Porsche Cayenne

Aπόσυρση για χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ευρώπη -Τι αλλάζει στους ελέγχους, τι θα συμβεί στην Ελλάδα

KTEO_0

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συζητά το ενδεχόμενο επιβολής αυστηρότερων ελέγχων στα ΚΤΕΟ, κυρίως όσον αφορά στις εκπομπών ρύπων.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκά στοιχεία, οι ρυπογόνες εκπομπές είναι μία από τις πιο συχνές αιτίες για τις οποίες τα οχήματα «κόβονται» σε έλεγχο ΚΤΕΟ. Με τα οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης να γερνούν διαρκώς (στα 12,5 έτη ο μ.ό. ηλικίας το 2024, από 11,8 έτη το 2020 σύμφωνα με τον ACEA), η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκφράσει τη βούληση να αυστηροποιήσει τους ελέγχους που αφορούν στις εκπομπές ρύπων.

Οι τεχνικοί έλεγχοι για τις εκπομπές ρύπων περιλαμβάνουν τον οπτικό και μηχανολογικό έλεγχο των συστημάτων αντιρρύπανσης, την ανάλυση των καυσαερίων, και τον έλεγχο μέσω του συστήματος OBD (On-Board Diagnostics).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
kteo 1

Ο έλεγχος OBD γίνεται μόνο σε οχήματα που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 5 ή μεταγενέστερες, ωστόσο σύμφωνα με δημοσιεύματα στον διεθνή τύπο, η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι αρμόδιοι εθνικοί φορείς εξετάζουν την επέκταση αυτών των ελέγχων και σε παλαιότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Για παράδειγμα, ενδέχεται για πρώτη φορά οι κινητήρες άμεσου ψεκασμού να ελέγχονται για σωματίδια αιθάλης, αφού οι ειδικοί τονίζουν ότι σε περιπτώσεις βλαβών, εκπέμπουν υψηλές ποσότητες σωματιδίων. Από την άλλη μεριά, και οι παλαιότεροι πετρελαιοκινητήρες επίσης θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυστηρότερους ελέγχους.

kteo 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οργανισμοί όπως ο TÜV και o GTÜ στη Γερμανία υποστηρίζουν ότι η μέτρηση του αριθμού των σωματιδίων είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την ανίχνευση ελαττωματικών φίλτρων σωματιδίων (DPF), αλλά και παρεμβάσεων στα συστήματα αντιρρύπανσης.

Συμπερασματικά, οι αλλαγές -εφόσον εφαρμοστούν- αφορούν σε αυστηρότερους ελέγχους ΚΤΕΟ και αύξηση του ποσοστού των αυτοκινήτων που θα «κόβονται», αύξηση του κόστους των ΚΤΕΟ, ενώ όπως έχουμε γράψει πολλάκις στο παρελθόν, συζητείται ήδη το ενδεχόμενο να επιβληθούν τακτικότεροι, ετήσιοι έλεγχοι ΚΤΕΟ.

kteo 3

Ποιες αλλαγές έρχονται στην Ελλάδα

Σε ένα από τα άρθρα του ερανιστικού νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή, περιλαμβάνονται ορισμένες σημαντικές αλλαγές στον τεχνικό έλεγχο οχημάτων στα ΚΤΕΟ, με υποχρεωτικό πλέον τον έλεγχο μικροσωματιδίων τόσο σε ελαφρά όσο και σε βαρέα οχήματα diesel.

Η Ελλάδα το 2024 βρέθηκε στην πρώτη θέση στην παλαιότητα των οχημάτων μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς είχε τον υψηλότερο ηλικιακό μέσο όρο (17,5 έτη), επομένως εφόσον τεθεί σε εφαρμογή ένα αυστηρότερο πλαίσιο ελέγχου των εκπομπών ρύπων, αναμένεται να επηρεαστούν πολλοί ιδιοκτήτες οχημάτων στη χώρα μας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ