Ανοίγει ο δρόμος για τις γερμανικές αποζημιώσεις -Ποιοι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μπορούν να τις διεκδικήσουν

Γερμανικές αποζημιώσεις

Στο προσκήνιο της επικαιρότητας επιστρέφει το σκάνδαλο ρύπων που ξέσπασε στη Γερμανία το 2015, καθώς ανοίγει ο δρόμος της διεκδίκησης αποζημιώσεων για χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.

Το δικαίωμα της διεκδίκησης αποζημιώσεων αποκτούν χιλιάδες ιδιοκτήτες μετά από νέα απόφαση του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Γερμανίας.

Η ανώτερη δικαστική αρχή της Γερμανίας αναγνώρισε το δικαίωμα των ιδιοκτητών που έχουν στην κατοχή τους οχήματα με λογισμικό παραποίησης ρύπων να προσφύγουν, διεκδικώντας αποζημίωση από τους κατασκευαστές των αυτοκινήτων.

Γερμανικές αποζημιώσεις
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η αλλαγή στάσης του Ομοσπονδιακού Δικαστηρίου της Γερμανίας έρχεται με τη σχετική οδηγία την οποία εξέδωσε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, η οποία επί της ουσίας ανοίγει τον δρόμο σε χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της Audi, της Volkswagen και της Mercedes-Benz να διεκδικήσουν αποζημιώσεις.

Μάλιστα, σύμφωνα με το ανώτερο δικαστικό όργανο της Γερμανίας, δεν απαιτείται να αποδειχθεί δόλος αλλά και απλή αμέλεια, ώστε η αυτοκινητοβιομηχανία να καταδικαστεί και να καταβληθεί η ανάλογη αποζημίωση στον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Γερμανικές αποζημιώσεις

Στην περίπτωση, λοιπόν, που η παρουσία του λογισμικού παραποίησης ρύπων επιβεβαιωθεί, τότε ο ιδιοκτήτης μπορεί να διεκδικήσει έως και το 15% της αξίας που διέθετε το αυτοκίνητου όταν ήταν καινούργιο, διατηρώντας το στην κατοχή του.

Την απλοποίηση της διαδικασίας εξασφαλίζει -μεταξύ άλλων- και το γεγονός ότι το ύψος της αποζημίωσης θα μπορούν να το καθορίζουν και οι τοπικές δικαστικές αρχές, μειώνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τον αριθμό των υποθέσεων που θα καταλήγει στο Ομοσπονδιακό Δικαστήριο της Γερμανίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Γερμανικές αποζημιώσεις

Αξίζει να σημειώσουμε ότι τη δεδομένη χρονική στιγμή εκκρεμούν περισσότερες από 100.000 υποθέσεις διεκδίκησης αποζημιώσεων μόνο στη Γερμανία.

Από την πλευρά τους, οι κατασκευαστές εξακολουθούν να υποστηρίζουν ότι η παρουσία «θερμικών παραθύρων» στους κινητήρες diesel δεν αποτελεί μια παράνομη πρακτική, παραπέμποντας στις εγκρίσεις που είχαν αποσπάσει από τις γερμανικές αρχές και οι οποίες έχουν την ίδια ισχύ σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ