Η Ευρώπη μειώνει τα όρια ταχύτητας -Έτσι θα χάνεις το δίπλωμα

ραντάρ ταχύτητας

Στην προσπάθειά της να καταστήσει ασφαλέστερους τους δρόμους της, η ΕΕ τίθεται υπέρ της υιοθέτησης ενός αυστηρότερου πλαισιού για τις παραβάσεις που αφορούν την υπερβολική ταχύτητα.

Διασυνοριακή επιβολή ποινών στην ΕΕ σε περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων παραβάσεων ζήτησε πρόσφατα το Ευρωκοινοβούλιο, ώστε να καταστούν ασφαλέστεροι οι δρόμοι της.

Επί του παρόντος, εφόσον ένας οδηγός χάσει το δίπλωμά του λόγω τροχαίας παράβασης σε διαφορετική χώρα της ΕΕ από εκείνη που εξέδωσε το δίπλωμα, στις περισσότερες περιπτώσεις η κύρωση επιβάλλεται μόνο στη χώρα όπου διαπράχθηκε η παράβαση και δεν εφαρμόζονται περιορισμοί στα υπόλοιποιπα 26 κράτη μέλη.

δίπλωμα οδήγησης
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η θέση, ωστόσο, των ευρωβουλευτών είναι ότι εφόσον ένα κράτος μέλος επιβάλει απαγόρευση οδήγησης σε έναν οδηγό, η ποινή θα πρέπει να διαβιβάζεται στη χώρα που εξέδωσε το δίπλωμα οδήγησης και εν συνεχεία να εφαρμόζεται σε όλους τους δρόμους της ΕΕ.

Οι παραβάσεις που θα επισύρουν πανευρωπαϊκό «ban» οδήγησης είναι μεταξύ αλλων η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών και η πρόκληση θανάτου ή σοβαρού τραυματισμού λόγω τροχαίας παράβασης, με τους ευρωβουλευτές να ζητούν να συμπεριληφθεί στη λίστα και η οδήγηση χωρίς δίπλωμα.

Παράλληλα, στο κείμενο που εξέδωσε το Ευρωκοινοβούλιο αναφέρεται ότι σε αφαίρεση διπλώματος θα μπορεί να οδηγήσει και η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 50 χλμ./ώρα.

Σε κατοικημένες περιοχές, βέβαια, όπου υπάρχει έντονη παρουσία πεζών και άλλων ευάλωτων χρηστών, οι ευρωβουλευτές ζητούν η αφαίρεση της άδειας οδήγησης να επιβάλεται για υπέρβαση του ορίου κατά 30 χλμ.

ταχύτητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σημειώνεται ότι στην Ελλάδα ήδη επιβάλεται επί τόπου αφαίρεση διπλώματος οδήγησης για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά 30 χλμ./ώρα (σε οποιοδήποτε δρόμο και όχι μόνο εντός πόλεων), αλλά υπάρχουν κράτη μέλη της ΕΕ με πιο «χαλαρή» νομοθεσία.

Τέλος, η θέση του Ευρωκοινοβουλίου είναι να οριστεί μια προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών για την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των κρατών μελών σχετικά με την παράβαση ενός οδηγού, καθώς και προθεσμία 15 εργάσιμων για να αποφασιστεί εάν η απαγόρευση οδήγησης θα ισχύει σε ολόκληρη την ΕΕ. Ο οδηγός θα πρέπει να ενημερώνεται για την τελική απόφαση εντός επτά εργάσιμων ημερών.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ