
Αρκετές ευρωπαϊκές χώρες έχουν πειστεί ότι η «χαριστική βολή» στο άγχος της αυτονομίας στην ηλεκτροκίνηση θα δοθεί με πρωτοποριακά έργα υποδομής που θα πλαισιώσουν τους συμβατικούς σταθμούς φόρτισης.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ολοένα και αυξάνονται στους δρόμους της Ευρώπης, ενώ ένα από τα μεγαλύτερα «εμπόδια» στην περαιτέρω εξάπλωσή τους είναι και το ανεπαρκές -σε πολλές περιπτώσεις- δίκτυο φόρτισης.
Ωστόσο τα τρία τελευταία χρόνια, δοκιμάζονται -προς το παρόν πειραματικά- διάφορες μέθοδοι ενίσχυσης του εν λόγω δικτύου, όχι με συμβατικούς σταθμούς φόρτισης, αλλά με τεχνολογίες που φορτίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εν κινήσει.
BUY NOW

Μία από αυτές είναι η επαγωγική φόρτιση, η οποία πρόκειται να δοκιμαστεί σε ένα τμήμα του αυτοκινητόδρομου Α6, που βρίσκεται στη νοτιοανατολική Γερμανία, μετατρέποντάς τον σε υπαίθριο «εργαστήριο» φόρτισης των διερχόμενων ηλεκτρικών οχημάτων.
Και αυτό γιατί σύντομα θα ξεκινήσουν οι δοκιμές σε ένα χιλιόμετρο του αυτοκινητόδρομου, όπου θα είναι δυνατή η εν κινήσει φόρτιση, μέσω ενός συστήματος που έχει εγκατασταθεί και ονομάζεται Electric Road System (ERS).

Το συγκεκριμένο τμήμα βρίσκεται στην κατεύθυνση προς Νυρεμβέργη, κοντά στον σταθμό εξυπηρέτησης διερχομένων Oberpfälzer Alb Nord. Μόλις ένα χιλιόμετρο δρόμου θα εξοπλιστεί με την τεχνολογία ERS, παρόλο που απαιτούνται εργασίες κάτω από το οδόστρωμα σε 5,7 χιλιόμετρα δρόμου.
Κάτω από την άσφαλτο έχουν ήδη εγκατασταθεί χάλκινα πηνία, τα οποία δημιουργούν μαγνητικό πεδίο. Το πεδίο αυτό ανιχνεύεται από έναν δέκτη που τοποθετείται στο κάτω μέρος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επιτρέποντάς τους να φορτίζουν χωρίς καλώδια και χωρίς στάση.

Στην πράξη, εφαρμόζεται μία παρόμοια μέθοδος όπως και στις ασύρματες βάσεις φόρτισης των smartphone. Η δοκιμή εντάσσεται στο ερευνητικό έργο EMPOWER, το οποίο ξεκίνησε το 2022 και υποστηρίζεται από το Υπουργείο Οικονομικών της Γερμανίας και την Deutsche Autobahn GmbH.
Στην κοινοπραξία που βρίσκεται πίσω από τη συγκεκριμένη δοκιμή βρίσκονται ακαδημαϊκά ιδρύματα, όπως το Ινστιτούτο FAPS (Πανεπιστήμιο FAU Erlangen-Nuremberg) και το Ινστιτούτο ELSYS (Τεχνικό Πανεπιστήμιο Νυρεμβέργης).
Στόχος του έργου είναι αφενός να αξιολογηθεί η ενεργειακή απόδοση του συστήματος και αφετέρου η μείωση του κόστους και του χρόνου κατασκευής υποδομών φόρτισης, μέσω δοκιμών νέων τεχνικών απευθείας σε αυτοκινητοδρόμους.