Για ποιο λόγο «κυνηγάει» η ΕΕ την Ελλάδα; - Τι έχει συμβεί;

Άδεια κυκλοφορίας αυτοκινήτου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητεί, πλέον, τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, τα οποία, μάλιστα, ζητεί να της γνωστοποιηθούν.

Στο στόχαστρο της ΕΕ βρίσκεται για ακόμη μία φορά η Ελλάδα για ελλειπή ή λανθασμένα στοιχεία που καταχωρούνται στο Πληροφοριακό Σύστημα Αδειών Κυκλοφορίας τα οποία επικαιροποιούνται όταν απαιτείται.

Ειδικότερα σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2019/631 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 17ης Απριλίου 2019, πρέπει να καταχωρούνται τα πρότυπα επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 από τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και από τα καινούργια ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επίσης σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 2018/956 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 28ης Ιουνίου 2018 πρέπει να παρακολουθούνται και να δηλώνονται οι εκπομπές CO2 αλλά και οι τιμές της κατανάλωσης καυσίμου στα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

Μάλιστα τα κράτη-μέλη υποχρεώθηκαν σε σχέση με τους παραπάνω Ευρωπαϊκούς κανονισμούς να συλλέγουν και να αναφέρουν τα στοιχεία της 1ης Ταξινόμησης των καινούριων οχημάτων. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκαν, τα πεδία συλλογής στοιχείων, στην εφαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος των Αδειών Κυκλοφορίας (Π.Σ.Α.Κ.), τα οποία επικαιροποιούνται όταν απαιτείται. Τα στοιχεία, ανεξάρτητα αν εκτυπώνονται στην άδεια κυκλοφορίας, πρέπει να συμπληρώνονται υποχρεωτικά. Το Υπουργείο, αρκετές φορές στη διάρκεια των 14 ετών εφαρμογής των ανωτέρω Κανονισμών, κατέστησε σαφή τη σημασία της (ορθής) συμπλήρωσής τους και τον κίνδυνο επιπτώσεων για τη Ελλάδα, από μια διαρκή μη συμμόρφωση, με την εμφάνιση, κάθε χρόνο, λανθασμένων καταχωρήσεων και κενών πεδίων. Παρ’ όλ’ αυτά, η ανταπόκριση, συνολικά, σε επίπεδο Επικράτειας, δεν είναι ικανοποιητική και η Ελλάδα, δέχεται παρατηρήσεις διαρκώς εντεινόμενες για τα τεχνικά στοιχεία των οχημάτων, για την ποιότητα των στοιχείων 1ης ταξινόμησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητεί, πλέον, τη λήψη συγκεκριμένων μέτρων, τα οποία, μάλιστα, ζητεί να της γνωστοποιηθούν. Γι’ αυτό, το Υπουργείο κρίνει απαραίτητο, οι αιρετοί προϊστάμενοι των Περιφερειών και των Περιφερειακών Ενοτήτων, να επιληφθούν του συγκεκριμένου προβλήματος, πριν τεθεί θέμα επιβολής κυρώσεων προς τη Ελλάδα.

Οι όποιες νέες προσθαφαιρέσεις πεδίων συμπλήρωσης, κατ’ εφαρμογή των δύο σχετικών Ευρωπαϊκών Kανονισμών και η συγκεντρωτική εμφάνιση επικαιροποιημένου πίνακα του συνόλου αυτών, σε ισχύ, θα πρέπει να είναι κάθε στιγμή, εύκολα προσβάσιμη, η πληροφορία για τον τρόπο συμπλήρωσης αυτών. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τονίζει ότι την ανάγκη συμπλήρωσης και χωρίς λάθη, των απαιτούμενων πεδίων. Ιδιαίτερα η Μάζα Δοκιμής και οι Καταναλώσεις Καυσίμου/Ενέργειας, αναφέρθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως οι κυριότερες παραλείψεις των Υπηρεσιών της Ελλάδας, καθώς δε συμπληρώνονται σχεδόν καθολικά, ενώ, λόγω του ότι, αποκλειστική πηγή για την εύρεση αυτών και αρκετών, πλέον, στοιχείων, είναι τα πιστοποιητικά συμμόρφωσης, είναι αδύνατο να συμπληρωθούν/διορθωθούν, έστω σε δεύτερο χρόνο, μέσω των σχετικών Εγκρίσεων Τύπου.

Επίσης δημιουργούνται 2 νέα πεδία συλλογής στοιχείων ελαφρών οχημάτων. Το ένα περιγράφεται ως «Αναγνωριστικός αριθμός οικογένειας αντίστασης κατά την πορεία επί οδού ή Αναγνωριστικός αριθμός πίνακα αντίστασης κατά την πορεία επί οδού» το οποίο βρίσκεται στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης, στο σημείο 0.2.3.4 ή 0.2.3.5 και θα συμπληρώνεται. Το άλλο αφορά ειδικά τα ολοκληρωμένα ελαφριά φορτηγά κατηγορίας Ν1 και αφορά τη «Μάζα σε τάξη πορείας βασικού οχήματος» (δηλαδή του οχήματος 1ου σταδίου, ημιτελούς ή πλήρους), το οποίο βρίσκεται στο πιστοποιητικό συμμόρφωσης του τελικού οχήματος, στο σημείο 14 και θα συμπληρώνεται.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αφαιρούνται τα 2 πεδία που αφορούσαν τα μετατρόχια (άξονα διεύθυνσης και άλλου άξονα), καθώς έπαψαν να απαιτούνται από τον (α) σχετ. Kανονισμό. Επιπλέον, το πεδίο για τις εκπομπές CO2 NEDC δε συμπληρώνεται πλέον (στην πρώτη ταξινόμηση) και μετονομάζεται από CO2 NEDC 49.1 σε CO2 NEDC, λόγω των αλλαγών της παραγράφου 49 των πιστοποιητικών συμμόρφωσης, γιατί δεν υπάρχει πλέον, αλλά διατηρείται ως πεδίο για τις ανάγκες ταξινόμησης μεταχειρισμένων οχημάτων.

Επίσης αντικαθίσταται η, εκ παραδρομής, αναφορά, στον συγκεντρωτικό πίνακα των υποχρεωτικών πεδίων συμπλήρωσης, του υφιστάμενου πεδίου F2 ΜΑΜΦΟ 16.1 (που μετονομάζεται σε F2 ΜΑΜΦΟ), ως το πεδίο που αφορά τη «Μέγιστη τεχνικά αποδεκτή μάζα έμφορτου (βαρέος) οχήματος», με το ορθό F1 Τ.Ε.Μ.ΜΑΖΑ, το οποίο μετονομάζεται και σε F1 Τ.Ε.Μ.ΜΑΖΑ 16.1. (Τα περιεχόμενα των εν λόγω δύο πεδίων, δεν ταυτίζονται μόνο στα βαρύτερα οχήματα από τις κατηγορίες Ν3, Μ3 και Ο4).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα πεδία που αφορούν εκπομπές/εξοικονομήσεις εκπομπών CO2, καταναλώσεις, κλπ, για τα ελαφριά οχήματα και συγκεκριμένα το δεξί μέρος του ονόματός τους («49…»), που διευκόλυνε την ανεύρεση των περιεχομένων τους στα πιστοποιητικά συμμόρφωσης, λόγω των αλλαγών, τροποποιούνται, ως προς το μέρος αυτό σε «49», προς αποφυγή συγχύσεων σε σχέση με παλαιότερα πιστοποιητικά συμμόρφωσης, που χρησιμοποιούνται για τις ταξινομήσεις μεταχειρισμένων οχημάτων. (Στα βαρέα οχήματα, το αντίστοιχο μέρος διατηρείται).

Επίσης το ΥΠΥΜΕ επισημαίνει ότι οι εκπομπές CO2 (WLTP), η κατανάλωση καυσίμου, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και η ηλεκτρική αυτονομία των καινούργιων ελαφρών (Μ1, Ν1) οχημάτων (παρ. 49 του πιστοποιητικού συμμόρφωσης), βρίσκονται πιο συγκεκριμένα, στα εξής σημεία:

Α) Για όλα τα (ελαφριά) οχήματα, πλην των υβριδικών-ηλεκτρικών οχημάτων εξωτερικής φόρτισης (HEV-OVC), οι εκπομπές CO2 και οι καταναλώσεις καυσίμου (και οι ηλεκτρικές καταναλώσεις για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα), απαντώνται στη θέση 49, σημείο 1 (συνδυασμένου κύκλου – combined) του CoC, ενώ, μόνο για τα υβριδικάηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης (HEV-OVC), οι εκπομπές CO2, καταναλώσεις καυσίμου και ηλεκτρικές καταναλώσεις, απαντώνται στη θέση 49, σημείο 4 (σταθμισμένες, συνδυασμένες τιμές – weighted combined),

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Β) για όλα τα εξωτερικά φορτιζόμενα οχήματα, αμιγώς ηλεκτρικά και HEV-OVC, η ηλεκτρική αυτονομία απαντάται, στη θέση 49, σημείο 2 για τα πρώτα και σημείο 5 (τιμή EAER) για τα δεύτερα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ