Range Rover

Συμμαχία Γερμανίας – Ιταλίας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

German Autobahn

Η Ευρωπαϊκή Ένωση οδεύει προς την υποχρεωτική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά η Ιταλία και η Γερμανία δεν θα «προδώσουν» εύκολα αυτά που φέρουν θερμικούς κινητήρες.

Δεδομένου ότι οι Ευρωπαίοι δεν επιλέγουν να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα (15% μερίδιο αγοράς στην Ε.Ε.), οι Βρυξέλλες εξετάζουν το ενδεχόμενο να καταστήσουν υποχρεωτική την δημιουργία στόλου ηλεκτρικών οχημάτων από τους επαγγελματίες και τις εταιρείες μακροχρόνιας μίσθωσης μέχρι το 2030.

BMW M2 CS
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ιταλία και η Γερμανία είναι αντίθετες με αυτό το σχέδιο, μιας το 2035 αναμένεται να απαγορευτούν γενικά τα οχήματα με θερμικό κινητήρα. Και αυτό γιατί έχουν εστιάσει στην εξέλιξη προηγμένων υβριδικών συστημάτων κίνησης, πράγμα που σημαίνει ότι πρόκειται για συστήματα με εξελιγμένους θερμικούς κινητήρες και ηλεκτρομοτέρ που προσφέρουν περιβαλλοντική «ουδετερότητα».

Τα αρμόδια υπουργεία των δύο χωρών κατέληξαν σε μια κοινή θέση σχετικά με την πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την δημιουργία εταιρικών στόλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Η μεταξύ τους συμφωνία προβλέπει να προτρέψουν την Ευρώπη για μια ευέλικτη και βιώσιμη πορεία, μαζί με κίνητρα και εργαλεία για την διευκόλυνση της διαδικασίας μετάβασης.

Mercedes-AMG GT 63 Pro 4MATIC

Ποιος όμως κρύβεται πίσω από τις αποφάσεις που θέλουν εταιρικούς στόλους ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2030 και απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035; Τα ισχυρά «πράσινα» λόμπι που επηρεάζουν τις πολιτικές των Βρυξελλών εδώ και μια δεκαετία, με την Συμφωνία του 2019 για τα «Πράσινα Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα» και τα τεράστια πρόστιμα των 16 δισ. ευρώ που επιβλήθηκαν στους κατασκευαστές για τα ρυπογόνα οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι η Ιταλία έχει πιέσει στο παρελθόν για να επιτραπεί μετά το 2035 η κυκλοφορία οχημάτων που καταναλώνουν βιοκαύσιμα, ενώ η Γερμανία πιέζει για τα e-fuels. Μελλοντικά, οι δύο χώρες ενδέχεται να ακολουθήσουν διαφορετικές οδούς σε αυτό το θέμα, εάν και εφόσον η Ε.Ε. εξετάσει μια εναλλακτική λύση για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Ferrari SF90 Stradale

Εάν οι Βρυξέλλες παραμείνουν πιστές σε αυτά που ορίζει το «πράσινο» λόμπι, τα υπάρχοντα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και υβριδικά οχήματα θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν μετά το 2035. Και αυτό γιατί πρόκειται για απαγόρευση πώλησης τέτοιων νέων οχημάτων στην Ε.Ε., και όχι απαγόρευση κυκλοφορίας.

Η μέση διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου είναι περίπου 15 έτη και είναι δεδομένο ότι θα αυξηθεί, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ακριβότερα και μη χρηστικά λόγω της έλλειψης σταθμών γρήγορης φόρτισης και του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας σε αυτούς τους σταθμούς. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, το περιβάλλον, τα ασφαλιστήρια συμβόλαια κ.α.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ