byd atto 2

Έτσι προσπερνούν οι Έλληνες οδηγοί -Τα video που κάνουν τον γύρο του κόσμου και μας έχουν κάνει διάσημους

Έλληνες οδηγοί

Δύο πρωτοφανή βίντεο αποκαλύπτουν με τον πλέον εμφατικό τρόπο την έλλειψη οδηγικής παιδείας που χαρακτηρίζει ορισμένους συνανθρώπους μας, με τους οποίους μοιραζόμαστε καθημερινά τον δρόμο.

Τα τροχαία ατυχήματα και οι ζωές που χάνονται καθημερινά στην άσφαλτο εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα πιο σκοτεινά κεφάλαια της ελληνικής πραγματικότητας. Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ ψηλά στη λίστα των χωρών της Ε.Ε. με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία, αφού σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά δεδομένα του Μαΐου, κατατάσσεται τρίτη, με 64 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους για το 202. γεγονός που δείχνει πόσο μακριά είμαστε ακόμη από μια στοιχειωδώς ασφαλή οδηγική κουλτούρα .

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πράγματι, σχεδόν καθημερινά έρχονται στο φως περιστατικά που υπογραμμίζουν τη σοβαρότητα του προβλήματος. Το ίδιο συμβαίνει και σήμερα, με δύο βίντεο που κυκλοφορούν ευρέως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και καταγράφουν με χαρακτηριστικό τρόπο τη νοοτροπία ορισμένων οδηγών, οι οποίοι αντιμετωπίζουν τον δρόμο σαν να είναι προσωπική τους πίστα.

Το πρώτο από τα δύο βίντεο, που αναρτήθηκε στην σελίδα «surreal_elladistan» στο Instagram, δείχνει έναν απερίσκεπτο οδηγό να επιχειρεί και να πραγματοποιεί ελιγμό προσπέρασης σε υψηλή ταχύτητα, τη στιγμή που είναι προφανές ότι στο αντίθετο ρεύμα κινείται άλλο όχημα.

 Ο οδηγός αποφασίζει να κινηθεί εκτός της δικής του λωρίδας, μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα και περνώντας μάλιστα από τη δεξιά πλευρά του οχήματος της αντίθετης λωρίδας, σε σημείο που η διαγράμμιση επιτρέπει στους οδηγούς που θέλουν να στρίψουν αριστερά, να μπουν σε μια μικρή διαφορετική λωρίδα και να περιμένουν εκεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το δεύτερο βίντεο που αναρτήθηκε στην ίδια σελίδα, φανερώνει μια διαφορετική, αλλά εξίσου χαρακτηριστική πλευρά της οδηγικής ασυνειδησίας που χαρακτηρίζει μεγάλο μέρος των Ελλήνων οδηγών. Στο εν λόγω βίντεο, ο οδηγός ενός μαύρου pick-up, βλέποντας τα προπορευόμενα οχήματα να περιμένουν στο κόκκινο φανάρι, αποφασίζει να τα προσπεράσει μπαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα, που ήταν προ στιγμής κενό.

Έπειτα, περνά μπροστά από λεωφορείο που βρισκόταν πρώτο στη σειρά, παραβιάζει το κόκκινο και στρίβει δεξιά, αδιαφορώντας πλήρως για την κυκλοφορία, τους πεζούς και τους γενικότερους κανόνες ασφαλείας και οδηγικής συμπεριφοράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί πως μόλις χθες σημειώθηκε ακόμη ένα σοκαριστικό τροχαίο στη Θεσσαλονίκη, όπου πέντε οχήματα ενεπλάκησαν σε καραμπόλα όταν, για αδιευκρίνιστους λόγους, ένα αυτοκίνητο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε με ένα van, με αποτέλεσμα το ένα από τα εμπλεκόμενα οχήματα να ανατραπεί, ενώ απορίας άξιο παραμένει το γεγονός πως δεν υπήρχε σοβαρός τραυματισμός για κάποιον από τους συμμετέχοντες. 

Σε κάθε περίπτωση, ο νέος ΚΟΚ είναι σαφής και αυστηρός, εισάγοντας ένα ιδιαίτερα τιμωρητικό πλαίσιο για επικίνδυνες συμπεριφορές στον δρόμο. Η προσπέραση επιτρέπεται μόνο όταν το επιτρέπει η διαγράμμιση και η ορατότητα του δρόμου. Σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης, η ύπαρξη διακεκομμένης γραμμής σημαίνει ότι η προσπέραση επιτρέπεται μόνο εφόσον δεν υπάρχει ορατός κίνδυνος από επερχόμενο όχημα.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η προσπέραση θεωρείται παράνομη και εξαιρετικά επικίνδυνη, με τις ποινές να περιλαμβάνουν πρόστιμο έως 700 ευρώ και αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εξίσου αυστηρό είναι και το πλαίσιο για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, που ανήκει στην κατηγορία Ε4 του ΚΟΚ. Η παράβαση αυτή επιφέρει πρόστιμο 700 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 60 ημέρες. Σε περίπτωση υποτροπής μέσα σε πέντε χρόνια, το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και η αφαίρεση της άδειας για 180 ημέρες, ενώ στην τρίτη φορά η ποινή εκτοξεύεται σε 2.000 ευρώ και αφαίρεση για ένα ολόκληρο έτος. Αν η παραβίαση προκαλέσει ατύχημα, το πρόστιμο μπορεί να φτάσει τα 8.000 ευρώ, με ποινικές κυρώσεις και πιθανή φυλάκιση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ