Η Ferrari εξελίσσει σύστημα εξάτμισης με αυξομείωση έντασης

Ferrari engine

Η Ferrari έχει κατοχυρώσει δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με την οποία μπορεί να παρακάμψει τους αυστηρότερους κανονισμούς για το θόρυβο, χωρίς αυτό να είναι εις βάρος των εκπομπών ρύπων και ειδικά για τον V8 κινητήρα της.

Ενδεχομένως, η ιταλική εταιρεία να μην είναι ακόμα έτοιμη να αντικαταστήσει την Roma, ωστόσο όταν έρθει η ώρα για αυτό είναι πολύ πιθανό να έχει πιο επιβλητικό ήχο από ποτέ. Αρκεί να εφοδιάζεται με τον 8κύλινδρο διάταξης V twin-turbo των 3,9 λίτρων (F154). Διότι όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, έχει υποβάλει μια πατέντα που αφορά ένα έξυπνο σύστημα εξάτμισης για θερμικό μοτέρ στο Ειδικό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών.

Δίχως να «θυσιάζονται» οι επιδόσεις οι μηχανικοί της φίρμας έχουν κάνει μέχρι στιγμής ότι καλύτερο μπορούν αναφορικά τη μείωση των εκπομπών ρύπων τοποθετώντας φίλτρα σωματιδίων, όμως έχει δυστυχώς επηρεαστεί… η ποιότητα του ήχου. Επιπλέον, η νομοθεσία για τον θόρυβο έχει συντελέσει και αυτή αρνητικά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ferrari exhaust b

Οι προσπάθειες που γίνονται είναι για σπορ πισωκίνητο αυτοκίνητο, το οποίο εξοπλίζεται με κινητήρα στο εμπρός μέρος, ενώ πουθενά δεν αναφέρεται ότι υπάρχει παράκαμψη, αφαίρεση ή «εξαπάτηση» σχετικά με τους καταλύτες.

Η πατέντα λέει ότι σε κανονική χρήση, όπως η εκκίνηση στην πόλη, η εξάτμιση θα εκτρέπεται μέσω ενός σχετικά μικρού αλλά επαρκούς μεγέθους καναλιού σε μια σωλήνα με λαβύρινθο και σιγαστήρα. Ο σιγαστήρας βγαίνει σε ένα μεγαλύτερο θάλαμο σε σχήμα τρομπέτας. Εκεί υπάρχουν ουσιαστικά κλαπέτα στο επάνω και κάτω μέρος, απέναντι το ένα από το άλλο, που ρυθμίζουν την ένταση και την ποιότητα του ήχου.

Ο οδηγός θα έχει τη δυνατότητα με απλά λόγια, να επιλέξει τα επίπεδα θορύβου στην πόλη, στην πίστα ή στο ταξίδι και στις υψηλότερες ταχύτητες.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ