετική άσκηση για τους ηλικιωμένους, βελτιώνοντας την προσοχή, τον χρόνο αντίδρασης, τον συντονισμό και τη διανοητική ευελιξία. Με απλά λόγια, όσο οι συνθήκες το επιτρέπουν, η παραμονή ενός ανθρώπου στο τιμόνι μπορεί να του προσφέρει περισσότερα οφέλη παρά κινδύνους.

Η Marta αποτελεί ζωντανή απόδειξη ότι οι γενικεύσεις δεν χωρούν σε κάθε περίπτωση. Παρά το ότι οι συζητήσεις στην Ευρώπη στρέφονται προς αυστηρότερες διαδικασίες, η ίδια δείχνει ότι υπάρχουν ηλικιωμένοι οδηγοί που παραμένουν ικανοί, προσεκτικοί και ενεργοί, όσο κι αν οι αριθμοί από μόνοι τους μαρτυρούν το αντίθετο.

Το αν θα συνεχίσει στο τιμόνι θα κριθεί όταν οι αρμόδιες αρχές εξετάσουν την ανανέωση του διπλώματος της, το οποίο λήγει τον Απρίλιο του 2026, με την ίδια πάντως να μην έχει καμία διάθεση να «παραδώσει» το τιμόνι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ