
Ένα ψηφιακό σχέδιο δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι σήμερα μία σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού Fiat Uno Turbo.
Το 1985 ήταν χρονιά-ορόσημο για την παγκόσμια αυτοκίνηση. Και αυτό γιατί έκαναν την εμφάνισή τους μοντέλα όπως η Alfa Romeo 75, η Lancia Delta S4, αλλά και η ειδική έκδοση του θρυλικού Fiat Uno, που ονομάστηκε Turbo.
Το Fiat Uno Turbo ήρθε ως απάντηση στα εκπληκτικά Renault 5 Turbo και Peugeot 205 GTI από τη Γαλλία. Οι Ιταλοί δημιούργησαν ένα αντίστοιχο μικρό και γρήγορο μοντέλο, το οποίο σύντομα προτιμήθηκε και λατρεύτηκε από το νεανικό αγοραστικό κοινό της εποχής. Ξεχώριζε για την επιθετικότερη όψη και φυσικά τις επιδόσεις του.
BUY NOW
Το Uno Turbo γεννήθηκε, βασιζόμενο στο ταπεινό Uno 70 SX. Ελέω όμως της τουρμπίνας του (IHI VL2) και κάποιων άλλων επεμβάσεων, στόχο είχε τα καρδιοχτύπια. Και αναμφίβολα το κατάφερνε.

Κάτω από το καπό έκρυβε έναν κινητήρα 1,3 λίτρων με ιπποδύναμη 103 ίππων. Μεγάλο του πλεονέκτημα το χαμηλό βάρος του αμαξώματος, μόλις 845 κιλά, με επακόλουθο την αναλογία κιλών ανά ίππο να ζηλεύεται από πολύ ακριβότερες κατασκευές.
Το υπερτροφοδοτούμενο Fiat κατάφερνε να πιάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 8,3 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα ήταν μεγαλύτερη των 200 χλμ./ώρα. Για σύστημα πέδησης χρησιμοποιούσε αεριζόμενα δισκόφρεναεμπρός (240 χλστ.) και πίσω (227 χλστ.) Το 1987τοποθετήθηκε μάλιστα ένα πρωτόγονο ABS, το οποίο ονομαζόταν «Antiskid». Ωστόσο λόγω αμφίβολης αποτελεσματικότητάς του, αρκετοί ιδιοκτήτες το απενεργοποίησαν.
Εξωτερικά, το Uno Turbo γοήτευε μικρούς και μεγάλους με τους μαύρους πλαστικούς προφυλακτήρες και τους ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης εμπρός, την πίσω αεροτομή, τα πλαϊνά μαρσπιέ και τις ζάντες αλουμινίου των 13 ιντσών με το λογότυπο Abarth. Στο εσωτερικό κυριαρχούσε ο χρωματικός συνδυασμός του κόκκινου με το μαύρο.

Δυστυχώς, ένα νέο Uno δεν φαίνεται να βρίσκεται στα σχέδια της εταιρείας, όμως με αφορμή τα 40 χρόνια από το ντεμπούτο του, ένας λάτρης του μοντέλου ο οποίος διαθέτει και τις κατάλληλες γνώσεις, «μετέφρασε» το όραμά του σε ένα ψηφιακό σχέδιο που αποτυπώνει το πώς θα μπορούσε να μοιάζει σήμερα.
Οι φωτογραφίες είναι ψηφιακά επεξεργασμένες από ανεξάρτητο σχεδιαστή. Το σχέδιο διατηρεί σε μεγάλο βαθμό τις γραμμές του κλασικού Uno Turbo, ενώ αναμειγνύονται και πιο σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία όπως το λογότυπο της Fiat και η φωτεινή υπογραφή των μπροστινών φωτιστικών σωμάτων.
Δυστυχώς, όπως αναφέραμε ήδη, ένα μοντέλο σαν και αυτό δύσκολα θα δει το φως της ημέρας, ειδικά με έναν turbo βενζινοκινητήρα.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ