Flyover: Ξεκινούν τα έργα στον «εναέριο» δρόμο που θα αλλάξει τη Θεσσαλονίκη

flyover Θεσσαλονίκη

Παίρνει μπρος το μεγάλο έργο του «εναέριου» δρόμου της Θεσσαλονίκης, ο οποίος θα μετριάσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη και θα αναβαθμίσει πλήρως την εικόνα της.

Καθοριστική συμβολή στην ανάδειξη της Θεσσαλονίκης σε επίκεντρο των Βαλκανίων αναμένεται να έχουν τα δύο μεγάλα έργα που βρίσκονται προ των πυλών στην συμπρωτεύουσα.

Πρόκειται για το Μετρό που αναμένεται να δοθεί στην κυκλοφορία στα τέλη του 2023, αλλά και τον Flyover ο οποίος ήδη έχει προσωρινό ανάδοχο (ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος) και πλέον έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την υπογραφή της σύμβασης και τη συνακόλουθη «εμφάνιση» των πρώτων εργοταξίων, προς τα τέλη του 2022 και τις αρχές του 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Σχεδιάσαμε, δημοπρατήσαμε και ήδη έχουμε προσωρινό ανάδοχο για το μεγάλο έργο του νέου Περιφερειακού, το Flyover. Ένα έργο που θα ανακουφίσει τη συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης και η σύμβαση του οποίου αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο φθινόπωρο με 4 χρόνια ορίζοντα κατασκευής», είχε αναφέρει πρόσφατα ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε εκδήλωση της ΔΕΕΠ Α΄ Θεσσαλονίκης.

flyover thessaloniki, θεσσαλονίκη

Η ακτινογραφία του Flyover

Πρόκειται για έναν νέο οδικό άξονα ο οποίος θα κατασκευαστεί στην ανατολική πλευρά της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, ενώ ένα τμήμα του, με μήκος περίπου 4 χλμ., θα είναι υπέργειο (εξου και η ονομασία «flyover»).

Ειδικότερα, θα κατασκευαστεί μια Υπερυψωμένη Ταχεία Λεωφόρος (ΥΤΛ) μήκους 13,5 χλμ., από τα οποία τα 4 χλμ. σε συνεχή γέφυρα, με 4 λωρίδες, δύο συν λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση. Επιπροσθέτως, το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία 9 ανισόπεδων κόμβων, 8 νέων γεφυρών και 3 σηράγγων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
flyover thessaloniki, θεσσαλονίκη

Η ολοκλήρωση του έργου θα σηματοδοτήσει την ύπαρξη ενός υπερσύγχρονου οδικού άξονα πολύ υψηλών προδιαγραφών που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν γρήγορα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε σημαντικό βαθμό ο όγκος των αυτοκινήτων εντός της πόλης, άρα και το κυκλοφοριακό χάος.

Όπως έχει επιβεβαιωθεί, δεν θα έχει διόδια, ενώ μαζί με την ολοκλήρωση του Μετρό θα αναδείξουν τη Θεσσαλονίκη σε μια «διαφορετική, πρωταγωνιστική, σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη που θα προσελκύει καινοτόμα επιχειρηματικότητα, τουριστικές και τεχνολογικές επενδύσεις».

Tο έργο προωθείται με το μοντέλο ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) και είναι προϋπολογισμού 373 εκ. ευρώ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ