Ιστορική αναδίπλωση της Ευρώπης -Θα μείνουν ζωντανοί οι κινητήρες βενζίνης και diesel;

αυτοκίνητο

Τα ηλεκτρικά, ίσως, δεν θα είναι τα μοναδικά καινούργια αυτοκίνητα που θα πωλούνται στη Γηραιά Ήπειρο μετά το 2035, με την ΕΕ να δείχνει διατεθειμένη να ρίξει νερό στο κρασί της.

Δεν έχουν πει την τελευταία τους λέξη, όπως φαίνεται, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρόλο που μέχρι λίγους μήνες πριν η ηλεκτροκίνηση προέβαλε ως η μοναδική λύση που προωθεί η ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών CO2.

Σήμερα και εν μέσω μιας περιόδου επιβράδυνσης των ρυθμών διείσδυσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι νομοθέτες δείχνουν να διερευνούν εναλλακτικές οδούς.

φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ανοικτό το ενδεχόμενο να συνεχιστούν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035 άφησε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία στο πλαίσιο της διεκδίκησης της δεύτερης θητείας της στην Κομισιόν ανέφερε ότι επιδιώκει τη γενική αναθεώρηση της νομοθεσίας για την αυτοκινητοβιομηχανία το 2026, υπονοώντας μια πιθανή απομάκρυνση από την εμμονική επιμονή αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα.

Στο προσκήνιο έρχονται τα e-fuels, με την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εκφράζει την επιθυμία της η ηλεκτροκίνηση να απεκδυθεί τον επικείμενο μονοπωλιακό της ρόλο και στο «παιχνίδι» να μπουν και τα συνθετικά καύσιμα.

Τα τελευταία άρχισαν να διεκδικούν σημαίνοντα ρόλο στο αυτοκινητικό καθεστώς του μέλλοντος μετά από πρωτοβουλία της Γερμανίας. Η στάση του Βερολίνου είχε προκαλέσει τριβές στο εσωτερικό της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι οποίες ξεπεράστηκαν κατόπιν συμφωνίας με την Κομισιόν που προέβλεπε να επιτρέπεται η πώληση καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, αρκεί αυτά να είναι ανθρακικά ουδέτερα.

Έρευνες, μάλιστα, έχουν δείξει ότι μεγάλο μέρος των υφιστάμενων κινητήρων εσωτερικής καύσης, μπορούν να υποστηρίξουν τη χρήση e-fuels δίχως να απαιτούνται τροποποιήσεις

αυτοκίνητα στους δρόμους
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτική είναι μια πρόσφατη μελέτη της Stellantis που έδειξε ότι τουλάχιστον 24 κινητήρες αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους είναι συμβατοί με τα συνθετικά καύσιμα.

Υπέρ των κινητήρων εσωτερικής καύσης έχει τεθεί και το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, η μεγαλύτερη παράταξη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία κατέστησε σαφές ότι θα προσπαθήσει να αποτρέψει την κατάργησή των θερμικών μοτέρ.

Οι Ευρωεκλογές (6 μέχρι 9 Ιουνίου 2024) βρίσκονται προ των πυλών και η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, όπως και εκατομμύρια πολίτες, αναμένουν με ανυπομονησία να δουν αν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποτελούν τα μοναδικά καινούργια ΙΧ που θα πωλούνται στην ΕΕ μετά το 2035, ή αν τα συνθετικά καύσιμα καταφέρουν να δώσουν το φιλί ζωής στα θερμικά μοτέρ.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ