Εξετάσεις κάθε 5 χρόνια για τους 70χρονους -Τι θα συμβεί στους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς

Old drivers 1

Οι αλλαγές στις άδειες οδήγησης βρίσκονται στην ατζέντα της Κομισιόν και αναμένεται να επηρεάσουν και τους οδηγούς που διανύουν την έβδομη 10ετία της ζωής τους.

Η συζήτηση για την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αυτές τις ημέρες ένα από τα θέματα που βρίσκονται στο επίκεντρο με τις αλλαγές που εξετάζονται να αφορούν κυρίως τις ηλικιακές ομάδες που βρίσκονται στα δύο άκρα.

Μεγάλο ενδιαφέρον έχουν φυσικά και οι αλλαγές που προτείνονται για τους μεγαλύτερους σε ηλικία οδηγούς, με στόχο, την βελτίωση της οδικής ασφάλειας στους ευρωπαϊκούς δρόμους για όλους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα στις αλλαγές που εξετάζονται είναι και η διάρκεια της διοικητικής ισχύος της άδειας οδήγησης για εκείνους που έχουν συμπληρώσει το 60o έτος της ηλικίας τους, η οποία προτείνεται να οριστεί για όλα τα κράτη μέλη στα επτά ή και λιγότερα χρόνια.

Παράλληλα για τους οδηγούς άνω των 70 ετών η πρόταση που έχει γίνει για την ισχύ του διπλώματος οδήγησης είναι να έχει διάρκεια πέντε ή λιγότερα χρόνια, ενώ για τους οδηγούς που έχουν συμπληρώσει το 80ο έτος η διοικητική ισχύς προτείνεται στα δύο χρόνια δίνοντας παράλληλα περιθώριο στα κράτη μέλη να ορίσουν ένα ακόμη μικρότερο διάστημα αν το θεωρήσουν απαραίτητο.

Για την επανέκδοση της άδειας οδήγησης εξετάζεται να δίνεται στα κράτη μέλη η δυνατότητα να καθιερώσουν υποχρεωτική συνεδρία παρακολούθησης ή επανεκπαίδευση με εκπαιδευτή, ειδικά στις περιπτώσεις όπου τα αποτελέσματα των υποχρεωτικών γενικών ιατρικών εξετάσεων οδηγούν σε αμφιβολίες για την πραγματική ικανότητα οδήγησης του κατόχου της άδειας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στις εξετάσεις ενδέχεται να περιλαμβάνεται και ψυχιατρική αξιολόγηση για τον έλεγχο της διανοητικής ικανότητας του κατόχου της άδειας.

Τι ισχύει αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, μετά τη συμπλήρωση των 65 ετών, η ανανέωση της άδειας οδήγησης γίνεται ανά τριετία για όλους, είτε μιλάμε για ερασιτεχνικές είτε για επαγγελματικές άδειες οδήγησης, ανεξαρτήτως του τύπου διπλώματος (πλαστικοποιημένη κάρτα/τρίπτυχο έγγραφο). Επίσης, μετά το 65o έτος της ηλικίας, οι οδηγοί πρέπει να υποβάλλονται εκ νέου σε ιατρικές εξετάσεις (από παθολόγο και οφθαλμίατρο).

Επιπροσθέτως, ο οδηγός που συμπληρώνει το 80ο έτος της ηλικίας του πρέπει να ανανεώνει την άδεια οδήγησης ανά δύο χρόνια, ενώ απαιτείται εξέταση παθολόγο, οφθαλμιάτρου, ωτορινολαρυγγολόγο και νευρολόγο ή ψυχίατρο.

Οι παραπάνω προτάσεις για τις νέες άδειες οδήγησης έχουν ήδη απέναντί τους χώρες όπως η Γερμανία όπου η άδεια οδήγησης αυτοκινήτου ισχύει για μια ζωή με τον κάτοχό της να μην έχει καμία άλλη υποχρέωση για επανέλεγχο των ικανοτήτων του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αντίθετη προς στις υποχρεωτικές περιοδικές εξετάσεις φαίνεται πως είναι και η Γαλλία με τον Υπουργό Μεταφορών της χώρας Clement Beaune να δηλώνει πως ειδικά οι ηλικιωμένοι που ζουν στην επαρχία χρειάζεται να έχουν το δικό τους αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ