Εξακύλινδρο «χειροποίητο» μοτέρ από δύο κινητήρες Lada (video)

motor lada

Το σοβιετικό μπλοκ ζούσε μια παράλληλη πραγματικότητα μέχρι πριν την πτώση της ΕΣΣΔ στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Η μετάβαση στον πιο… «άγριο» καπιταλισμό δεν ήταν σίγουρα κάτι εύκολο ή κάτι που δεν άφησε πίσω τραύματα.

Ωστόσο, ο κομμουνισμός εξακολουθεί να έχει ανεξίτηλα σημάδια στη Ρωσία και στους δορυφόρους της. Ένα λοιπόν από τα εμβληματικά στοιχεία εκείνης της εποχής, δεν είναι άλλο από το θρυλικό VAZ-2104 ή απλούστερα Lada. Το μυθικό μοντέλο της εταιρείας, που βασιζόταν στο περίφημο Fiat 124.

lada
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πόσοι και πόσοι δεν έχουν ασχοληθεί όλα αυτά τα χρόνια με το ταπεινό Lada. Τα παραδείγματα είναι αναρίθμητα. Από την περίοδο που κυκλοφορούσε μέχρι και σήμερα υπάρχει ακόμα κόσμος που δεν το βάζει κάτω και εφευρίσκει συνεχώς και κάποια καινούρια ιδέα.

Αυτή τη φορά, το 2JZ είναι ένα 6κύλινρο μοτέρ, που δημιουργήθηκε από δύο 4κύλινδρους κινητήρες που φορούσε το 2104. Και η απόδειξη των λεγομένων είναι το παρακάτω video από το Garage54 στο YouTube. Στο παρελθόν είχε εμφανιστεί ένας λειτουργικός 2κύλινδρος που είχε κατασκευαστεί από έναν 4κύλινδρο.

lada b

Επομένως η συνέχεια είναι η σημερινή. Το να φτιάξεις με αυτόν τον τρόπο όμως έναν 6κύλινδρο κινητήρα σίγουρα δεν είναι κάτι απλό, αφού οι προκλήσεις δεν είναι και λίγες. Εκτός της συγκόλλησης στο σωστό σημείο, πρέπει να ταιριάξει και ο κατάλληλος στροφαλοφόρος άξονας.

Έπειτα είναι η ανάφλεξη. Τα μπουζί είναι πλέον ανά ζεύγη και όχι μεμονωμένα. Και ύστερα έπρεπε να βρεθεί λύση για το σύστημα ψύξης και λίπανσης. Αντί για ένα καρμπιρατέρ έχουν τοποθετηθεί δύο, για κάθε ζεύγος από τρεις κυλίνδρους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το αποτέλεσμα είναι ένας λειτουργικός κινητήρας, ενάντια σε όλες τις πιθανότητες. Μπορεί να μην είναι άψογος και να χρειάζονται διάφορες ρυθμίσεις σε καρμπιρατέρ εκτός των άλλων, αλλά πρόκειται για μία αρκετά υποσχόμενη αρχή.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ