Ιστορική αναδίπλωση της Ευρώπης –Έτσι παραμένουν ζωντανοί οι κινητήρες βενζίνης και diesel

Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο

Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel παίρνουν παράταση ζωής έπειτα και από την πρόσφατη σχετική ψήφο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα βαρέα οχήματα.

Τα βαρέα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης ευθύνονται για ένα μεγάλος μέρος των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προέρχονται από τον συνολικό στόλο των οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το οποίο ξεπερνά το 25%.

Η ΕΕ θέλει να δει και τα βαρέα οχήματα να ακολουθούν τον δρόμο των επιβατικών αυτοκινήτων και να μειώνουν τους ρύπους που εκπέμπουν οι κινητήρες τους στο μέλλον, με στόχο να φτάσουν και αυτά στους μηδενικούς εκπεμπόμενους ρύπους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το παραπάνω αυτό επιβεβαιώνεται και από την υπερψήφιση του σχετικού νόμου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο την περασμένη Τετάρτη 10 Απριλίου, ο οποίος αυστηροποιεί σε μεγάλο βαθμό τις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχουν τα φορτηγά στο μέλλον ώστε να μειώσουν δραστικά τους εκπεμπόμενος ρύπους.

Ο νόμος που υπερψηφίστηκε θα υποχρεώσει τους κατασκευαστές να μειώσουν τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά 90% στα καινούργια φορτηγά που πωλούνται έως και το 2040. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει όχι μόνο να παράγουν αλλά και να πωλούν έναν μεγάλο αριθμό φορτηγών που δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους από τα συστήματα κίνησής τους ώστε να ισοσκελίσουν τους ρύπους που εκπέμπουν τα συμβατικά μοντέλα που θα διαθέτουν στην αγορά την ίδια χρονική περίοδο.

Το μέτρο θα εφαρμοστεί σταδιακά με τους κατασκευαστές φορτηγών να μειώνουν αρχικά τους εκπεμπόμενους ρύπους κατά 45% έως και το 2030 και έως 65% έως το 2035. Παράλληλα, το 2035 τα καινούργια λεωφορεία που θα πωλούνται και θα χρησιμοποιούνται ως ΜΜΜ στις αστικές μετακινήσεις θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νόμος πέρασε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο παρά την αντίθεση των Κεντροδεξιών νομοθετών που επιθυμούσαν την πώληση συμβατικών φορτηγών και μετά το 2040, εφόσον αυτά χρησιμοποιούσαν κλιματικά ουδέτερα καύσιμα.

Ωστόσο, το παραθυράκι για τη χρήση συνθετικών καυσίμων, τουλάχιστον στα βαρέα οχήματα με συμβατικά συστήματα κίνησης βενζίνης και πετρελαίου, παραμένει ανοιχτό, αφού ο σχετικός νόμος μπορεί να μην εξασφαλίζει ότι θα αποτελούν μέρος της λύσης στο μέλλον αλλά δεν τα απορρίπτει κιόλας, δίνοντας έτσι παράταση ζωής στα θερμικά μοτέρ.

Τώρα ο σχετικός νόμος θα πρέπει να περάσει από έγκριση και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, όπου δεν αποκλείεται να «σκοντάψει». Συνήθως η εν λόγω έγκριση είναι τυπική, όμως με τη Γερμανία να έχει τις δικές της ενστάσεις -πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτου στη χώρα επενδύουν στα εναλλακτικά καύσιμα- δεν αποκλείεται να υπάρξει και σχετική ανατροπή.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ