Έτσι θα μεταφέρονται στα πλοία τα ηλεκτρικά, plug-in hybrid, LPG ή CNG αυτοκίνητα

πλοίο

Επιβεβαιώθηκε πλήρως το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr σχετικά με τη μεταφορά οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία.

Λίγο πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε σχετική εγκύκλιο μεταφοράς οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα στα πλοία επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr.

Να υπενθυμίσουμε πως τη λύση στο πρόβλημα έδωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Παππάς ο οποίος ως «νησιώτης» αμέσως κινητοποίησε όλες τις διαδικασίες ώστε να δοθεί άμεσα λύση πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έθεσε τους όρους και τις προϋποθέσεις μεταφοράς σε πλοία των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων αλλά και εκείνων που φέρουν συστήματα υγραερίου ή φυσικού αερίου ενώ παράλληλα κατήργησε την υποχρέωση ύπαρξης συνοδού στα παραπάνω αυτοκίνητα ενώ παράλληλα εξαιρεί από κάθε υποχρέωση τους ιδιοκτήτες απλών υβριδικών ή mild-hybrid αυτοκινήτων.

Όπως είχε αποκαλύψει το Carandmotor.gr στα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά αυτοκίνητα τα πρέπει η φόρτιση της μπαταρίας να μην υπερβαίνει το 40% ώστε να μπορεί να φορτωθεί στο πλοίο κάποιο τέτοιο αυτοκίνητο.

Επίσης στα αυτοκίνητα που φέρουν σύστημα υγραερίου ή φυσικού αερίου θα πρέπει η δεξαμενή των συγκεκριμένων καυσίμων να μην φέρει καύσιμο άνω του 50% της χωρητικότητας της δεξαμενής.

Με αυτό τον τρόπο το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανάβει ουσιαστικά το «πράσινο φως» για την ελεύθερη μετακίνηση των ηλεκτρικώνplug-in υβριδικών αλλά και υγραεριοκίνητων και αεριοκίνητων αυτοκινήτων σε όλη τη νησιωτική επικράτεια.

Επίσης η ελεύθερη πλέον μετακίνηση των ηλεκτρικών, plug-in υβριδικών αλλά και άλλων αυτοκινήτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα σβήνει οριστικά κάθε φόβο που είχε προκληθεί στους νησιώτες και απέφευγαν να αγοράσουν κάποιο «καθαρό» όχημα.

Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του βαρύνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιον τρόπο αυτός ορίσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Να υπενθυμίσουμε ότι η προηγούμενη εγκύκλιος του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ξεκαθάριζε ότι η μεταφορά των οχημάτων με πλοίο για όλα τα εναλλακτικά καύσιμα πέραν της βενζίνης και του diesel μόνο αν… συνοδεύονται!Η εγκύκλιος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΞεκάθαρη είναι η νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με την μεταφορά των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία. Πιο συγκεκριμένα η εγκύκλιος αναγράφει ότι: «Σύμφωνα με στοιχεία που περιλαμβάνονται στο (β) σχετικό, υπάρχει αυξανόμενη χρήση οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικάκαύσιμα (Alternative Fuel Vehicles AFVs) και τα οποία μεταφέρονται από πλοία. Στα AFVs περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

  1. Τα υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που φέρουν συσσωρευτές (μπαταρίες),
  2. Σε οχήματα που χρησιμοποιούν υγροποιημένα και συμπιεσμένα αέρια καύσιμα.

Πέραν των υφιστάμενων προβλέψεων της διεθνούς, ενωσιακής και εθνικής νομοθεσίας περί ασφάλειας ναυσιπλοΐας και με δεδομένα την απουσία επί του παρόντος εναρμονισμένων διεθνών και ενωσιακών νομοθετικών κανόνων για τη μεταφορά AFVs από πλοία, με το παρόν παρέχονται κατευθυντήριες οδηγίες για Ε/Γ-Ο/Γ και Φ/Γ-Ο/Γ πλοία που εκκινούν από ελληνικό λιμένα και μεταφέρουν AFVs, με σκοπό την πρόληψη και τον περιορισμό του κινδύνου πρόκλησης πυρκαγιάς και έκλυσης τοξικών αερίων στους χώρους μεταφοράς οχημάτων.

Κατευθυντήριες οδηγίες

Για τον ανωτέρω σκοπό παρέχονται κατευθυντήριες οδηγίες που αφορούν μεταξύ άλλων:

Α. Στη φόρτωση πλοίων με AFVs,

Β. Στη μεταφόρτωση AFVs επί των Ε/Γ-Ο/Γ και Φ/Γ-Ο/Γ πλοίων,

Γ. Στην εποπτεία των χώρων στοιβασίας των πλοίων που μεταφέρουν AFVs,

Δ. Στην εξοικίωση του πληρώματος έναντι των πιθανών κινδύνων,

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ε. Στον εφοδιασμό των πλοίων με κατάλληλο εξοπλισμό αντιμετώπισης και

Σ. Σε ειδικότερες απαιτήσεις.

Α. Φόρτωση AFVs:

-Κατά τη φόρτωση AFVs καταγραφή του είδους τους και της θέσης στην οποία στοιβάζονται επί του πλοίου και τοποθετούνται από το πλήρωμα καταλλήλως ιμάντες σε εμφανές σημείο των οχημάτων.

-Σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά έλεγχος θερμοκρασίας συσσωρευτών.

- Επισήμανση στους επιβάτες-οδηγούς της ανάγκης για άμεση ενημέρωση του πληρώματος σε περίπτωση λήψης οποιαδήποτε ένδειξης συναγερμού από το όχημά τους.

-Σε αμιγώς ηλεκτρικά ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά το επίπεδο φόρτισης των συσσωρευτών τους να μην υπερβαίνει το 40% της συνολικής χωρητικότητας αυτής.

-Σε οχήματα λοιπών εναλλακτικών καυσίμων, όπως υγραερίου ή φυσικού αερίου οι δεξαμενές τους να μην περιέχουν καύσιμο άνω του 50% της συνολικής τους χωρητικότητας. Μη φόρτωση AFVs που έχουν βλάβη στο σταθμό τροφοδοσίας τους και στις δεξαμενές τους ή τους συσσωρευτές τους, στην περίπτωση που αυτά δεν έχουν αφαιρεθεί. Ειδικότερα, σε περίπτωση ζημιάς με ασάφεια ως προς τη βλάβη όχι του συσσωρευτή τους, με φόρτωση και μεταφοράς τους. Η ευθύνη για την διασφάλιση ότι στο όχημα δεν υφίσταται βλάβη ή ζημιά στο σύστημα τροφοδοσίας, στις δεξαμενές ή στους συσσωρευτές του φέρνει αποκλειστικά τους κατόχους των οχημάτων αυτών και ο πλοιοκτήτης δύναται να το εξασφαλίσει με όποιο τρόπο αυτός ορίσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Συνεκτίμηση κατά τη στοιβασία του βάρους ιδίως των ηλεκτρκών οχημάτων δεδομένου ότι σύμφωνα με τη (β) σχετική τα ηλεκτρικά οχήματα είναι κατά μέσο όρο 25% βαρύτερα από τα αντίστοιχα συμβατικά.

-Φόρτωση των AFVs σε χώρους καλυπτόμενους από κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης (CCTV) χωρίς την παρεμβολή εμποδίων.

-Εξασφάλιση της λειτουργίας του συστήματος τεχνητού εξαερισμού του χώρου φόρτωσης (εφόσον είναι κλειστό χώρος φορτίου Ro-Ro ειδικής κατηγορίας όπως ορίζεται στην Οδηγία 2009/45/ΕΚ κατά την φόρτωση – εκφόρτωση και κατά τη διάρκεια του πλου. Προτίμηση της φόρτωσης σε ανοιχτούς χώρους οχημάτων, εφόσον υπάρχουν τέτοιοι και είναι πρακτικά εφικτό.

Β. Φόρτιση

-Μη φόρτιση ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών οχημάτων επί του πλοίου.

-Διασφάλιση ότι τα ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα δεν είναι συνδεδεμένα με πρίζα ηλεκτρικού ρεύματος του πλοίου.

Γ. Εποπτεία Χώρων Στοιβασίας

-Επιπρόσθετα του υπάρχοντος συστήματος περιπολιών, ιδιαίτερη επαγρύπνηση των αγημάτων πυρασφάλειας καθ’ ολη τηξ διάρκεια της παραμονής των οχημάτων AFVs επί του πλοίου με έμφαση στους χώρους στοιβασίας AFVs.

-Εφοδιασμός όλων των πλοίων με δύο τουλάχιστον κατάλληλες φορητές συσκευές θερμικής απεικόνισης.

-Εφοδιασμό όλων των πλοίων με δύο τουλάχιστον φορητούς ανιχνευτές τοξικών ή εύφλεκτων αερίων.

-Διενέργεια περιπολιών εποπτείας στους χώρους παραμονής των οχημάτων με χρήση συσκευών θερμικής απεικόνισης και ανιχνευτές αερίων από εξοικειωμένα μέλη του πληρώματος καθ’ όλη την διάρκεια του ταξιδιού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Συνέχιση της εποπτείας των χώρων φόρτωσης οχημάτων μέσω κλειστού κυκλώματος παρακολούθησης (CCTV).

Εξοικείωση πληρώματος

-Εξοικείωση του πληρώματος που εκτελεί περιπολίες, καθώς και του πληρώματος που καλείται να ανταποκριθεί σε πυρκαγιές που περιλαμβάνει AFVs.

-Εξοικείωση του πληρώματος που συμμετέχει στις περιπολίες στο χειρισμό και της ορθή χρήση των συσκευών θερμικής απεικόνισης και του εξοπλισμού ανίχνευσης τοξικών ή εύφλεκτων αερίων που διαθέτει το πλοίο.

Αντιμετώπιση πυρκαγιάς

-Μέριμνα για την ύπαρξη δύο επιπρόσθετων πυροσβεστήρων τουλάχιστον 9 lt κατάλληλων προδιαγραφών για κατάσβεση πυρκαγιάς συσσωρευτών ηλεκτρικών οχημάτων στα ήδη υπάρχονται σημεία των χώρων οχημάτων που υπάρχουν διαθέσιμοι πυροσβεστήρες σύμφωνα με το fire plan.

-Εφοδιασμός των πλοίων με τουλάχιστον δύο ειδικών κουβερτών πυρκαγιάς οχημάτων για κάθε χώρος στοιβασίας οχημάτων.

-Εφοδιασμός με 2 εξαρτήσες πυροσβεεστών (Fire-fighter's outfits). Πλοία στα οποία οι εξαρτήσεις πυρεσβέστη πληρούν τις ειδικότερες απαιτήσεις της παραγράφου ΣΤ της παρούσης δεν απαιτείται να εφοδιαστούν εκ νέου με αυτές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Εφοδιασμός με αυτόνομες αναπνευστικές συσκευές (breathing apparatus) με χειραγωγό διάσωσης (lifeline) οι οποίες και αποτελούν μέρος των εξαρτήσεων πυροσβέστη.

Ειδικότερες απαιτήσεις

-Εκπόνηση μελέτης ανάλυσης και διαχείρισης κινδύνου και τήρησης των επιπρόσθετων προβλέψεων που θα προκύψους από αυτά.

-Συμμόρφωση με τις λειτουργικές οδηγίες σε περίπτωση πυρκαγιάς από AFVs και με τις γενικές ιδιότητες αυτών που σχετίζονται με πυρκαγιά (I Operational guidance in case of AFVs fire incidents, II General fire properties of vehicles) όπως περιγράφονται στα παραρτήματα της (β) σχετικής.

-Εξασφάλιση της καταλληλότητας όλων των επιπροσθέτων φορητών πυροσβεστήρων για κατάσβεση πυρκαγιών σε συσσωρευτές των ηλεκτρικών οχημάτων.

-Συμμόρφωση των φορητών συσκευών ανίχνευσης αερίων με την οδηγία 2014/90/ΕΕ και σήμανση MED.

-Συμμόρφωση των εξαρτήσεων πυρόσβεσης με το ISO ISO 15538 2001EN- level 2-Protective clothing for firefighters και σήμανσης MED ή συμμόρφωσης με το πρότυπο EN 469:2020 - level 2-Protective clothing for firefighters και σήμανση CE.

-Για τις μπότες συμμόρφωσης με τα πρότυπα EN 15090:2012 Class II -Type 3: Footwear for firefighters και σήμανση CE.

-Για τα γάντια συμμόρφωση με το πρότυπο ΕΝ 443:2008 Firefighters’ helmets.

-Συμμόρφωση των αυτόνομων αναπνευστικών συσκευών με χειραγωγό διάσωσης με τις απαιτήσεις του FSS Code και σήμανση MED.

-Εξασφάλιση ανίχνευσης χωρίς περιορισμούς αερίων του μονοξειδίου του άνθρακα CO, υδρογόνου H2, και μεθανίου CH4 από τους ανιχνευτές τοξικών και εύφλεκτων αερίων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

-Σήμανση CE του λοιπού επιπρόσθετου εξοπλισμού.

-Ύπαρξη δήλωσης συμμόρφωσης του κατασκευαστή και των αντίστοιχων πιστοποιητικών σε ισχύ για τον ως άνω εξοπλισμό.

Σημείωση: Οι αναφορές στα παραπάνω πρότυπα λαμβάνουν υπόψη τα Πρότυπα δοκιμών (Testing Standards) εξοπλισμού που αναφέρεται στον ισχύοντα κάθε φορά Εκτελεστικό Κανονισμό της Οδηγίας 2014/90/ΕΚ.»

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ